[PG] Shiva, arabische vos merrie, knip in oor, Haarle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

[PG] Shiva, arabische vos merrie, knip in oor, Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-16 21:24

Beste,

In 2013 heb ik de keus moeten maken om mijn topper te verkopen. Zij is in juli dat jaar verkocht maar helaas in maart/april 2014 opnieuw verkocht. Ze verdween voor mij.

November 2014 ben ik aangesproken door haar nieuwe eigenaresse, 'Linda', is haar naam. Dit is gebeurt op Facebook. We hebben fijn contact gehad en ik was hier heel blij mee!
Helaas paste fb zijn regels aan en besloot 'Linda' te stoppen met Facebook. Ze kreeg mijn email adres maar helaas heb ik nooit meer iets vernomen.

Gewoon .. om te weten hoe het met Shiva gaat, en hoe het met hun samen gaat, ben ik nieuwsgierig of ik opnieuw in contact kan komen.

Shiva is een anglo-arabier x arabisch volbloed, geboren in 2004. Dat maakt haar nu dus tien jaar.
Ze is een vos, 4 witte benen/sokken, en een brede witte bles. Kenmerkend is dat zij een knip in haar oor heeft en één 'mensenoog'.

Shiva schijnt in Haarle (vlakbij Hellendoorn) te wonen. Bij Linda en haar gezin. Ik weet dat Linda haar zoon op 28 maart jarig is (kwam toevallig ter sprake). De paarden zouden aan huis staan?

Shiva werd hier altijd western gereden en dit werd zij daar ook.



Mocht iemand iets weten .. of kunnen helpen met in contact komen? Dan zou dat super zijn.

Dankjewel.

Groeten,
Denise

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 16:53

Up

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 18:52

Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-11-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's in een topic op OV, de andere foto's heb ik in link geplaatst

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:10

Ik ga het topic toch nog een keer uppen omdat ik me niet kan voorstellen dat Shiva van de wereld verdwenen is. Dat hoop ik niet natuurlijk!

Ik heb toen ter tijd contact gehad met Linda S. uit Haarle(of wellicht nu ergens anders). Ik weet haar volledige achternaam vermoed ik maar ga deze niet online zetten. Ik weet dat ze in 2014 mee heeft gedaan met Shiva aan de Broekelo Cross op 11-12 oktober.

De paarden zouden bij haar aan huis staan toen. Ik heb toen foto's gekregen van in een koeienstal waar Shiva neust met de koeien. Daar grapten we nog over dat ze dat zo eng vond voorheen. Tijdens ons gesprek ging ze ook snel 'de kalfjes voeren'.

Shiva was 13 weken bij haar toen we contact kregen. Helaas had ook de zomerexceem toegeslagen. Eventueel het volgende zomerjaar zou ze een deken op krijgen maar ze hoopte met mijn tips verder te kunnen. Ander voer etc.

Haar eerste eigen paardje had ook Abdullah in de afstamming en Shiva leek heel erg veel op haar vorige paardje qua karakter. Shiva zou in het begin samen hebben gestaan met hun Gelderse merrie en die plukte haar manen.

Ze sprak altijd met heel veel liefde over Shiva en ik hoop gewoon dat iemand mij kan vertellen dat het goed gaat. Dat ze er nog is en geniet van haar leventje. Maar ook als er slecht nieuws is wil ik dat graag weten, dan kan ook ik het een plekje geven.

Bijgevoegd foto's van de cross die ik gevonden heb en een screenshot van de foto's die ik toen heb gekregen. Netjes gezichten weggehaald.



Http://boktimg.nl/img/m/FRPBqm.jpg

http://boktimg.nl/img/ m/UBEy3B.jpg

http://boktimg.nl/img/ m/oFVqXL.jpg
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-11-19 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto’s in links geplaatst, Max 2 foto’s per topic

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:26

ElCid schreef:
Er bestaat een FB pagina voor vermiste paarden https://www.facebook.com/VermistePonyspaarden/
Misschien daar een oproep plaatsen? Marktplaats proberen?
Had ze papieren? Dan zou je bij het AVS meer informatie moeten kunnen krijgen.


Klopt er zijn meerdere van die facebook pagina's. Maar ik heb daar niet aan gedacht omdat de eigenaresse toen van FB ging.

Shiva had geen officiële papieren en ze is geboren in België. Ze heeft hier in NL, voordat ik wist hoe en wat, een KNHS paspoort gekregen (zo'n algemene).

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 10:35

ElCid schreef:
Misschien eens een oproepje plaatsen op een Belgische Facebook paardenpagina?


Ik vermoed niet dat ze naar België is verkocht :) Linda woont/woonde ook in Nederland. In België kent ook niemand deze merrie meer omdat ze als 2 jarige verkocht is aan 'de slacht'. Daar zit een heel verhaal achter wat ik heb uitgezocht en heb ook haar fokker ontmoet en dergelijke. Maar denk niet dat dit daar aan vast zit.

Ik heb haar op een fb pagina gepost maar daar is nog niets uit gekomen.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 11:29

Jet schreef:
Heb je al gezocht op FB op de hele naam van Linda? Er zijn best een aantal mensen die op een gegeven moment toch weer een nieuw profiel hebben aangemaakt. Of op andere social media sites gezocht naar Linda?


Ja, heb ik gedaan. En ook en FB profiel een bericht gestuurd maar daar krijg ik sinds 2016 al geen reactie op.


xxCYNNxx schreef:
kun je nog achterhalen bij welke vereniging ze zat toen ze die wedstrijd in Boekelo reed? Want dan zou je bv die vereniging eens kunnen contacteren.
Of lid worden van een fb groep die vooral die regio ( Hellendoorn) beheert en daarin een oproepje doen? Zij zelf mag dan geen fb meer hebben, maar vrienden, kennissen of familie hoogst waarschijnlijk wel. Hoeft maar 1 iemand uit haar eigen omgeving je verhaal en paard te herkennen en het balletje kan zo maar ineens rollen.


Ja ik heb een vereniging een bericht gestuurd, maar nog geen reactie op gekregen. Ik heb wel een tip via PB gehad hier op bokt en wacht geduldig of daar meer uit komt. Ik wil niet één of andere stalker worden :Y) Maar die tip van de regio FB kan ik zeker nog mee nemen!


ElCid schreef:
Omdat je zei dat ze in België geboren is.


Klopt. Shiva is in België geboren maar dat heb ik via haar chipnummer uitgeplozen en deze informatie meegegeven aan degene waar aan ze verkocht is. Ik weet natuurlijk niet of deze dit ook weer heeft meegegeven aan de nieuwe koper enz. Maar haar verleden in België is alleen bij mij bekend en haar fokker. Haar fokker heeft zelfs vier jaar gedacht dat ze gewoon dood was; terwijl ze bij mij op stal stond.
Maar ik ga het zeker meenemen!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [PG] Shiva, arabische vos merrie, knip in oor, Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 10:48


S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 12:26

Rije schreef:
Wat is haar afstamming? Ik vraag even rond voor je in de appgroep voor western-Arabieren.


Ik heb dit toen ter tijd helemaal uitgevogeld:
https://www.allbreedpedigree.com/shiva
Dit staat echter niet in haar paspoort of ergens zwart op wit.


Ondertussen lijk ik iemand gevonden te hebben die achter Linda heeft gewoond en zag ze regelmatig rijden. Helaas woont Linda daar niet meer en het is ook niet bekend of zij Shiva nog heeft. Ik hoop vanavond wat meer te horen. Het is voor nu afwachten maar al wel een stuk verder denk ik!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 13:32

Change3x schreef:
Heb je enig idee waar in Haarle?

Ik woon zelf in Nijverdal en dus in de buurt woonachtig. Ik zal voor je uitkijken.


Ik heb een vermoeden van een adres (jeej google) maar heb dus vernomen dat deze persoon daar niet meer woont. Dus nee :(

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 15:01

ElCid schreef:
Ze is dus geen Arabisch Volbloed maar deels Anglo Arabier. Zou het NRPS niets weten? De Anglo Arabier is daar onder gebracht al is misschien alleen al de eigenaar van de moeder en dus fokker van Shiva.
http://www.nrps.nl/Fokkerij/NRPSDatabas ... abase.aspx


Ook nooit gezegd dat ze 100% Arabisch Volbloed is :) Ik ken de fokker van Shiva, waarom zou ik dat nu willen uitvogelen?

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [PG] Shiva, arabische vos merrie, knip in oor, Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 16:36

Alles staat in België en het waren volgens mij gewoon voor de lol veulentjes. Zoals ik zei heeft iedereen jaren gedacht dat Shiva dood was en toen kwam ik om de hoek. Het heeft me een hoop uitzoek werk gekost maar ik ben niet voor één gat te vangen :P Toen ook veulen foto's opgestuurd gekregen, echt geweldig.

Ja ach, die papieren :P Ik heb daar nooit echt bij stil gestaan en vond het gewoon leuk om te weten. Ze had ook zomerexceem dus lijkt me ook niet erg aantrekkelijk om mee te fokken. Ik had het wel onder controle maar kwam met Linda o.a in contact omtrent die zomerexceem.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 22:17

Jet schreef:
Ik zie dat je bingo hebt op je FB-pagina, dus ik ga niet meer delen, maar wel gaaf dat je haar tvia via toch zo snel hebt weten te traceren!


Nou! Inderdaad! Ik ben nog wel even heel erg benieuwd of het echt allemaal zo is natuurlijk, maar wauw! Moet je nagaan dat ik al jaren bezig ben en nu een keer de stap heb genomen het via FB te doen :o Bizar!

Ik ben zo benieuwd!!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 22:27

Jaaaaaaah!!! Het is ze echt!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zojuist contact gelegd met haar eigenaresse Linda, en wauw! Wat is dit gaaf!!! *\o/* *\o/*

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers