Horse Agility : Wie doet nog mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:27

Een hele tijd terug leek Horse Agility erg in opkomst en werden er zelfs (online) competities gehouden.
Vandaag keek ik er nog eens naar, maar lijkt het een heel stuk minder? Als je op de officiële website kijkt ( https://www.thehorseagilityclub.com/ ) en de resultaten van de laatste wedstrijden doorspit valt het op dat er niet meer zoveel deelnemers per categorie, laat staan Nederlanders/Belgen.

Dus vraag ik mij af: wie is er nog mee bezig?
Of wie gaat er misschien in de toekomst mee beginnen?


dewilderoos
Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:30

Ja, wij zijn erg druk met dit onderwerp!

Over illegale houtkap en ontbossing, maken wij ons heel erg boos.
Als milieuvriendelijke oplossing, is ons zadel dan ook boomloos. (@mkdemanvan)

Anoniem

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:38

Fijn :) Heb ik jouw naam zien voorbijkomen in de uitslagen als 1 van de weinige Nederlanders/Belgen? Of ben je zo ver nog niet?

dewilderoos
Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:44

Nee, ik doe geen wedstrijden, wist niet eens dat het bestond! Hier gewoon rustig in de bak klooien. Misschien wel een idee om eens rond te neuzen op de site en lid te worden.. Ben eigenlijk wel benieuwd wie nog meer Agility met zijn paard doet.

Edit, zat net op de site, ben jij lid? en voegt het wat toe? Zag dat alle evenementen in GB zijn, jammer had graag eens komen kijken. Is er geen Nederlandse club?
Laatst bijgewerkt door dewilderoos op 30-06-18 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Over illegale houtkap en ontbossing, maken wij ons heel erg boos.
Als milieuvriendelijke oplossing, is ons zadel dan ook boomloos. (@mkdemanvan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:50

Ok, op die manier kan het ook ;)
Misschien wel leuk voor je inderdaad om ook mee te doen, het zijn online competities, dus een video insturen van het parcours wat zij uitzetten en dat beoordelen ze dan en dan krijg je punten ... Vind het systeem wel leuk op die manier (dat je dus niet echt naar een wedstrijd moet gaan) maar ben er nog niet uit of het wel handig is voor mijzelf.

Ben ook benieuwd hoe de parcoursen er tegenwoordig uit zien, in het begin kon je dat per level downloaden en bekijken maar nu moet je daar lid voor zijn. Heb geen idee hoe alles door de jaren heen verandert is en of het dan al dan niet nog haalbaar is ... Dus beetje moeilijk om te beslissen om lid te worden of niet, vandaar dat ik eens wilde polsen of er nog mensen actief bezig waren hier :)

dewilderoos
Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:54

Misschien met een koppeltje kaaskoppen een gezellig clubje beginnen? Onder de noemer FUN?

Over illegale houtkap en ontbossing, maken wij ons heel erg boos.
Als milieuvriendelijke oplossing, is ons zadel dan ook boomloos. (@mkdemanvan)

Equinssa
Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:05

Ooit van gehoord, maar nu ik het zo lees lijkt het mij best wel interessant! Ik volg even :o

Equinssa, passie voor paarden mét gevoel.
Mijn youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCyNPY7y-DloTkwScEeA8bIw?view_as=subscriber

kwita
Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:22

ja maar nu even niet ,ook een dooddoener he maar 'tis echt zo.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Anoniem

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:44

Haha kwita, ben je het wel weer van plan? :P

Ik snap het wel hoor, heb altijd allerlei doelen met de pony's maar er komt nooit wat van... Daarom dacht ik dat lid worden misschien zou helpen, maar tegelijk ben ik bang dat ik geld betaal en er niks mee ga doen := Hoewel het wel aantrekkelijk lijkt (heb je ook een community waar je videos en vooruitgang kan posten enzo) maar heb geen idee hoeveel er nog te beleven is...

Anoniem

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:30

Heb het nog eens zitten bekijken maar denk dat ik het maar zo laat ... Het lijkt me wel leuk met die online competities enzo, maar een aantal van die obstakels heb ik niet en als die dan in het parcours zitten heb je pech. Plus dan het feit dat ik steeds alles wat ik wil gebruiken moet opzetten, gebruiken en weer afbreken en met zo'n heel parcours ben je dan toch wel even bezig (en heb de piste ook niet altijd voor mij alleen, en soms ook maar voor een kwartiertje ofzo). Dus kortom: veel te veel gedoe en dat gaat het plezier alleen maar vergallen gok ik.

