Commando steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 872
Geregistreerd: 16-05-18

Commando steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:35

Ik ben benieuwd welk commando jullie geven voor het steigeren, gezien ik met mijn ene paard al erg ver ben en hem er nu wel aan toe vind om te leren steigeren. Dan heb ik het trouwens zowel over stemhulp als beweging. Bij mij is 'ho' stilstaan, ik zou daarom dus nooit het woord 'hoog' kiezen. Ik zat zelf te denken aan het woord 'up' of 'high', maar wellicht komen er betere alternatieven voorbij. Qua lichamelijk commando denk ik aan twee zwepen omhoog houden, waarbij mijn armen ook helemaal omhoog gestrekt worden. Dit gebruik ik namelijk nergens anders voor, dus een verwarring lijkt me niet snel voor te komen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Commando steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:44

Het is bij mij vooral de combi van zweep, lichaamstaal en het woord omhoog. Dat lijkt al iets minder op ho. Sowieso komt ze daardoor echt niet omhoog als ik alleen omhoog zeg, want dat is niet het volledige commando.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Commando steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:53

Ik gebruik 'leeeeeet op!' en dan de combinatie van twee handen en zweep in de lucht.

camnova
Berichten: 19
Geregistreerd: 08-04-19

Re: Commando steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:24

Bij mij: opleeeeeetten en dan handen in de lucht met zweep. Ik gebruik alleen bij steigeren de zweep dus ze kan ook niet 'denken' dat ik steigeren vraag bij andere trucjes want daar gebruik ik de zweep niet.

Adjepatatje8

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:24

Wij gebruiken zweep op rechts en beide handen in de lucht en als stem commando: (naam) op!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:31

Handel in de lucht, evt zweepje erbij , stap naar voren en “up”