[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:36

Veulen84 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Vorig jaar de pandemie de reden. Te kort aan grondstoffen en uitdagingen met transport etc.

Dacht juist dat ze dit jaar wel makkelijker te krijgen waren. Meestal hebben ze begin van herfst nog heel veel op voorraad.


Op dit moment is de wereldhandel nu zwaarder verstoort dan vorig jaar. Een zeecontainer kost 30 keer meer dan toen. Dat is een prijs die voor de meeste handel niet op te brengen is. Daarnaast zijn ze constant niet beschikbaar of vertraagd.

Vermoeden is dat dit nog wel even duurt...


Dat is natuurlijk gewoon ruk! Gelukkig passen er heeeel veeeel dekens in een container dus prijs technisch gezien zou er dan niet al te lang door berekend te hoeven worden naar de klant, maar snap wel dat het lastiger is om het te transporteren. Misschien wordt het weer eens tijd om het weer zelf in Europa te gaan maken met dure werkkrachten ipv het 10x de wereld over te laten gaan en het goedkope handjes te laten doen aan de andere kant van de wereld.

Zag helaas dat de Horseware Icelandic dekentjes dit jaar flink verhoogd zijn in prijs. -O- Blij dat ik net voor de prijsverhoging nog een wug heb weten te scoren voor de oude prijs. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:39

Figo88 schreef:
Oh, wat vervelend zeg! -O-
Bucas zie ik echt bij heel veel paarden scheef trekken, maar ik moet zeggen dat mijn Amigo Bravo ook wel een lichte afwijking naar rechts had :')
En mijn Rambo (ik heb de original met V-sluiting) blijft echt perfect liggen. Maakt niet uit wat de mijne ermee doet, de deken verschuift totaal niet :D


Hier liggen de Rambo's inderdaad ook echt als een huis. Maakt niet uit of het stormt of dat ze zijn gaan rollen of zijn gaan spelen. Los van de juiste maat helpt het lusje aan de staartflap ook. Die deken gaat nergens meer heen. Natuurlijk kun je ook zelf zo een lusje voor de staart aan iedere willekeurige staartflap naaien. +:)+

It's not how good you are, but how good you want to be!

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:40

Heb je enig idee wat een container kost? We hebben het echt over heel erg veel geld nu .. en er is te kort aan plekken ook.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:12

Spenk schreef:
Heb je enig idee wat een container kost? We hebben het echt over heel erg veel geld nu .. en er is te kort aan plekken ook.


Plus horseware heeft eigen fabrieken daar met eigen personeel. Daarvoor hebben ze ook fondsen en speciale voorzieningen. Dus hun personeel kosten zijn niet extreem goedkoop daar.

Maar transport is bijna niet te regelen op dit moment en grondstoffen zijn niet altijd voor handen. Horseware zal echt wel maat 175 willen leveren, dat is namelijk 1 van de populairste maten.

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:14

Spenk schreef:
Heb je enig idee wat een container kost? We hebben het echt over heel erg veel geld nu .. en er is te kort aan plekken ook.


Ik heb inderdaad wel eens bedragen gehoord wat een container toen kostte en nu. -O- Kennissen van mij laten ook spullen maken in goedkope landen en lopen er ook enorm tegen aan dat het heel lastig is om transport te vinden en als er transport is dat het echt heel duur is.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:17

Bagheera_206 schreef:
Spenk schreef:
Heb je enig idee wat een container kost? We hebben het echt over heel erg veel geld nu .. en er is te kort aan plekken ook.


Ik heb inderdaad wel eens bedragen gehoord wat een container toen kostte en nu. -O- Kennissen van mij laten ook spullen maken in goedkope landen en lopen er ook enorm tegen aan dat het heel lastig is om transport te vinden en als er transport is dat het echt heel duur is.

Juist en grondstoffen zijn er amper zeker het plastic waar alle dekens van gemaakt worden. Het is er gewoon niet. En dat probleem zal voorlopig alleen maar erger worden. Wat denk je van de brandstof prijzen voor een boot deze kant op?

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:25

Dan moeten we allemaal voorlopig heel zuinig zijn op onze dekentjes. Mochten we nieuwe dekentjes nodig hebben ze dan ruim op tijd aan te schaffen en alvast wat backup dekens thuis te hebben liggen. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:31

Ik heb toevallig dekens voor mijn terrors laten maken buiten Europa. En ik kan je vertellen dat ik in totaal minder kwijt was dan wanneer ik 12 amigo dekens in NL zou kopen.

Maar ja transport is altijd wel een dingetje. Al waren mijn dekens er binnen 3 weken *\o/*

Coentjuh
Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:24

Bagheera_206 schreef:
Dan moeten we allemaal voorlopig heel zuinig zijn op onze dekentjes. Mochten we nieuwe dekentjes nodig hebben ze dan ruim op tijd aan te schaffen en alvast wat backup dekens thuis te hebben liggen. :=

Ik wacht dan nog wel even hoor :D Mijn oude Bucas (ligt op mijn oude pony) doet het nog steeds. Paar scheuren gemaakt, genaaid + ducttape. Nog steeds waterdicht. Mijn jonkie (dekenloos) hapt stiekem soms in de deken, dus beter in een oude dan een gloednieuwe.

Positief bekijken *\o/*

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:31

ik wil me ook graag aanmelden,

hier erg fan van weatherbeetha dekens. Maar ook slecht te verkrijgen.. vooral in de maat 170/175 en dan wil ik graag een 300 of hoger deken.. liefst dat de hals er afkan. Maar meeste zijn met vaste hals of gewoon zonder hals.

mijn oudere haf is geschoren en staat onder een 220 gram deken. Ik heb nog een onderdeken. Ik vind altijd lastig te bepalen waneer ik de onderdeken eronder doet. Meneer heeft het niet snel koud en nog spekjes genoeg.

Bucas vind ik ook fijn kwa temp regeling maar zit niet lekker op mijn haflinger. Big neck iets te wijd en de andere te strak.

weet iemand een goede zweet deken? Gister was me hafje wat bezweet en toen even een zweet deken op gedaan (oudere) maar vooral bij zn borst was hij nog warmer. Terwijl ik niet gelijk de zweet deken op had gedaan.. had al keer gelezen dat het eigenlijk niet goed is als paard na het rijden zweet en dan gelijk deken op heeft.

Aangezien binnenkort black friday is dacht ik, ik ga eens een goede fleece deken kopen. Maar wat is een goede?

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:33

Ik zou niet voor fleece gaan maar voor stay dry van Bucas. Dat is voor mij ‘t enige dat echt werkt. Fleece zuigt zich zo vol en dan gaan ze ofwel nazweten ofwel afkoelen. Ben je alsnog 2u bezig met drogen.

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:57

plutolover schreef:
ik wil me ook graag aanmelden,

hier erg fan van weatherbeetha dekens. Maar ook slecht te verkrijgen.. vooral in de maat 170/175 en dan wil ik graag een 300 of hoger deken.. liefst dat de hals er afkan. Maar meeste zijn met vaste hals of gewoon zonder hals.

mijn oudere haf is geschoren en staat onder een 220 gram deken. Ik heb nog een onderdeken. Ik vind altijd lastig te bepalen waneer ik de onderdeken eronder doet. Meneer heeft het niet snel koud en nog spekjes genoeg.

Bucas vind ik ook fijn kwa temp regeling maar zit niet lekker op mijn haflinger. Big neck iets te wijd en de andere te strak.

weet iemand een goede zweet deken? Gister was me hafje wat bezweet en toen even een zweet deken op gedaan (oudere) maar vooral bij zn borst was hij nog warmer. Terwijl ik niet gelijk de zweet deken op had gedaan.. had al keer gelezen dat het eigenlijk niet goed is als paard na het rijden zweet en dan gelijk deken op heeft.

Aangezien binnenkort black friday is dacht ik, ik ga eens een goede fleece deken kopen. Maar wat is een goede?


Ik zou gaan voor de bucas stay dry of de amigo jersey cooler.

PallyJarig
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:13

Bagheera_206 schreef:
Dan moeten we allemaal voorlopig heel zuinig zijn op onze dekentjes. Mochten we nieuwe dekentjes nodig hebben ze dan ruim op tijd aan te schaffen en alvast wat backup dekens thuis te hebben liggen. :=


Daar ben ik al wel mee bezig :o Ik probeer van iedere deken iig 1 reserve te hebben

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:30

Een vraagje.
Kan een staldeken 200gr (niet waterdicht dus) onder een niet gevoerd regendeken gelegd worden voor een paard wat 24/7 op de wei staat?

Ik heb een prachtig staldeken gewonnen in een veiling. Maar gezien mijn paarden 24/7 buiten staan is het zonde die niet te kunnen gebruiken.

Leef en laat leven.

plutolover
Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:48

Art_Ificious schreef:
Een vraagje.
Kan een staldeken 200gr (niet waterdicht dus) onder een niet gevoerd regendeken gelegd worden voor een paard wat 24/7 op de wei staat?

Ik heb een prachtig staldeken gewonnen in een veiling. Maar gezien mijn paarden 24/7 buiten staan is het zonde die niet te kunnen gebruiken.


na mij weten kan dat gewoon. Alleen heb je wel kans dat je stal/onderdeken wel nat wordt aan onderkant. Ik heb wel eens mijn reputex deken onder de regendeken en dan wil met rollen nog wel eens de onderkant wat nat worden. Maar zelf vind ik dat niet zo erg. Zolang de hele deken maar niet nat wordt

fransje23
Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:09

Art_Ificious schreef:
Een vraagje.
Kan een staldeken 200gr (niet waterdicht dus) onder een niet gevoerd regendeken gelegd worden voor een paard wat 24/7 op de wei staat?

Ik heb een prachtig staldeken gewonnen in een veiling. Maar gezien mijn paarden 24/7 buiten staan is het zonde die niet te kunnen gebruiken.


Ja, dat kan als de staldeken netjes onder de regendeken past.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:43

OK bedankt voor jullie reacties.

Heb bij gewoon winterdeken ook al vaak gehad dat de onderkant nat wordt, ook aan binnenkant. Dus da's nog zo erg niet.

Leef en laat leven.

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:43

Mijn HorsePal maakt al 3 dagen geen cloud updates meer. Ik kan dus alleen de temperatuur op dat moment zien. Meer mensen hier last van?

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:01

Ik wilde net het orscana topic weer leven in blazen. Die van mij heeft wel activiteit gemeten en advies gegeven, maar de lijn van de temperatuur en vochtigheid zijn weg. Ook heeft hij ‘m gister zelf uitgedaan :(
Gek dat horsepal dat nu ook (deels) heeft.

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:05

Gisteren kon ik de gegevens niet uploaden naar de cloud, de app zei dat ik geen internet verbinding had. Ik kan nu dus de gegevens niet inzien. (Horsepal). Vanavond weer even proberen

La Vie en Rose 

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:08

xSCWx schreef:
Gisteren kon ik de gegevens niet uploaden naar de cloud, de app zei dat ik geen internet verbinding had. Ik kan nu dus de gegevens niet inzien. (Horsepal). Vanavond weer even proberen

Precies dit!

Net voordat ik naar het ziekenhuis mag en mijn ouders het presteren om een paard veel te dik in te pakken en het paard wat enorm dun wordt bij de minste kou zetten ze gerust onder een 0 gram dekentje met dit weer. -O-

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:28

Dat is vervelend inderdaad. Doet hij het bij jou inmiddels alweer? Mijn sensor werd vanavond helemaal niet gevonden. Ik heb hem -volgens mij- uit en aan gezet maar ik kreeg op geen enkele manier contact. Erg jammer nu de kou eraan komt (maar hij voelde net wel goed onder zijn dekentje).

La Vie en Rose 

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:40

xSCWx schreef:
Dat is vervelend inderdaad. Doet hij het bij jou inmiddels alweer? Mijn sensor werd vanavond helemaal niet gevonden. Ik heb hem -volgens mij- uit en aan gezet maar ik kreeg op geen enkele manier contact. Erg jammer nu de kou eraan komt (maar hij voelde net wel goed onder zijn dekentje).

Nee hier deden beide sensors het nog steeds niet. Eentje gaf aan dat er geen verbinding met de cloud gemaakt kon worden en eentje was idd niet gevonden.

Ik heb voor de veiligheid maar 300 gram op gegooid, om 18 uur was het al 0 graden op de wei.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:02

Mijn orscana doet het wel. Mijn paarden staan ongeschoren onder de smartex medium. Zitten tegen de rand van te warm aan. Ik heb nog nieuwe smartex rain liggen voor beiden. Maar voor die drie dagen dat het warmer was heb ik ze niet vies laten maken. Ze zouden er tot 12 graden onder kunnen. Maar boven de 10 is hier te warm eronder staan.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Veulen84
Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:48

Volgens mij hebben ze een storing. Ik kan ook niet inloggen en de website doet het ook niet.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pol013 en 3 bezoekers