Ga wel proberen er meer mee te doen in de zin van losse obstakels en op die manier ermee spelen enzo, proberen wat creatiever te zijn maar dan met 1 of 2 dingen per sessie, lijkt me haalbaarder :)

xLillith
Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:45

Wij zijn zeker nog fanatiek met Horse Agility bezig, maar bij gebrek aan iemand om te filmen en een enorm druk schema heb ik nu al lange tijd niet meer aan de competities mee gedaan. Ik hoop dat deze zomer weer op te kunnen pakken!

Daarnaast geef ik er lessen in en heb ik ook demonstraties gegeven, maar met de demo's ben ik voor nu gestopt omdat ik midden in een verhuizing zit en straks met een opleiding start.

Ik wil je best via pb een parcours sturen zodat je eens kunt kijken of het wat is. De meeste obstakels kun je heel simpel maken met spullen die je hebt liggen.

En anders hoef je het natuurlijk niet in competitieverband te beoefenen: voor jezelf bezig zijn is ook leuk!

Anoniem

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:44

Dat is nog iets wat ik mij af zit te vragen .. Heb je echt iemand om te filmen nodig? Of kan je het ook zo opzetten dat je het hele parcours door een camera op statief laat filmen ofzo? Want anderen inschakelen zie ik ook niet zo zitten ...

Als je een parcours ter beschikking hebt ben ik wel eens nieuwsgierig, vooral eigenlijk of ze door de jaren heen erg verandert zijn of dat het nog grotendeels hetzelfde is.

Er zijn toch een paar grote obstakels die ik niet zo zie zitten .. de wip, een trailer, de hoepel (kan je kopen, weet ik, maar je moet het ook allemaal kunnen stockeren), de brug, ... Zijn toch allemaal grote dingen die je niet zo even een piste in en uit sleept/rijdt als je ze nodig hebt ... Plus dan nog eens de plaats om ze op te bergen als je niet traint. Sta op een pensionstal dus dat is allemaal niet zo makkelijk.

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:41

Ik ben er pas weer mee begonnen met het nieuwe bijrijdpaard.
Omdat ik online weinig volg, gebruik ik het handboek wat Vanessa Bee in 2012 heeft uitgegeven hierover. Is Engelstalig, maar zeer duidelijk in uitleg. Ik heb toen ook het Q&E in de boktlounge op HE gezien, en moet nog grinneken als ik denk aan welk einddoel dat ze beschreef: "Ik in m'n luie stoel met een afstandsbediening voor de lampjes bij de hindernis, en mijn paard wat zo gelijk weet waar hij vervolgens heen moet" :D

Aan eventuele wedstrijden ben ik dus zeker nog niet toe nu, misschien later, maar ook hier dat dan eerst bepaalde hindernissen gemaakt zullen moeten worden

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

JoycexEnya
Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:33

Ik ben er ooit ook eens mee begonnen. Maar mijn fjord is lastig te motiveren helaas. Mijn tinker vind het wel leuk. Ben alleen in het bezit van de Hoop.

Mij lijkt dat wel leuk xLillith om zo parcours eens te proberen.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:04

Jij hebt het boek Siamsmeesje? Zit erover te denken om het te kopen, al "krijg" je het volgens mij ook als e-book als je lid wordt (of moet je daarvoor betalen? Iemand die dit weet?). Staan er al de oefeningen in uitgelegd? Want ik zoek een beetje een houvast/inspiratie, al heb ik daarvoor in principe wel al boeken :+

Zijn er misschien ook nog fijne websites of youtube-kanalen ofzo ivm horse agility? Meer naar de parcoursen/obstakels toe dan, wat het is weet ik ondertussen wel, haha.

JoycexEnya
Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:19

Indd dat zou mooi zijn als er uitleg dingen komen ofzo. Vooral hoe je hinernissen maakt enzo.

Edit: volgens mij komen de "grote" hindernissen pas veel hogere klasse.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:25

Ik heb het boek inderdaad, toen gekocht bij Media Boekservice tijdens HE, kreeg er toen nog een paar andere boeken gratis bij :+
Ik ben erg blij met dat boek, omdat er verder weinig mensen hier zijn die ik erover kan vragen als ik ergens mee zit, of die weten hoe je een nieuwe oefening het beste kan beginnen. Nu zijn boeken over hoe iets te doen met paarden niet alles, maar kan soms wel net even de ondersteuning bieden waarop ik verder kan borduren :j

Het boek bevat trouwens twee voorbeeld parcoursen, en een hoofdstuk over het bouwen van veilige hindernissen. En daarnaast de beschreven technieken van hoe met het paard te communiceren, hoe te geleiden en hoe te leren het parcours te volgen naast jou (los en aan de lijn). Plus hoe welke hindernis aan te pakken natuurlijk. Een hoop logische zaken eigenlijk :)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:31

Ik wil hier ook naartoe werken met mijn paard! Eerst nu veel bezig met grondwerk en schriktraining, als voorbereiding op de horse agility :)

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:45

Ik was er vorige zomer ook mee bezig met mijn haflinger. Maar nu al een paar maanden niet meer. Misschien moet ik weer een eens verder gaan. Ik heb zelf een soort hoop gemaakt, verder gebruik ik pionnen, vlaggetjes en balkjes.

Paletti-Anouk-Hugo-Bente

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:47

Dat is ook precies het doel: gebruik gewoon alles wat je hebt :j
Hier ook voorlopig balkjes, hoepels op de grond, en wat ik verder kan verzinnen

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Anoniem

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:37

Maar sommige hindernissen zijn toch heel specifiek, zie mezelf toch niet bv een brug of wip maken met HTK-materiaal en op een paar minuten opzetten en afbreken, maar dat is misschien mijn gebrek aan creativiteit ;)

Boek ga ik dan toch wel eens voor kijken, lijkt me wel interessant. Verder kunnen we wel al veel maar wil ik alles "opnieuw" aanleren, ombouwen naar een positief gevoel want veel is aangeleerd om het aanleren en roep negatieve emoties op bij de pony. Dus ga mijn bezigheid wel hebben met het "heraanleren" ;)

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:59

Met een wip zou dat misschien nog wel lukken, maar de brug is inderdaad niet mogelijk zo.
De wip in het boek is eigenlijk niet meer dan flinke plank (pakweg 1 x 4 m), een balk op de grond, en in de plank wat spijkers/haken die voorkomen dat de plank over de balk kan wippen, maar mooi draait op dat punt.
Die is met wat creatief denken misschien ook wel verplaatsbaar te maken. Ik heb wel eens een wip gezien die gemaakt was van een afgedankte aanhangwagen met één as ;)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Anoniem

Re: Horse Agility : Wie doet nog mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:26

Ik heb met mijn oud-stalgenootje een paar x online competities gedaan, maar vooral het steeds weer opzetten en afbreken van het complete parcours is een hoop werk en dat is ook de reden waarom we op onze nieuwe stal niets meer gedaan hebben qua wedstrijden, plus dat we met de verhuizing een hoop klein grut (schrikstraat, vlaggen, smalle afgezette gang met ondoorzichtige wanden) kwijtgeraakt zijn. Het is toch best een hoop materiaal en dat moet je ergens kwijt kunnen.

xLillith
Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:40

Die grote obstakels komen helemaal niet voor in de online parcoursen, ze zijn echt enkel bedoeld voor de real life competities. Die hoef je dus helemaal niet in je bezit te hebben. Met een Zijl, wat balken, prikpaaltjes, vlaggetjes & pionnen kom je al heel ver! Het op en afbouwen kost inderdaad wel wat tijd, ik heb zelf één van mijn weilandjes uitgekozen als trainingsweiland, waar ik het gehele parcours heb staan zolang het weer het toe laat. In principe zou je inderdaad gewoon een camera neer kunnen zetten zodat het hele parcours in beeld is, dat heb ik ook wel eens gedaan.

Wie een parcours wil ontvangen mag mij wel even een pb sturen.

Ik verkoop trouwens Horse Agility hoops inclusief opstelsysteem, en kan ook andere obstakels leveren op verzoek.:o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:01

Dat dus xyzutu2 :j
Wel fijn dat in de online parcoursen de grote dingen nooit voorkomen, want dat is hier gewoon echt geen optie. Laat nog dat ik ze zelf kan maken/iets simpels vind, ik moet ze ook ergens kunnen stockeren en kan echt niet het halve terrein gaan inpalmen met mijn speelgoed :+

Maarja, het opbouwen/afbreken blijft wel een dingetje, en als je maar beperkt alleen in de piste kan zijn en nooit op voorhand weet wanneer ... niet zo handig. Op de vorige pensionstal had ik ook een stukje eigen weide "opgeofferd" om daar standaard mijn spullen uitgestald te hebben staan, dat was ideaal. Maar nu is dat geen optie meer, zelfs al zou ik een weide mogen inpalmen liggen die een stuk het veld in en daar laat ik mijn spullen echt niet onbeheerd achter (mijn pony's trouwens ook niet, hahaha) ...


Gisteren trouwens weer even wat "grondwerk" gedaan, niet echt een HA-iets maar gewoon eventjes kijken. Ben namelijk de laatste maanden enorm veel bezig geweest met wandelen (zelfs van begin dit jaar denk ik), en dus eigenlijk totaal geen grondwerk meer dus had geen idee wat hij nog zou kunnen of doen. Viel me niet tegen, dit is iets wat hij nog nooit gedaan heeft (als combinatie, apart natuurlijk wel, lang geleden), en was poging 2 8-)



Het flemen hoort er in principe niet bij, maar hij vond blijkbaar vandaag van wel ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers