[EG]oude eigenaar kwpn ster merrie / shet/welsh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

[EG]oude eigenaar kwpn ster merrie / shet/welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-11 14:35

Hi,
Wie kan mij helpen ik ben op zoek naar de oude eigenaar van

Naam Rianne (Codulia)
Ras: Kwpn stermerrie
Levensnummer 2786
Geboortejaar 1968
Kleur schimmel
Fokker O Venekamp en J hartelief lieveren 6 Roden Dr

Verkocht 1972 aan de heer t de bruin montfoort
1974 doorverkocht aan de heer E.f Aukema Roderwolde
Vanaf 1982 is zij verkocht vanuit manege den ilp in landsmeer door de heer Schallies

Wie is haar oude eigenaar geweest na die tijd?

[ img ]
middelste witte schimmel
Mochten de foto's hier niet te zien zijn verwijs ik u naar mijn profiel onderaan

Tevens gezocht oude eigenaar gezocht van grijs shet/welsh ruintje verkocht 1981 naam Nolly geboren 1969 verkocht door de heer Schallies

[ img ]

[ img ]

Eentje toen hij wat ouder was

[ img ]

Alvast bedankt alle informatie is van harte welkom


brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-11 14:38

de pony is verkocht in 1981 nog even ter info

Asjemenauw
Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:40

Wat een beroerde foto's. Ik zou mijn eigen paard hier nog niet eens op herkennen.

Heel veel succes met deze zoektocht. Zal niet makkelijk zijn om een eigenaar van 1982 terug te vinden denk ik

Wie het laatst lacht ... is traag van begrip :x
[VVDD] Een blondje en een belg ..

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Re: [EG]oude eigenaar kwpn ster merrie / shet/welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:09

Zijn die paarden in jouw bezit nu? ze zijn nu al 42 dus misschien is de vorige eigenaar al dood?
Ik ken wel mensen uit DEN ilp ik zou het misschien aan hun kunnen na vragen?:)

brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-11 19:21

terug in de tijd 1981 1982 er moet toch iemand zijn (die op bokt zit) die mijn leeftijd is en toen ook al in de paarden zat

HubbaBubba
Berichten: 1149
Geregistreerd: 20-09-08
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Re: [EG]oude eigenaar kwpn ster merrie / shet/welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:25

Weet niet of ze je verder kunnen helpen, maar volgens mij was de manege in die tijd van de ouders van Egbert en Sander Marijnissen.
Kan ook zijn dat ze nèt daarna zijn gekomen, maar een mailtje eraan wagen kan altijd toch??

Ik weet dat ik af en toe in m'n eigen wereldje leef, maar dat geeft niet... ze kennen me daar :Y)

brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-11 19:46

Hoi HubbaBubba bedankt voor je reactie.
Die tijd was willem schallies de eigenaar Els versloot en en later Judith gaven les. Zijn deze mensen daarvoor of daarna eigenaar geworden en hoe kan ik ze bereiken?

HubbaBubba
Berichten: 1149
Geregistreerd: 20-09-08
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Re: [EG]oude eigenaar kwpn ster merrie / shet/welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:45

Geen idee, zal vast erna geweest zijn dan.

Google maar op sander Marijnissen, hij heeft vast een website.
Zit in de wijdewormer.

Ik weet dat ik af en toe in m'n eigen wereldje leef, maar dat geeft niet... ze kennen me daar :Y)

brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-12 19:03

[ img ]
Hier nog een foto even kijken of iemand haar nu herkent

brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-12 19:10


brendarianne
Berichten: 107
Geregistreerd: 12-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-12 09:44

Ik heb een reading laten doen voor de pony wie herkent deze pony en zichzelf in de reading
Ik krijg opeens een paar keer de naam ''zuidlaren'' door. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet,en fo dit iets met de paardenmarkt te maken heeft. Ik schrijf het er toch bij. Zou je dit voor mij na willen/kunnen gaan (of Nolly verkocht is op een paardenmarkt in zuidlaren) ?
Het komt zo opeens in mijn hoofd,weet niet goed wat ik ermee moet.

Dan zie ik een mevrouw met halflang blond haar en nog een vage,vrouwelijke gestalte.
Ik krijg het gevoel dat zijn laatste eigenaar de vrouw met het halflange,blonde haar was. Volgens mij had ze twee dochters,vrij jong nog. Deze dochters deden af en toe iets met Nolly,maar niet erg vaak.

Opeens schiet ik vol,het is erg onverwachts.. Ik zie een beeld waarbij het avond is.Nolly ligt languit in het weiland. De vrouw en de twee dochters zitten naast nolly. Ze hebben een thermoskan bok zich. Als ik geloof in mijn gevoel,en dat doe ik,dan zijn de dochters en de vrouw hier aan het waken over Nolly. Dit doen ze al lange tijd ( in ieder geval de hele avond). En om die reden zullen ze de thermoskan ook bij zich hebben. Het is een koele zomeravond,en Nolly is op een prachtige manier heengegaan,omringd door liefde.

k ga nu bezig met de derde vraag.(Hoe is hij daar gekomen en hoe heeft hij het daar gehad?)

Hij heeft het er goed naar zijn zin gehad.Het waren fijne mensen die niet bijzonder veel met hem deden,maar wel erg wijs met hem waren.

Hij is er gekomen op een regenachtige dag in een witte trailer,door wie hij gebracht is kan ik niet goed zeggen.
Ik ga nu bezig met de vierde vraag (Hoe oud is deze pony geworden en waaraan is hij overleden en hoe?)

Het is altijd moeilijk om te zeggen hoe oud een paard is geworden. Een paard kent geen leeftijden,en ik moet de dingen toch via het paard te weten komen. Alle vragen zijn mogelijk,maar mensenlijke vragen,zoals vragen over kleuren,leeftijden en straatnamen zijn altijd erg moeilijk. Een paard blijft toch een paard. Hoe Nolly is overleden is hierboven al beschreven. Ik krijg niet het gevoel dat Nolly onverwachts is overleden. Naar mijn gevoel was het koliek,maar vaststellen kan ik het niet.Wel kan ik zonder twijfel zeggen dat hij op de bewuste avond,met de 2 meisjes,de vrouw en de thermoskan,geen pijn heeft gehad. Hij was rustig en tevreden.

MBSJ
Berichten: 49
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:26

Ik kom op deze thread omdat ik op zoek ben naar info over Willem Schallies. Weet iemand hier of hij nog leeft?

En Els Versloot?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers