Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:50

Het is een beetje donker nu... Maar heel smpel: je neemt een lange lat, aan beide einden een schroefoog en daar een lang koord aan. Deze haal je door 2 katrollen die je aan het plafond schroeft. Dan een haak aan de muur waar je de touwen aan vast kunt zetten, als je de lat omhoog getrokken hebt.


Dee_Es
Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:02

Friesfanaat schreef:
Dee_Es schreef:
Ik hing mijn natte deken dan over een touw dat ik achterin de box had gehangen. Resulteerde wel in een snuivend paard maar na een paar minuten had hij door dat de deken hem niet ging opeten. Stalgenoten hadden ook wel een stang achterin de box gehangen. Moet je alleen geen sloper hebben, dan werkt dat niet ;)


Je bedoelt een touw ín de box?
Heb je hier een foto van?


Ja in de box tegen de achterwand. Heb er zo geen foto van bij de hand. Mn paard staat nu op een andere stal en heeft letterlijk het dekenrek voor zijn box hangen :D

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:24

Heb niet veel ervaring met dekens. Maar een touw aan de sprijlen knoppen en daar de deken over heen hangen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:59

Wat is de werkplaats? Is daar geen ruimte?

En tussen machines en boxen in is een beetje ruimte?

Zo een gewoon dekenrek neemt niet veel ruimte in. Je kan ook een kleinere nemen met 3 of 4 stangen geloof ik. Je vouwt het tegen de muur en alleen als je gebruikt uitvouwen en deken erop.

Ik zou nooit een touw in of voor mn stal willen. Mijn ruin heeft daar een dom ongeluk mee gehad en tand gebroken. Is erg zat, maar had erger gekund.

Over kasten met spullen hang ik ook niks vochtigs.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:17

Dee_Es schreef:
Ja in de box tegen de achterwand. Heb er zo geen foto van bij de hand. Mn paard staat nu op een andere stal en heeft letterlijk het dekenrek voor zijn box hangen :D

En daar kan hij bij?
Als dat zo is zou het hier binnen 5 minuten gesloopt worden.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 01:47

Mijn zitmaaier staat even buiten. Daar had ik een regendeken overheen gelegd om de zitmaaier droog te houden............Slecht idee :)

Hij ligt er nog overheen, omdat ik hem wel goed heb vastgemaakt, maar mn ene ruin die alles pakt en open maakt etc, tilt hem de hele tijd op.

Gek genoeg hangen er 2 dunne dekens van hem en zijn moeder over het hek en blijft ie er wel af. Ruikt blijkbaar beter?

SunnyHorse
Berichten: 1240
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:40

Een flexibele oplossing is wellicht een ouderwets linnen droogrek. Flexibel omdat je zo’n rek heel plat kunt inklappen en weg kunt leggen als het niet gebruik wordt. Bij gebruik ook overal neer kunt zetten: midden op het pad, ergens aan zijkant, ergens tussen, in een lege box. Maar ook buiten als het zonnetje schijnt. Je kunt het ook combineren met zadeldekjes.

[ img ]

marije1109
Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:16

Wij hebben aan de buitenkant vd box (vaste kant, niet de deur) een pvc buis, waar een strotouw doorheen loopt.
Kun je zo breed maken als je wilt en zo hoog hangen als je wilt.
Ik vouw mijn natte deken vaak 1x dubbel, binnenstebuiten en heb een koker van 80 cm.
Had eigenlijk voor handig nog iets groter kunnen zijn.

Life is good, Marie mijn topper!

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:02

Waarom leg je geen waterdichte dekens op? Drogen Vanzelf wel weer als het paard op stal komt. Scheelt een hoop gedoe van wisselen en ruimte e.d

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Zidore
Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:16

Ik volg even. Weinig opbergruimte en schuilstal. Die laatste is best ruim en de wanden zijn leeg dus denk er aan om ze daar te hangen

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Friesfanaat
Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 20:47

nynke55 schreef:
Het is een beetje donker nu... Maar heel smpel: je neemt een lange lat, aan beide einden een schroefoog en daar een lang koord aan. Deze haal je door 2 katrollen die je aan het plafond schroeft. Dan een haak aan de muur waar je de touwen aan vast kunt zetten, als je de lat omhoog getrokken hebt.


Mocht je nog in de gelegenheid zijn een foto te kunnen maken, graag!


floorsil schreef:
Heb niet veel ervaring met dekens. Maar een touw aan de sprijlen knoppen en daar de deken over heen hangen?


Is een optie, als ik nog plek zou hebben aan de box, deze hangt helaas al vol :Y)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Een dekenrek, is na grondige inspectie, geen plaats voor aan de muren.

Een linnenrek is nog wel een optie, al denk ik dat ik dan voor de kleinere variant in de vorm van een behangtafelpoot/schragen ga.


Popstra schreef:
Waarom leg je geen waterdichte dekens op? Drogen Vanzelf wel weer als het paard op stal komt. Scheelt een hoop gedoe van wisselen en ruimte e.d


Uiteraard heeft mijn paard waterdichte dekens op :) Maar tijdens het rijden zou ik deze ook graag uithangen/netjes opbergen :)

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - B+2
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - B+3


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Opbergdilemma! Hoe berg ik mijn dekens op?! (weinig ruimte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:40

Of een touwtje door een pvc buis en dan aan je box hangen om daar de deken netjes over te hangen

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Fangio
Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:54

Wat ik nog wel eens deed toen ik op pension stond: ik had een losse zadelsteun die ik aan mn box kon hangen voor tijdens het opzadelen, die hing ik dan aan de bovenkant van de box en dan de borstsluitingen van de deken dicht en daarover. Nu heb ik wel maar een pony, misschien dat als je een groot paard hebt de deken dan alsnog op de grond komt.

Zo'n ding:
https://www.bol.com/nl/p/horka-zadelsteun-staldeur/9200000126547349/?Referrer=ADVNLGOO002041-G-68521377061-S-753076670064-9200000126547349&gclid=CjwKCAjwnef6BRAgEiwAgv8mQUJIa0bcg4c83RWngTRaWwQ3SdwthjsROT81vH-2gmcVYFRhTSTKGRoCX40QAvD_BwE


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers