De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MargrietJonk
Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-15 14:01

Hoi Allemaal!

Ik heb mezelf ingeschreven voor de TRT online cursus van Tristan Tucker.
Zelf ben ik enthousiast over de manier van trainen van Tristan en hoop zelf
via de online cursus veel te leren en dit ook toe te passen op mijn eigen paard.

Wat vind jij van de online cursus?
Heb je er baat bij?
Kun je het makkelijk toepassen?
Heb je tips?

Deel je ervaring op dit topic! :j

Reite dein Pferd vorwärts, und richte es gerade.!
Celva B +11 L1 + 10 L2 + 10 M1 +10 M2 +10 Z1 + 9.


Kosha06
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:17

Ik heb ook ingeschreven! ;)
Ben ook wel erg benieuwd wie er allemaal meedoen.

Ik ben gisteravond begonnen, dus kan er nog niet veel over zeggen. Heb er wel erg veel zin in en hoop dat we er baat bij gaan hebben. Mijn paard heeft heel veel stress op vreemd terrein, ik hoop dat ze door deze training wat relaxter kan zijn.
Tot nu toe vind ik de uitleg in de video's heel duidelijk, Tristan legt alles heel rustig uit en is goed te volgen. De samenvattingen op papier zijn ook erg handig.

Ik vind het nog wel een uitdaging om het zelf onder de knie te krijgen en ondertussen ook te beoordelen of we het goed doen. Ik denk daarom ook dat ik het zo nu en dan zal laten filmen, zodat ik terug kan zien hoe het gaat.

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:44

Hoi! :wave:

Ik vind Tristan al een hele tijd geweldig, dus ik kon het niet laten me ook in te schrijven. Ik vind het wel duur voor een online cursus, maar dat zijn zijn clinics ook. Ik hoop ooit een clinic bij hem te volgen, en hoop hier meer uit te halen als ik zelf al aan enkele dingen heb kunnen sleutelen.

Behalve de filmpjes kijken ben ik er nog niet mee gestart. Mij lijkt het ook een hele uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Mijn vriend, eerder van het klassieke type ("gewoon opstappen en rijden"), was mee aan het kijken en kreeg ook al zin om ermee te starten met zijn merrie. We gaan dus samen oefenen. Ik heb ook al afgesproken met iemand anders hier op bokt om af en toe eens samen te komen met onze paarden. Wat extra kritische ogen van op een afstandje heb ik zeker nodig.

Mijn paard, Dyson, is 9 jaar. Toen ik hem 4 jaar geleden kocht was het de bedoeling om dressuur met hem te starten. Door een combinatie van veel spanning en steeds terugkerende lichamelijke klachten zijn we dressuurmatig eigenlijk nog niet veel verder geraakt. Enkele maanden geleden heb ik beslist om terug te keren naar de basis, en ben ik een cursus rechtrichten met hem gestart (1 dag les per maand, en dit gedurende 10 maanden lang; we zijn nu halverwege). Ik ben hier heel tevreden over, en ik hoop dat de TRT-methode hier een aanvulling op is.

[o]

Idra
Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:57

Ik doe ook mee aan de online cursus. Mijn jonge paard Zarcillo (een PRE ruin van intussen wel al 6 :D) is niet zo'n held en gaat in de rem als hij iets eng vindt - niet handig op buitenrit. Ook is hij erg rillerig op het opgooien van zadeldoek / deken / zadel en een jas uitdoen als je op hem zit is onmogelijk. Ik hoop met TT hier beterschap in te brengen.

Ik ben gisteren al gelijk begonnen. De achterhand verplaatsen is iets wat ik zelf al jaren standaard toepas bij jonge paarden / paarden die ik zadelmak maak. Dat kende Zarcillo dus al wel, maar ik heb het dan wat uitgebreid naar stap 2 en 3. Dat ging vrij vlot. De controle over de schouder vond ik moeilijker, daar moeten we nog wat op oefenen. Morgen opnieuw!

MargrietJonk
Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-15 14:27

Goh. Wat een leuke reacties. :)

Mijn paard Celva (Valdez x Nabuur) heb ik als bijnaam 'sprinkhaan' gegeven.
Ze is nogal schrikkerig. Hoewel ik ook denk dat daar pijn en spanning/stress de grootste boosdoener is.
Ik heb mijn paard voor een periode van n jaar verkeerd gereden. En daardoor bijna de vernieling in gereden.
Nu zijn we een jaar bezig met Stretch training bij Debby Hermsen uit Noordwijk en daar kan ik nu de vruchten bijna van oogsten.
Het grondwerk van Tristan vind ik zeer intressant. Ik wilde graag nog grondwerk met mijn paard oefenen, maar wist niet precies hoe.
Met deze online cursus kan ik dat mooi stap voor stap leren. 200 euro is veel geld. Maar ja. Na n avondje stappen ben je dat ook makkelijk kwijt.

Ik ga volgende week beginnen met Celva. Ik heb mn halster en leadrope nog niet binnen. :n
Dus nog even geduld.

Ik ben echt super nieuwsgierig naar jullie ervaringen, vorderingen. -:)

Reite dein Pferd vorwärts, und richte es gerade.!
Celva B +11 L1 + 10 L2 + 10 M1 +10 M2 +10 Z1 + 9.

connepon85
Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:15

Wat leuk dat dit topic is aangemaakt! Ik heb de training met Tristan gemaakt, maar laat dat je vooral niet weerhouden om eerlijk te zijn :) Ik doe dit ook met mijn paard dus ik schrijf ook graag mee over mijn bevindingen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik ben al wel iets langer bezig omdat ik de video's natuurlijk al iets eerder had, maar ik ben nog steeds veel met module 1 bezig. Ik merk nu dat mijn paard er echt losser door geworden is. Oja, ik heb net de ondertiteling van video 1 en 2 online gezet.

Maandag komen er nieuwe video's waarin je kunt zien dat het bij een onervaren paard niet altijd makkelijk gaat. Vond ik een hele opluchting :p haha

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:44

Super dat de achterhand bij jou zo vlot gaat Idra. Die schouders komt ook wel goed. Blijft Cillo er rustig onder?

Grappig Margriet, ik noem Dyson ook regelmatig mijn sprinkhaan :)

Stretch training ken ik niet, straks eens Googlen. Jij gaat duur stappen trouwens :+

Handig, een insider! ;) Lijkt me ontzettend leuk om te doen, meehelpen aan die video's. Wat is/was jouw taak precies?

[o]

connepon85
Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:03

Ik ben samen met Tristan eigenaar van het programma. Ik maak de website, film, edit, vertaal, email, social media en administratie. En dat gecombineerd met Paard&Lifestyle is het behoorlijk druk ;)

ynid1
Berichten: 130
Geregistreerd: 05-10-12
Woonplaats: Land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:11

Ik vroeg mij af of deze cursus een aanvulling voor mij kan zijn. Ik heb al wat methodes gezien van Tristan en daar ben ik heel lovend over, maar was bang dat deze cursus een beetje een herhaling zou zijn van wat ik al heb gezien. Ik vind het heel veel geld en dat is ook wat mij het meeste tegenhoudt. aan de andere kant heb ik een heel sensibel paard wat erg snel schrikt van van alles en nog wat. Ik heb toevallig vandaag weer gereden en mevrouw schrok van de mensen van de gemeente die met een kantjesmaaier bezig waren. Ze was erg pittig zo erg dat ik eerst weer heb moeten losgooien voordat ik een beetje veilig kon opstappen. Ik heb eigenlijk al opgegeven om ooit een buitenrit te kunnen maken. Ook zou ik graag een b wedstrijd willen rijden, maar als alles anders is dan normaal denk ik dat we hele toestanden gaan krijgen en daar heb geen zin in. Dus rijd ik maar door nu zonder wedstrijden. Daarom ben ik benieuwd wat jullie er van vinden en of je echt nieuwe dingen gaat leren of niet. Ik blijf dit topic dus nog even volgen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:12

