Bucas smartex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elyntjuhh
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-09-08

Bucas smartex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 14:07

Hoi allemaal!
Ik wil graag een bucas smartex deken kopen, maar ik twijfel tussen de medium en extra...
Weet iemand of de temperatuur ranges die aangegeven staan bij de dekens bedoeld zijn voor geschoren of ongeschoren paarden?
En wat zijn verder jullie ervaringen met deze deken? :)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Bucas smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:10

Ik heb sinds kort de bucas smartex rain met stay dry uitvoering medium en ik heb hem op mijn ongeschoren paard liggen. Hij zit niet super dik in zijn haar en staat er heelijk onder. Is ideaal als hij gezweet heeft en ik vind het een top deken!

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:14

Ik gebruik de smartex maar dan de regendeken met enkel die stay dry Fleecevoering. Geen verdere vulling.
Vorig jaar hebben mijn paarden ongeschoren heel de winter onder deze deken gestaan. Was warm zat voor ze en hun haar ging ook niet als een malle groeien. Staan overdag buiten en snachts binnen.
Vind het fijn dat je deze deken op je natte paard kunt leggen. Dat doe ik dus ook regelmatig als ik ze na het werk heb afgespoeld.
Ik zou de medium kiezen. Heb niet het idee het in ons land nog min 15 gaat vriezen. Je hebt er evt ook nog bijpassende onderdekens bij te koop of liners..Hoe je het wil noemen

elyntjuhh
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 15:49

Popstra schreef:
Ik gebruik de smartex maar dan de regendeken met enkel die stay dry Fleecevoering. Geen verdere vulling.
Vorig jaar hebben mijn paarden ongeschoren heel de winter onder deze deken gestaan. Was warm zat voor ze en hun haar ging ook niet als een malle groeien. Staan overdag buiten en snachts binnen.
Vind het fijn dat je deze deken op je natte paard kunt leggen. Dat doe ik dus ook regelmatig als ik ze na het werk heb afgespoeld.
Ik zou de medium kiezen. Heb niet het idee het in ons land nog min 15 gaat vriezen. Je hebt er evt ook nog bijpassende onderdekens bij te koop of liners..Hoe je het wil noemen


Ik dacht inderdaad ook aan de medium! M'n paard staat nu ongeschoren onder de irish turnout 50gram en ik haar denk ik in de loop van de maand jachtmodel scheren. Dan zou die medium toch wel alsnog warm genoeg moeten zijn?

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Bucas smartex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:19

Denk het wel mits het geen bar strenge winter word maar als nodig dan kun je alsnog de bijpassende onderdeken aanschaffen.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:28

Mijn paard heeft het snel warm en de pensionstalling waar hij staat is vrij warm door de isolatie. De smartex rain gebruikte ik helemaal niet want daar staat hij ongeschoren onder te zweten. Ik wacht tot hij volledig wollie is en dan scheren en gaat zn bucas smartex winter variant er weer op (die vergelijkbaar met 300 gr oid). Ik denk dat het per paard verschilt en je niet teveel moet kijken naar de temperaturen die de dekens kunnen hebben zogezegd.
Vriendin heeft haar ongeschoren merrie nu al onder de winter variant... staat op dezelfde pensionstalling.
Ik heb vorige week dus mn rain deken verkocht. Ik heb thuis nog een liner voor onder de winter variant maar verwacht die eigenlijk niet nodig te hebben in de Nederlandse winters.
Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 11-10-20 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

nps
Berichten: 1982
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:29

Ik heb mijn paard jarenlang ongeschoren onder de smartex medium gehad in de winter, ging altijd prima. Afgelopen jaar wel geschoren, toen tweedehands de extra gekocht. Als je niet van plan bent te scheren denk ik dat de medium prima is. Ben er nog steeds erg blij mee, deken gaat nu t 4e jaar gebruik in en is nog steeds helemaal goed.