[PG] veulens van onze zwarte tinker merrie Kitty

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

[PG] veulens van onze zwarte tinker merrie Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-11 11:48

Sinds kort hebben wij een nieuw paardje op stal staan, een zwarte Tinker merrie genaamd Kitty.
Ze is ingeschreven in het ICS stamboek en toen we daar keken zagen we dat ze in het verleden 6 veulens heeft gehad (van 1 wisten we toen we haar kochten, maar de rest was een verrassing :D ).

Nu zouden we zo graag een foto-album van haar willen maken met haar veulens in een later leeftijdstadium erbij. Ik heb op de site van het ICS alleen veulenfoto's kunnen vinden, maar ik zou het leuk vinden als we daar een foto naast kunnen plakken waarin de veulens al wat ouder/volwassen zijn.

Het gaat om de volgende Tinker veulens:
Marczenna, merrie van 28-4-2005
Black Jerry go-go, hengstveulen van 8-6-2006
Kytoss go-go, hengstveulen van 22-5-2007
Stijn go-go, hengstveulen van 7-5-2008
Blue Lady go-go, merrieveulen van 7-5-2009

Tevens vinden we het leuk wat karaktereigenschappen uit te kunnen wisselen.
Dus, wie kan ons helpen! *\o/*


Schimpje
Berichten: 2015
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Tweede Exloermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:56

Kijk eens op tinkerhorseskanters.nl die hebben veel hengsten met de toevoeging go-go, zouden wel eens de fokkers van de veulens kunnen zijn.

Eindstand: Tristan-T Z1+3 Reviresco's Giulia Soxx L2+12 Benson ZZ-L+2
Darina van de Mirzahoeve L2+2 ~*~ Dr. Snuggles L1+15
Trainingsstal Jalobri / Hengstenhouderij met ggk hengst Benson *klik*

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-11 19:10

Schimpje schreef:
Kijk eens op tinkerhorseskanters.nl die hebben veel hengsten met de toevoeging go-go, zouden wel eens de fokkers van de veulens kunnen zijn.


Dat zijn idd de fokkers van de veulens. Ze hebben Kitty ook uit Engeland gehaald.
Ik heb al eens een pb naar hun gestuurd met een vraag over bepaalde foto's die ooit hier op Bokt hebben gestaan, maar volgens mij hebben ze het te druk met hun nieuwe veulens/keuringen, want ik heb geen enkele reactie gekregen.
En ik wil ze niet lastig blijven vallen.

mabellean
Berichten: 817
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:06

had al een bericht gemaakt maar zie nu dat je de foto`s al gezien had op de ics site. Verder weet ik niks van de veulens.
Laatst bijgewerkt door mabellean op 28-04-11 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

De paarden hemel heeft 3 sterren extra. Ylean mabel en wjerbo. Voor altijd in mijn hart ❤


Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-11 08:48

Mioux schreef:


Dank je voor de links, maar zoals ik al schreef had ik deze al op de site van het ICS zien staan en leek het me juist leuk om te zien hoe ze er uitzagen als ze volgroeid/ouder waren.

Ik heb inmiddels een pb-tje gehad van iemand die de eigenaar van Black Jerry kent, dus misschien dat ik daar binnenkort meer over te horen krijg. Hij lijkt kwa kleur in ieder geval heel erg op zijn moeder.

immiey
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: kelpen-oler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:03

heei,

ik was eens rond aan het zoeken en zag ineens kitty.
jullie hebben haar bij mij gekocht(A)

leuk dat jullie zo geintreseerd zijn in haar verleden!
je bent alleen 1 veulen vergeten.
bij ons heeft kitty nog het veulen bruce van de heihoeven gehad.

ik heb alleen geen foto van hem hoe hij er op dit moment uit ziet.
wel van een tijdje gelden.

hoe gaat het nog met kitty?
ben echt benieuwd!

ps. ik weet niet hoe ik een foto toe moet voegen..
kan jij me dat uitleggen..
dan kan ik wat foto's van bruce sturen

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-11 20:42

Hee hallo!
Ik was Bruce niet vergeten hoor, ik heb al een veulenfoto van hem (een hele mooie waar Kitty ook heel mooi op staat) en nog eentje die ik laatst op Marktplaats zag staan waar je Bruce te koop aanbiedt. Vind je het niet jammer om hem weg te doen? Ik vind hem een heel mooie kleur hebben (ik hou wel van zwarte of bruine tinkers, meer als van bonte).
Maar als je nog mooiere foto's van Bruce hebt dan houden we ons aanbevolen.

Met Kitty gaat het goed. Ze heeft alleen erg schilferige (droge) onderbenen. We zaten al te denken of het zou verbeteren als we ze zouden insmeren met nertsolie ;) .
De dierenarts meende dat het schurftmijt was en we hebben dus 4 achtereenvolgende weken haar benen met een speciaal spul gewassen. De wondjes die ze er van had gekregen zijn nu weer weg, maar de schilferige huid nog niet.

Met buitenrijden is Kitty erg braaf (zowel met Jacky als Manuela). Ze vult Isabel goed aan. Als Kitty ergens van schrikt zoekt ze bescherming bij Isabel en als Isabel ergens niet langs wil (zogenaamd niet durft :+ ) dan loopt Kitty er wel even langs.
Kitty is duidelijk de baas in de wei, maar niet op zo'n agressieve manier als Wimbledon deed. Isabel schuift gewoon een beetje, maar gaat niet helemaal aan het andere eind van de wei staan of snel de loop op.
Regelmatig staan ze gezellig aan elkaar te knabbelen. Heerlijk om te zien. Ik heb dat Isabel een jaar lang niet zien doen met Wimmie.
Het is gewoon weer zooow relaxed, net als vroeger.

We zijn allemaal helemaal verkikkerd op Kitty <3 , zelfs de mannen :D

Nick1963
Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:26

lizzy_lisa zit hier op bokt , heeft ze allemaal ter wereld geholpen ( de veulens met de go go namen) ;)

zandvangers
Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:48

kytoss go-go heeft zijn eigen blog :D
er staan foto's op van 2009 , en als je op google kytoss go-go intikt kun je het vertalen met google .
zo zijn de foto's ook op google afbeeldingen te vinden .
http://ic-kytoss-go-go.skyrock.com/

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 21:29

ceesje schreef:
lizzy_lisa zit hier op bokt , heeft ze allemaal ter wereld geholpen ( de veulens met de go go namen) ;)


Zoals ik 25-4 al schreef: Ik heb haar al ge-pbt, maar heb geen enkele reactie gekregen.

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 21:34

zandvangers schreef:
kytoss go-go heeft zijn eigen blog :D
er staan foto's op van 2009 , en als je op google kytoss go-go intikt kun je het vertalen met google .
zo zijn de foto's ook op google afbeeldingen te vinden .
http://ic-kytoss-go-go.skyrock.com/


Aah, wat leuk, een zoon in het buitenland. Eens kijken of we dat vertaald krijgen. Ik heb een aantal jaar geleden nog een opfriscursus Frans gehad, eens kijken of ik er nog wat van kan maken :+

zandvangers
Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:53

als je gewoon op google zoekt , kytoss go - go .
dan staat er bij mij achter vertalen ?

als je op de site iets naar beneden scrolt dan kom je op dit hier onder .
Profile
IC-Kytoss-Go-Go 18 jaar oude IC-Kytoss-GO-GO
18 yo
België


dit kun je aanklikken en dan zie je rechts nog meer blogs van kytoss anno nu .
ik zou gewoon een mail in engels er aan wagen .
de eigenaar woont in belgie en praat/leest zo te zien frans

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-11 22:01

Ik heb de vertaling al geprobeerd, maar die slaat soms echt nergens op :+ . Dan kan ik het zelf beter :D .

Ik werk voor een Frans bedrijf, dus een beetje Frans zit er bij mij wel in, haha. Aangezien die fransen vaak geen of slecht engels praten }:0 zal ik wel moeten.

En ik denk dat een Franstalige Belgische toch ook wel NL zal verstaan of begrijpen als ik eens even iets niet weet. Belgie is ten slotte 2-talig.

Makylynn
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:46

Hallo!

Ik heet Mathilde en ben sinds 2009 de gelukkige eigenares van Kytoss Go-Go. :D Ik was op zoek naar fotos van Kytoss wanneer hij nog klein was op het Internet en ben op deze onderwerp "gevallen". Het is al 2 jaar oud maar ik probeer het toch: komt de eigenares van Kitty hier nog vaak? Ik zou ook heel graag meer weten over de moeder van mijn (nu niet zo klein meer :P ) paardje.

Ik woon inderdaad in de zuidekijke deel van België maar heb een vlaamse papa. Dus begrijp ik zonder problem het nederlands. Nederlands schrijven doe ik niet zo vaak dus zal ik proberen niet te veel fouten maken. ;)

Hopelijk krij ik vlug een positive antwoord,

Mathilde

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-13 12:59

AH, wat leuk, na 2 jaar nog iemand met een veulen van Kitty!
Ik ben niet de eigenaar, maar de schoonzus van de eigenaresse. Kitty staat nu bij mij achter in de wei samen met mijn paard.

Ze is ontzettend lief. Mijn 14 jarig nichtje rijdt ook al meer dan 1 jaar op haar en kan haar goed aan, ondanks dat het een sterk paard is (en snel voor zo'n "knol" :+ ). Ze kan wat schrikkerig zijn, maar rent er niet vlug vandoor.

Ze houdt van kroelen, vooral aan haar sokken en manen. Met dit weer heeft ze het erg vlug warm, dus loopt ze continu met gevlochten manen.
Ze is wat dik op dit moment maar er wordt nu ook niet veel op haar gereden, omdat haar baasje op vakantie is en het gras hier wat goed groeit :P ; tinkers worden echt dik van lucht...al moet ik zeggen dat die van mij ook wel weer eens op dieet mag :+ .

Hier een paar foto's van afgelopen jaar.
[ img ]
[ img ]

Ik zou het leuk vinden als je ook een foto van een volwassen Kytoss hier erbij plaatst en wat over hem schrijft. Foto's kun je plaatsen via http://www.fotobucket.com (eerst uploaden via photobucket en dan met de link hier erop plaatsen).

Makylynn
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:10

Sorry dat ik nu pas hier terugkomt.

Bedankt voor de fotos van Kitty. Kytoss zijn hooftje lijkt wel een beetje op die van zijn moeder! hij heeft wel niet zo veel manen.
Gras eten doet hij ook heel graag en wanneer hij gras ziet, wordt hij er al dikker van. Dit jaar pas ik toch op want anders is hij onder het zadel wel "zwak".
Wat zijn karakter betreft, is hij zeer jaloers en wil al de aandacht voor hem. Maar het is echt een goed paard om mooie wandelingen te maken. Hij is van bijna niets bang maar hij doet wel mooielijk met de dierenarts! _-:(

Ik heb geen recente fotos onder het hand maar ik zal deze week er zeker plaatsen.

wisky
Berichten: 925
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 07:52

Hallo.
Staat Kitty nog steeds bij jullie?
Ik heb Blue Lady Go Go bij mij staan.
Ze krijgt binnenkort een veulentje van mijn hengst.
Dus wordt Kitty oma!

http://www.freewebs.com/foksite/ Staat ter dekking,Aaron van 't Melkhof
Voor het vakkundig inrijden van uw Tinker/Haflinger met luisterend oor naar het paard.

wisky
Berichten: 925
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:04


http://www.freewebs.com/foksite/ Staat ter dekking,Aaron van 't Melkhof
Voor het vakkundig inrijden van uw Tinker/Haflinger met luisterend oor naar het paard.

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-15 22:07

Ja, Kitty staat nog steeds bij ons. Het is zo'n ontzettende lieverd, daar kan iedereen gewoon op wegrijden :). Volgens mij lijkt Blue Lady gogo best op haar moeder, al is dat op een rollende foto natuurlijk moeilijk te zien.
Ben benieuwd naar de veulenfoto's. Wanneer is ze uitgeteld?

wisky
Berichten: 925
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:59

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-08-15 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links gezet, maximaal 2 zichtbare afbeeldingen toegestaan

http://www.freewebs.com/foksite/ Staat ter dekking,Aaron van 't Melkhof
Voor het vakkundig inrijden van uw Tinker/Haflinger met luisterend oor naar het paard.

xTinkertje
Berichten: 167
Geregistreerd: 07-08-14
Woonplaats: groningen

Re: [PG] veulens van onze zwarte tinker merrie Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:51

hoe oud is dat veulen nu

be fearless in the pursuit of what sets your soul on fire

BuDaBel
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:28

Wat leuk, ik lees dit nu terug en Bruce is nu van mij. Echt een geweldig paard

Isabonny
Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 18:44

BuDaBel schreef:
Wat leuk, ik lees dit nu terug en Bruce is nu van mij. Echt een geweldig paard


Ah wat leuk!. Zijn moeder woont nog steeds bij ons.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers