[PG]Op zoek naar mijn oude paardje Jillocan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macy2112
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-06-19

[PG]Op zoek naar mijn oude paardje Jillocan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 02:19

Hallo lieve lezers van bokt,

Toen ik 7 jaar oud was, kreeg ik mijn eerste eigen pony. Genaamd Jillocan. Hij is toen tot mijn 14e jaar (7 jaar dus!) van mij geweest en helaas i.v.m. zijn leeftijd en de plek die we hem niet meer konden bieden heb ik hem helaas tot grote spijt moeten verkopen. Hij ging gelukkig naar een stal bij ons in de buurt, waar hij goed werd verzorgt, alle aandacht kreeg en lekker van zijn oude dagje mocht genieten tot hij zou overlijden. Een 5 sterren huisje zou je denken! Dit leek het inderdaad te zijn, maar helaas na 4 jaar is hij spoorloos verdwenen. Mijn oude paardje waar ik echt op heb leren rijden, en nog regelmatig kwam om hem te bezoeken, was nergens meer te bekennen.
Ik heb de eigenaar van de stal gesproken en hij zei dat hij via via verkocht was en kon me niet vertellen waar hij nu was. Wat hij wel wist is dat hij ergens in Boekel (Noord-Oost Brabant) zou moeten staan. Of dit waar is en of dit nu nog steeds zo is weet ik niet.
Ik zou jullie heel graag willen vragen of jullie naar dit paardje uit willen kijken.
Informatie over het paardje:
Naam: Elute Jillocan (roepnaam Jillocan)
Leeftijd: 25 jaar
Uiterlijk: het is een opvallende vos ruin met wat arabisch bloed, 1.51 m groot. Hij zit dun in zijn manen en staart i.v.m. schuren van het zomer eczeem. Daarnaast heeft hij een zwart vlekje op zijn bil. Qua aftekeningen heeft hij een redelijk smalle bles dat breder uitloopt over zijn neus en 3 witte sokjes.
De fotos die ik erbij zet zijn natuurlijk van zijn jongere jaren, dus hij zal er vast wel wat ouder uit zien. Bij mij thuis en op de stal waar hij naar verkocht is stond hij voor altijd op ijzers omdat hij 2 verschillende grote's hoeven had. Of hij nu nog op ijzers staat weet ik niet.

Via mijn kenniskring en via KNHS heeft helaas niemand mij tot heden kunnen helpen en ik hoop enorm dat iemand mij hier kan helpen! Heb je nog meer vragen? Dan kun je ze me natuurlijk altijd stellen!


Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/VjQrr3.jpg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 16-06-19 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel en beginpost aangepast naar de regels

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: Op zoek naar mijn oude paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 02:59

Ik woon in de buurt van Boekel, sinds wanneer is hij weg?

Macy2112
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 04:09

Muffin01 schreef:
Ik woon in de buurt van Boekel, sinds wanneer is hij weg?


Sinds een jaar of 2/2.5 is hij weg van de stal waar ik hem aan had verkocht.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Op zoek naar mijn oude paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:07

als ie al zo'n leeftijd heeft moet je er rekening mee houden dat ie misschien niet meer in leven is, succes met je zoektocht

Macy2112
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 08:10

cariena1973 schreef:
als ie al zo'n leeftijd heeft moet je er rekening mee houden dat ie misschien niet meer in leven is, succes met je zoektocht


Daar houd ik zeker rekening mee, maar ik wil het wel gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. Dankjewel!