[PG] Kaiôni, 16 jarige appaloosa pony ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

[PG] Kaiôni, 16 jarige appaloosa pony ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 20:59

Hoi,
bedankt dat je een kijkje neemt in dit topic.

Kaiôni kocht ik als 3 maanden oud veulen in 2003. Tot hij 5 jaar oud was bleef hij bij mij. Toen kwam ik door omstandigheden opeens een plek te kort en moest ik met spoed een paard kwijt. Ik heb hem toen 2 jaar in bruikleen gegeven aan iemand die hem in heeft gezet voor kinderlesjes in natural horsemanship. Daar raakte hij echter erg op uitgekeken. De mensen waar hij toen stond besloten plots dat hij weg moest en ook naar wie. Hij is toen op contract naar Barbara Valkova gegaan. Zij heeft veel vrijheidsdressuur met hem gedaan. Zij liet in het begin nog geregeld weten hoe het ging. Maar al snel hoorde ik niks meer tot ze me een aantal jaar later (rond 2012/2013) in paniek belde dat haar ex hem voor haar achter hield en allemaal drama. Ik heb toen hulp gezocht bij het juridisch loket en hij is weer naar haar gegaan. Enkele maanden later belde ze me dat ze hem weg moest doen omdat ze in een rolstoel was beland en hij te pittig voor haar was. Ik kon toen niks omdat ik zelf in de bijstand zat en dus verkocht ze hem. Ze wilde niet laten weten waar naartoe. Hij zou het goed hebben en voor een huifkar oid gaan. Of dit klopt weet ik niet.

Kaiôni is nu 16 jaar. Ik geloof dat hij in april 2003 geboren is. Hij is geboren als bruin sjabrakbont maar heeft het varnish gen en zal nu voornamelijk wit zijn met grijze manen en staart maar wel nog steeds zijn bruine stippen op zijn achterhand. Zijn stokmaat zal rond de 1.30m/1.35m zijn.

Hij is enorm intelligent en leert verschrikkelijk snel. Hij was altijd goed in uitbreken en vond het super lollig om vervolgens een spelletje met je te spelen en zich te laten 'vangen'.

Zijn naam zou geregistreerd moeten staan op zijn chip. En misschien dat zelfs mijn naam er nog bij terug te vinden is (Iris van Vulpen).

Ik ben niet naar hem op zoek om hem terug te nemen (al is hij welkom als hij een nieuwe plek zoekt). Ik zou wel graag willen weten wat er van hem geworden is.

Afbeelding

Afbeelding

wilma12

Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-02-10

Re: [PG] Kaiôni, 16 jarige appaloosa pony ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:16

Heb jij hem al gevonden? Die barbara heeft in geesteren een ravage achtergelaten zo met de noorderzon vertrokken. Jou verhaal klopt niet helemaal.

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [PG] Kaiôni, 16 jarige appaloosa pony ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 19:23

Ik heb hem nog niet gevonden.
Mijn verhaal klopt voor zover het mij bekend is. Maar ik hoor (per pb) graag meer van je.