[PG]Ik zoek de broer van mijn pony.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

[PG]Ik zoek de broer van mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 23:28

Hallo! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zoek de broer van mijn lievelings manegepony. omdat ik dit zelf niet vind en ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet! Of heeft iemand daar nog websites voor? Zijn naam is 'Djafar Diesel' Dosator ox ( vader) X Jenny ( moeder). hoop dat jullie mij kunnen helpen! Het kan zijn dat zijn roepnaam Diesel is geworden ( is ook zo bij zijn zus namelijk) !!
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Damoeska op 12-05-20 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:49

Ik vrees dat dit niet genoeg informatie is om een paard te zoeken.. Het is ook niet helemaal duidelijk.
Wie is de vader? Moeder? Opa? Wat voor ras? "Ox" is Arabisch toch?

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 23:52

Goudhaan1 schreef:
Ik vrees dat dit niet genoeg informatie is om een paard te zoeken.. Het is ook niet helemaal duidelijk.
Wie is de vader? Moeder? Opa? Wat voor ras? "Ox" is Arabisch toch?

Naja het gaat allemaal via de Site van NRPS het is ook maar net of dat klopt. Het zijn dezelfde ouders als de pony die hier op de manege staat. En Haar ras is NRPS :) de vader is Dosator Ox en moeder Jenny

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Ik zoek de broer van mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:42

De vader is dan inderdaad een Arabier, Dosator. En kruising Arabier wordt inderdaad vaak ingeschreven bij het NRPS.

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 11:34

Set_Elkol schreef:
De vader is dan inderdaad een Arabier, Dosator. En kruising Arabier wordt inderdaad vaak ingeschreven bij het NRPS.


Ja klopt! Maar weten jullie dan hoe ik dat kan vinden toevallig? Alvast bedankt!

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 11:34

Damoeska schreef:
Set_Elkol schreef:
De vader is dan inderdaad een Arabier, Dosator. En kruising Arabier wordt inderdaad vaak ingeschreven bij het NRPS.


Ja klopt! Maar weten jullie dan hoe ik de pony dat kan vinden toevallig? Alvast bedankt!

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:37

Goudhaan1 schreef:
Ik vrees dat dit niet genoeg informatie is om een paard te zoeken.. Het is ook niet helemaal duidelijk.
Wie is de vader? Moeder? Opa? Wat voor ras? "Ox" is Arabisch toch?


Hier de link van de NRPS database:
http://nrps.nl/database/npa-201461-00-djafar-diesel

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 11:53

carone schreef:
Goudhaan1 schreef:
Ik vrees dat dit niet genoeg informatie is om een paard te zoeken.. Het is ook niet helemaal duidelijk.
Wie is de vader? Moeder? Opa? Wat voor ras? "Ox" is Arabisch toch?


Hier de link van de NRPS database:
http://nrps.nl/database/npa-201461-00-djafar-diesel

Klopt! Die had ik gevonden inderdaad. Maar het is een beetje balen want voorderest kon ik niks vinden. Daarom schreef ik op Bokt of iemand iets weet van de pony waar die staat etc !

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:03

Ik heb de fokker ook maar even aangeklikt, maar er zijn maar 2 (geregistreerde) paarden uit deze combinatie geboren, bij deze fokker: Djafar Diesel en Dieblo Damoeska.

Afbeelding

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 12:20

Goudhaan1 schreef:
Ik heb de fokker ook maar even aangeklikt, maar er zijn maar 2 (geregistreerde) paarden uit deze combinatie geboren, bij deze fokker: Djafar Diesel en Dieblo Damoeska.

[ [url=m/8pJNL1.png]Afbeelding[/url] ]


Klopt Damoeska staat op de manege hier en de broer weet ik niet ( en die zoek ik)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ik zoek de broer van mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:25

"ownership" lijkt niet aangepast dus dan wordt het een hele opgave om 'm te vinden vrees ik tenzij ie ergens wedstrijd loopt en de afstamming dan ook nog door gegeven is. Je kan proberen contact op te nemen met de fokker indien je die vindt, maar het is nog maar de vraag of die gaat weten waar ie gebleven is als hij 'm zelf niet meer heeft.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:29

Damoeska schreef:
Goudhaan1 schreef:
Ik heb de fokker ook maar even aangeklikt, maar er zijn maar 2 (geregistreerde) paarden uit deze combinatie geboren, bij deze fokker: Djafar Diesel en Dieblo Damoeska.

[ [url=m/8pJNL1.png]Afbeelding[/url] ]


Klopt Damoeska staat op de manege hier en de broer weet ik niet ( en die zoek ik)

Om de een of andere lompe reden ging ik er van uit dat jouw(?) pony een kerel was, dus ik vond het al zo raar :')
Dan heb ik niks gezegd :)
Ik heb trouwens elke database al geraadpleegd, maar ik kan er niet achter komen. Fokker is ook niet te vinden, ik vrees dat het niet de makkelijkste zoektocht is.

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 12:35

Klopt Damoeska staat op de manege hier en de broer weet ik niet ( en die zoek ik)[/quote]
Om de een of andere lompe reden ging ik er van uit dat jouw(?) pony een kerel was, dus ik vond het al zo raar :')
Dan heb ik niks gezegd :)
Ik heb trouwens elke database al geraadpleegd, maar ik kan er niet achter komen. Fokker is ook niet te vinden, ik vrees dat het niet de makkelijkste zoektocht is.[/quote]

Toen ik Damoeska s chipnummer ergens invulde kreeg ik het Adres van de KNHS. Dus zal daar wel even een mailtje naar sturen!

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 12:35

Toen ik Damoeska s chipnummer ergens invulde kreeg ik het Adres van de KNHS. Dus zal daar wel even een mailtje naar sturen![/quote]

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:58

Damoeska schreef:
Toen ik Damoeska s chipnummer ergens invulde kreeg ik het Adres van de KNHS. Dus zal daar wel even een mailtje naar sturen!
[/quote]
NRPS en KNHS zitten op dezelfde locatie.
Als ik chipnummer opzoek in de KNHS database kan ik haar niet vinden.

Damoeska
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 13:04

carone schreef:
Damoeska schreef:
Toen ik Damoeska s chipnummer ergens invulde kreeg ik het Adres van de KNHS. Dus zal daar wel even een mailtje naar sturen!

NRPS en KNHS zitten op dezelfde locatie.
Als ik chipnummer opzoek in de KNHS database kan ik haar niet vinden.[/quote]
Dat was mij even voor bij gegaan maar dan heb ik naar het verkeerde een mailtje gestuurd slim weer dit haha!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70522
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ik zoek de broer van mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:51

Ik verplaats dit topic naar Opsporing verzocht.