@connepon85,
Ik had je gister die mail gestuurd wanneer de ondertiteling er zou zijn..Nu dus?
Een aantal jaren geleden al zelf met parelli training begonnen..Daar was ik al erg blij mee maar nu helemaal..Er komen toch een aantal dingen aardig overeen.. ga a.k wk gericht ermee aan de slag!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:13

ik heb les gehad van hem, nu helaas niet meer omdat hij het veel te druk heeft, maar hij is echt heel erg goed! Geduldig, vriendelijk, duidelijk en consquent, voor mens en paard.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:19

ynid1 schreef:
Ik vroeg mij af of deze cursus een aanvulling voor mij kan zijn. Ik heb al wat methodes gezien van Tristan en daar ben ik heel lovend over, maar was bang dat deze cursus een beetje een herhaling zou zijn van wat ik al heb gezien. Ik vind het heel veel geld en dat is ook wat mij het meeste tegenhoudt. aan de andere kant heb ik een heel sensibel paard wat erg snel schrikt van van alles en nog wat. Ik heb toevallig vandaag weer gereden en mevrouw schrok van de mensen van de gemeente die met een kantjesmaaier bezig waren. Ze was erg pittig zo erg dat ik eerst weer heb moeten losgooien voordat ik een beetje veilig kon opstappen. Ik heb eigenlijk al opgegeven om ooit een buitenrit te kunnen maken. Ook zou ik graag een b wedstrijd willen rijden, maar als alles anders is dan normaal denk ik dat we hele toestanden gaan krijgen en daar heb geen zin in. Dus rijd ik maar door nu zonder wedstrijden. Daarom ben ik benieuwd wat jullie er van vinden en of je echt nieuwe dingen gaat leren of niet. Ik blijf dit topic dus nog even volgen.


Het is inderdaad heel veel geld!! Ben ik helemaal met je eens.
Ook ik heb een hyper sensibel ( lief) paard..Een aantal jaren geleden zat ik echt met mn handen in t haar.. Ik ben me toen gaan verdiepen in parelli en heb daar een aantal dingen uitgepikt die mij en t paard enorm geholpen hebben o.a the 7 games..Het paard zal altijd sensibel blijven maar is mentaal enorm opgeknapt.. Ook Door 4 jr geleden begonnen te zijn met rechtrichtarbeid heeft t paard een metamorfose ondergaan! De TRT zie ik dan ook als een aanvulling op hetgeen wat ik al heb geleerd..

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:26

Wauw, knap connepon! Jij voert ideeën uit waarvan 1000'en anderen denken "dju, was ik daar maar op gekomen" :) Proficiat met het hele concept in ieder geval, ik was er meteen door getriggerd! Ik heb even geaarzeld omwille van de prijs ("kan ik dat niet beter investeren in irl-lessen?").

De uitleg in de video's is alvast heel duidelijk (net zoals in de video's van tristan die eerder online zijn verschenen). Ik hoop dat het voor mij voldoende is om zelf mee aan de slag te kunnen. Ik ben al benieuwd naar de video's met een groen paard, zeker omdat jij het ook een opluchting vond :)

[o]

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:36

connepon85 schreef:
Ik ben samen met Tristan eigenaar van het programma. Ik maak de website, film, edit, vertaal, email, social media en administratie. En dat gecombineerd met Paard&Lifestyle is het behoorlijk druk ;)

volgens mij heb jij ontdekt hoe je 48 uur in een dag krijgt.

singa
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-04-07

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:28

Ik heb vandaag 1.1 gedaan, en het ging verrassend goed :) Ik heb heel veel aan de manier waarop het is uitgelegd. Niet zo moeilijk om te onthouden en handig om op te bouwen.

[o]

connepon85
Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:25

Super! Ik vond in het begin de voorbenen het lastigste. Mijn paard heeft zijn kompas behoorlijk op het noorden gericht :+ Hoe gaat dat bij jullie?

splenius
Berichten: 1103
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:36

hallo
Ik heb ook toch uiteindelijk maar aangemeld voor de cursus. (vond/vind het ook erg duur)
Maar omdat ik ook graag verder wil komen met mijn paard, ze is introvert en sensibel.
Leeft vaak in haar eigen wereld en daar krijgt ze veel stress van.
Rijden door de hele bak is soms erg lastig omdat haar reactie op geluid en dingen zien altijd anders is.

Ben nu ook begonnen met 1.1 en eerste keer kwam haar introverte karakter wel naar boven.
hals stijf houden en niet naar beneden doen. En te veel afleiding van buiten.

Nu voor de 3e keer gedaan gaat goed, met schouder /voorbenen gaan ze nog wel te snel en wil dan eigenlijk naar achteren rennen. Maar af en toe wel lastig om haar bij de les te houden.

Hoe vaak doen jullie de oefeningen
Ik doe het nu om de dag.

Is het ook iets dat er een mogelijkheid is om naar tristan video beeld te laten zien hoe je het doet om fouten te voorkomen. Dat hij ook ziet hoe het paard het doet, misschien doet de eigenaar het niet goed of het paard doet het niet goed.

connepon85
Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:30

splenius schreef:
hallo
Ik heb ook toch uiteindelijk maar aangemeld voor de cursus. (vond/vind het ook erg duur)
Maar omdat ik ook graag verder wil komen met mijn paard, ze is introvert en sensibel.
Leeft vaak in haar eigen wereld en daar krijgt ze veel stress van.
Rijden door de hele bak is soms erg lastig omdat haar reactie op geluid en dingen zien altijd anders is.

Ben nu ook begonnen met 1.1 en eerste keer kwam haar introverte karakter wel naar boven.
hals stijf houden en niet naar beneden doen. En te veel afleiding van buiten.

Nu voor de 3e keer gedaan gaat goed, met schouder /voorbenen gaan ze nog wel te snel en wil dan eigenlijk naar achteren rennen. Maar af en toe wel lastig om haar bij de les te houden.

Hoe vaak doen jullie de oefeningen
Ik doe het nu om de dag.

Is het ook iets dat er een mogelijkheid is om naar tristan video beeld te laten zien hoe je het doet om fouten te voorkomen. Dat hij ook ziet hoe het paard het doet, misschien doet de eigenaar het niet goed of het paard doet het niet goed.


Ja dat kan! Als je wilt kun je een stukje film op youtube zetten en de link naar ons toe sturen om te behandelen tijdens de Q&A. Dan ziet wel iedereen het.

splenius
Berichten: 1103
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 14:34

connepon85 schreef:
splenius schreef:
hallo
Ik heb ook toch uiteindelijk maar aangemeld voor de cursus. (vond/vind het ook erg duur)
Maar omdat ik ook graag verder wil komen met mijn paard, ze is introvert en sensibel.
Leeft vaak in haar eigen wereld en daar krijgt ze veel stress van.
Rijden door de hele bak is soms erg lastig omdat haar reactie op geluid en dingen zien altijd anders is.

Ben nu ook begonnen met 1.1 en eerste keer kwam haar introverte karakter wel naar boven.
hals stijf houden en niet naar beneden doen. En te veel afleiding van buiten.

Nu voor de 3e keer gedaan gaat goed, met schouder /voorbenen gaan ze nog wel te snel en wil dan eigenlijk naar achteren rennen. Maar af en toe wel lastig om haar bij de les te houden.

Hoe vaak doen jullie de oefeningen
Ik doe het nu om de dag.

Is het ook iets dat er een mogelijkheid is om naar tristan video beeld te laten zien hoe je het doet om fouten te voorkomen. Dat hij ook ziet hoe het paard het doet, misschien doet de eigenaar het niet goed of het paard doet het niet goed.


Ja dat kan! Als je wilt kun je een stukje film op youtube zetten en de link naar ons toe sturen om te behandelen tijdens de Q&A. Dan ziet wel iedereen het.



Ok dat is top Helaas kan ik nu niet deelnemen aan de Q&A want ik ben dan aan het werk. Ga volgende week een filmpje maken en dan stuur ik het door.

Esss
Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:33

Ik volg dit topic even, want ik ben nog aan het twijfelen of ik me ook zal opgeven voor de cursus. De kosten vind ik op zich wel meevallen, ja het blijft een hoop geld maar met 5 NH-lessen ben ik hetzelfde kwijt. De pakketten van Parelli kosten ook nog best wat heb ik gezien.

Maar goed, zolang het ons verder kan helpen met ons lastige 'buitenrijdprobleem' dan ben ik voor! Daar heb/had ik nog wat twijfels over maar ik zag net dat Connepon85 me een mailtje terug heeft gestuurd, waarvoor dank! :D Wie weet gaan we ons er toch maar aan wagen...

...Klein maar fijn...

connepon85
Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:51

Kijk maar Esss; als je meer vragen hebt, weet je me te vinden :)

Ik ben nu een ontzettend grappig filmpje aan het uploaden van een deel van een demonstratie die Tristan heeft gegeven op the Dressage Convention, een evenement van Carl Hester en Richard Davison. Ik plaats hem op het Facebookkanaal van TRTmethod: https://www.facebook.com/trtmethod. Gaat over de gedachtes die je hebt als je een proef rijdt en spanningsproblemen hebt.

MargrietJonk
Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-15 16:12

Ik heb t filmpje op Facebook gezien. Over spanning. Whaaa haaa haa ik heb me rot gelachen!
Heb me echt even vermaakt. Carl Hester had ook veel skik. _O-

Reite dein Pferd vorwärts, und richte es gerade.!
Celva B +11 L1 + 10 L2 + 10 M1 +10 M2 +10 Z1 + 9.

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 06:58

connepon85 schreef:
Kijk maar Esss; als je meer vragen hebt, weet je me te vinden :)

Ik ben nu een ontzettend grappig filmpje aan het uploaden van een deel van een demonstratie die Tristan heeft gegeven op the Dressage Convention, een evenement van Carl Hester en Richard Davison. Ik plaats hem op het Facebookkanaal van TRTmethod: https://www.facebook.com/trtmethod. Gaat over de gedachtes die je hebt als je een proef rijdt en spanningsproblemen hebt.

Echt hilarisch! :')

Sommige commentaren die er onder gepost worden zijn misschien (onbedoeld ) nog grappiger. :o vooral basis Ruiters die er totaal geen punt van herkenning in zien wat betreft hun eigen rijden/gedrag en enkel posten hoe zielig deze 7 minuten was voor dit paard. :') heerlijk zo'n bord voor je kop. :+

[o]

Idra
Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:16

Ik heb er ook hard mee moeten lachen vandaag aan de ontbijttafel, heerlijk!

Ik heb intussen al een 4-tal keer getraind en Zarcillo pakt het fijn op. Het controleren van de voorbenen was dag 1 nog heel moeilijk maar lukt nu eigenlijk super. Ook met de stick lukt het verplaatsen van de achterbenen best goed en het van hand veranderen vanuit de draf begint ook mooi te gaan, al moet ik goed opletten dat hij correct zijn voorbenen achter elkaar neerzet. Het is wel wat op Parelli gebaseerd geloof ik, maar ik heb geen Parelli-ervaring dus voor mij nog nieuw.

Ik ben vooral benieuwd hoe deze oefeningen ons gaan helpen in enge situaties :D

Ben gisteren met Zarcillo na de training de straat uitgewandeld (op zijn rug welteverstaan) en hij ging al 4 keer op de rem staan, ik heb hem dan telkens achterwaarts langs het enge object geleid. Dat ging best goed maar zo geraak je niet ver natuurlijk :+

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:28

Ik herken heel veel parelli.. Voor ons erg fijn omdat we ons daar al een paar jr mee bezig houden.. De voorbenen vandaag voor t eerst gedaan.. Dat ging redelijk denk ik :D meteen maar stukje parelli meegepakt of Tristan tucker ;) en de paraplu's erbij gepakt tussendoor laten stappen..zwaaien, de plu's in een uit laten klappen, plu boven dr hoofd, plu over haar lichaam laten bewegen..super! Maar dat kende ze al..was al een tijdje mee in de weer.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit alles in spanningssituaties gaat werken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker