Voltige, Nijmegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 14:11

Ik heb geen idee of mijn topic hier goed staat, maar een betere plek kon ik niet vinden.

Sinds ik in Nijmegen studeer wil ik eigenlijk al wel een of andere teamsport gaan doen. En nu mijn paard weg is wil ik het liefst iets met een paard doen. En nu dacht ik er ineens aan om misschien te beginnen met voltige. Misschien een wat gekke keus voor iemand van 22? Ik heb sporadisch wel eens mee gedaan met voltige training van een vriendin en heb vroeger aan turnen gedaan. Nu is dat wel een hele tijd geleden.

Dus nu vroeg ik me af, is het wel te doen om nu nog te beginnen? Natuurlijk is alles te doen, maar de grote vraag, waar en in wat voor een team? Want voltige is natuurlijk een kleine sport, en helemaal wat betreft beginnen op deze leeftijd.

Dus zijn er mensen die ervaring hebben met beginnen (weinig ervaring de afgelopen jaren dus) op deze leeftijd en dan met name in de omgeving van Nijmegen. Zijn er sowieso oudere voltige teams in omgeving Nijmegen? Op internet kan ik ze niet vinden!

Dus zijn er bokkers met tips voor me?

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:13

Raar? Leuk!
Ik weet dat een vriendin van ons voltigeert, maar volgens mij doet zij dit vooral met jongere kinderen.
Je zou eens kunnen kijken op haar website en contact op kunnen nemen: http://www.paardenwijs.nl
Zij heeft haar paarden in Malden staan, dus dat is vanuit Nijmegen prima te doen.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:17

Bij manege Sint Frans in Alverna/Wijchen voltigeren ze (of werd gevoltigeerd). Maar over de leeftijd heb ik geen idee. Maar vanaf Nijmegen wel goed bereikbaar :)

En in Odiliapeel voltigeren ze ook. Maar dat zijn vooral kinderen en dat is ook niet zo dichtbij...

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 14:19

Mar_Fay, ik ga eens kijken! Thanks!
Ik vind toch ineens nog net een ander topic van een aantal jaren geleden waarin ze ook sint Frans noemen. Maar wat ik daar kan vinden is het ook alleen op de woensdagmiddag en dan dus voor kinderen.
Eigenlijk ben ik op zoek naar toch een iets 'volwassener' team, dus in ieder geval niet alleen 8-12 jarigen. ;)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:21

Ik betwijfel uberhaupt waar ze teams hebben met volwassenen... Ik heb zelf bijna 10 jaar lang gevoltigeerd in Odiliapeel, maar heb nooit echt wat over volwassen teams gehoord in deze regio. :o

Dus ik weet uberhaupt niet of het bestaat, wat jij wil...

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 14:22

Daarom inderdaad mijn vraag hier, ik betwijfel het ook...
Er zijn wel volwassene team, althans ik ken er een paar. Maar niet in deze regio... Geen populaire sport? ;)
En als er dan volwassene teams zijn dan zijn het misschien al wel weer ver gevorderden die het al vanaf hun 6e doen. Die staan ook niet op halve beginners te wachten.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:23

Dit kwam ik wel nog tegen, in Rijkevoort. Dan kun je o.a. privé-les voltige krijgen staat er. Maar ik ken het niet en ik weet ook niet of het met het openbaar vervoer een beetje te bereiken is:

http://www.sprongvooruit.com/index.php/ ... t/tarieven

Edit: Anders zou je eens contact op kunnen nemen met Meta Jans van de Wittegheit in Odiliapeel. Zij kent in ieder geval wel heel veel voltigeurs in de omgeving Uden en vast ook wel in Nijmegen :) En zij heeft ook een cursus voltigeinstructeur georganiseerd. Wie weet zijn er wel cursisten uit die omgeving die nu dus hun diploma hebben?

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:35

Geen probleem :)
Je zou je vraag ook aan nathalie zelf kunnen voorleggen, zij heeft ook nogal wat contacten en kan je misschien weer verder helpen. Iig succes ;)

vaughane

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Lochem

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:15

Je kan misschien ook eens googlen op " Trick Riding " ,de Amerikaanse variant op voltige. Western Riding Achterhoek biedt in ieder geval een clinic aan voor kinderen. (Maar goed, jij hebt een andere leeftijd, en het is niet echt bij jou in de buurt.) Maar misschien levert zoeken op Trick Riding iets leuks op.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:34

Net over de grens in Kleve zit een grote Voltigevereniging zij trainen in Kleve-Kellen. Ik weet niet of daar volwassengroepen zijn.

michele87
Berichten: 28
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:12

Ik gebruik een kaptoom en rijden doe ik op een kingekruisd bitloos hoofdstel. Gaat super.

veradj16
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-12

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:21

gwn beginnen met voltige is super leuk :D
een team bestaat uit jonge en oudere mensen dus je hebt er altijd wel een paar jongere kindjes bij zitten

Sponygek

Berichten: 155
Geregistreerd: 26-12-11
Woonplaats: Beacon Hills

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:32

St frans is misschien niet de allerbeste optie;) de prinsenbankhoeve is echt leuk!
Maar kijk maar.. Ik hoop dat je iets vindt zodat je kan beginnen!

Miranda321
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:07

Hoi!
Wij zijn een voltigevereniging in Hemmen, 20 minuutjes rijden vanaf Nijmegen. De leeftijden van de voltigeurs variëren van 6 tot 24 jaar. Je bent welkom om eens te komen kijken. Er wordt getraind op donderdag van 1600-18.15 uur. Informatie kun je vinden op www.dekasteelruiters.nl

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:22

Miranda321 schreef:
Hoi!
Wij zijn een voltigevereniging in Hemmen, 20 minuutjes rijden vanaf Nijmegen. De leeftijden van de voltigeurs variëren van 6 tot 24 jaar. Je bent welkom om eens te komen kijken. Er wordt getraind op donderdag van 1600-18.15 uur. Informatie kun je vinden op http://www.dekasteelruiters.nl


Ik dénk dat de TS 7 jaar naar dato niet zoveel meer kan met deze informatie, mede daar ze hopelijk al is afgestudeerd :)

Miranda321
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-09-19

Re: Voltige, Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:28

Je hebt helemaal gelijk. Had de datum niet gezien. Fijn dat je zo oplettend bent.