Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:22

De groene container is ook heel effectief :')


Tancreda4
Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 15:33

Oh dat klinkt weer minder fijn als je extra vliegen aantrekt hihi. Ik las ergens ook dat je ze op afstand moet plaatsen van stal / weide. Ik dacht eerst, hang er dan wel een paar in de stukken land waar ze niet lopen. Maar kan dan beter op de parkeerplaats weg van de paarden.

Ik heb vandaag twee soorten spray gehaald om te proberen. Ik heb de dekens, de buik, benen en het masker onder de ogen wat ingesprayd en direct een stuk minder vliegen. Geen idee hoelang het werkt, ik hoop wel wat langer, fingers crossed.

Helaas geen voor foto.
Dit was direct na insprayen/aanbrengen. Vliegloze maskers en neusje.
[ img ]

[ img ]

Ik heb de nu witte geprobeerd, maar heb ook de bruine 'extra'
[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:55

Yvank_ schreef:
Hier helpt dat juist wel! En zitten ook vet veel zwarte vliegen in
Sudocreme helpt hier dan weer compleet niks.

Ik heb te vroeg gejuicht..... De eerste 10 min gingen er geen vliegen op zitten, daarna zaterdag de neuzen gewoon weer net zo vol als anders. Helaas

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:31

Ik gebruik een spuitbus met hertshoornolie, bestel ik altijd bij agradi. Zelf vind ik dat het goed werkt. In mijn beleving is geen enkele spray 100% werkend, maar kunnen wel enorm helpen. En deze spray ben ik erg tevreden en houdt voldoende vliegen/dazen op afstand.

sarablack
Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:35

Wij hebben Tedax en bed is. Ik wissel af. De Tedax gebruik ik bij mezelf ook,als ik zweet word ik ook belaagd. Wat een vliegen dit jaar zeg. Bij de stallen hebben we van die stinkt zakken hangen.

Midnight summer of wel janus mijn eigen droom

Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 07:57

Tancreda4 schreef:
Oh dat klinkt weer minder fijn als je extra vliegen aantrekt hihi. Ik las ergens ook dat je ze op afstand moet plaatsen van stal / weide. Ik dacht eerst, hang er dan wel een paar in de stukken land waar ze niet lopen. Maar kan dan beter op de parkeerplaats weg van de paarden.

Ik heb vandaag twee soorten spray gehaald om te proberen. Ik heb de dekens, de buik, benen en het masker onder de ogen wat ingesprayd en direct een stuk minder vliegen. Geen idee hoelang het werkt, ik hoop wel wat langer, fingers crossed.

Helaas geen voor foto.
Dit was direct na insprayen/aanbrengen. Vliegloze maskers en neusje.
[ [url=m/02scDo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VWtX3I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de nu witte geprobeerd, maar heb ook de bruine 'extra'
[ [url=m/K7E5j9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb van die de bruine. Stinken joh :+.
Maar heb het idee dat die bruine wel iets beter werkt dan die witte. Kan ook verbeelding zijn natuurlijk

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Syberdepiep
Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:26

@Rytir: Zit alleen een wachttijd op ivm slachten, maar koeien waar het ook op gaat mogen gewoon gemolken worden voor consumptie. Ik gebruik het op advies van mijn DA, vorige week was hij nog op stal en dit nog doorgesproken hoe het gaat bij de paarden. Blijft zo'n 7 weken werken en is veilig, anders zou ik het nooit gebruiken. Is alleen vanwege millieu belasting via DA verkrijgbaar, net als allerlei andere medicijnen tegen parasiten zoals wormenkuren, sebacil, antibiotica etc. Via Duitsland en Belgie kun je het allemaal wel vrij verkrijgen omdat ze veel makkelijker zijn, Nederland is daar erg streng in qua beleid. Vanwege deze regelgeving mogen er in winkels ook geen producten verkocht worden met 'echte werkzame' stoffen of hoge percentages daarvan die in onder medicamenten vallen, vandaar veel producten niet super werken. Bijv citronella mocht opeens 10 jaar geleden niet meer in anti vliegen middelen voor paarden verwerkt worden omdat het nooit goed geregistreerd was, terwijl dat super tegen muggen werkt. Toen kwam Hertshoorn olie op als alternatief. En Deed mag niet meer dan 40% in humane producten zitten, voor paarden max 20% bijvoorbeeld. En ook naamgeving zit aan regels gebonden bij sommige producten, die mochten geen anti-vliegen middel heten maar paardenparfum of huidverzorgende spray genoemd worden.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:58

ricoh schreef:
Amado schreef:
Ik zweer het echt bij beofix deo, daar heb je zowel een roller, als gel als spuit versie van. Was vorige week op vakantie en de hoofden van onze pony’s waren niet meer te zien door alle vliegen. Gelijk getest, citronella werkte niet, paardenparfum hielp half. Mijn pony had beofix en er kwam binnen een seconde geen vlieg meer op hem af!


Kunnen ze er goed tegen als je het op het hoofd/op de neus smeert? Geen allergische reacties, zeker nu met die volle zon?


Nee nergens last van gehad! Meerdere keren per dag erop gedaan en hij had nergens last van

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Nairua
Berichten: 41
Geregistreerd: 22-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:16

Hier ook een fan van Luxan

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 00:47

Amado schreef:
ricoh schreef:

Beofix deo

Kunnen ze er goed tegen als je het op het hoofd/op de neus smeert? Geen allergische reacties, zeker nu met die volle zon?


Nee nergens last van gehad! Meerdere keren per dag erop gedaan en hij had nergens last van


Hier met de gel ook geen last. Ook niet met de volle zon er op. Ik smeer bij het hoofd haar oren en wangen in en dan nog een streep van boven naar beneden over haar bles en neus.

Life holds special magic, for those who dare to dream

RachelB
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-20

Re: Wat werkt nu echt tegen die vliegen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:01

Ik zou keep off adviseren werkt goed.

Volg mij op instagram! Instagram
Volg mij op facebook! Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Pieneappel en 24 bezoekers