[EG]Pinto uit Zwagersbosch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

[EG]Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 14:13

In juli heb ik een vierjarige Pinto genaamd Hedzer gekocht bij een handelaar in Lunteren, zij zegt niets te weten over zijn verleden en geeft aan dit paard (157) als 'partij' gekocht te hebben bij iemand uit Zwagersbosch, samen met een volle broer en andere paarden. Hedzer is uit 2016 en ruim 4 maar is niet zadelmak te krijgen, althans dit wordt een lange weg. Geeft niets maar ik zou zo graag in contact komen met iemand die iets meer zou kunnen weten van waar hij vandaan komt. Het beest is allervriendelijk maar toen we hem kregen sprong hij trgen de muren op van angst, hij was niet te pakken in de stal en al zeker niet in het land. Zo rillerig en bang voor alles wat opzij en boven hem gebeurd. Inmiddels is hij enorm bijgekomen, hij is makkelijk op stal, goed te longeren, alles gaat goed, totdat je wil opstappen of op een krukje gaat staan, dat raakt hij in paniek. Door corona heb ik elek dag tijd om korte stukjes met hem te werken en het gaat goed komen ooit, ik heb de tijd maar wei o wie kent dit paardje en degene waar hij vandaan komt, op het papier staat vd Kooi uit Zwagersbosch maar een zoektocht heeft ons nog niets opgeleverd. Nu met zoveel digitaal leven moet er toch iemand zijn die denkt, he dit paard ken ik!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-10-20 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 14:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Re: [EG]Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:20

Mag ik vragen of deze handelaar toevallig de naam Vos/Vosch had?

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 21:54

Gitta_ schreef:
Mag ik vragen of deze handelaar toevallig de naam Vos/Vosch had?


mag hoor maar zo heet ze niet. De handelaar komt uit Lunteren maar dit paardje komt uit Zwagersbosch

Sinne

Berichten: 76
Geregistreerd: 26-08-07

Re: [EG]Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:09

Ik ken dit paard niet, maar je zou eens kunnen bellen naar maatschap B. v/d Kooi in Zwagerbosch. Ik vermoed dat jouw paard daar vandaan komt.

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: [EG]Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 23:32

Dat vermoed ik ook, ken jij deze plek of is het op basis van google?

Sinne

Berichten: 76
Geregistreerd: 26-08-07

Re: [EG]Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:04

Ik woon daar in de buurt. Via google kwam ik bij deze persoon uit. Vlakbij dit adres ligt een weiland, waar veel bonte paarden in staan. Het is mij niet bekend of deze paarden van dhr. v/d Kooi zijn, maar de kans lijkt mij wel groot.

Zwagerbosch is overigens maar een klein plaatsje. Als dit niet de juiste v/d Kooi is, dan weet hij misschien wie wel de vorige eigenaar van jouw paard is geweest.

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: [EG]Pinto uit Zwagersbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 19:22

dank je wel Sinne. Ik heb inderdaad van de week eindelijk contact gehad met de mensen die op het papier staan en weet nu meer over mijn paardje!