Vliegenmasker - welke opties?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:41

Zo iets raars,masker gekocht met voor het eerst een neusflap.Mijn ruin krijgt het om en hij begon aan een stuk door te niezen.Spetters vlogen rond.Tja,ruilen met spetters op de flap kan niet.Dus de flap eraf geknipt en het was gelijk goed.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:50

Britta31 schreef:
Zo iets raars,masker gekocht met voor het eerst een neusflap.Mijn ruin krijgt het om en hij begon aan een stuk door te niezen.Spetters vlogen rond.Tja,ruilen met spetters op de flap kan niet.Dus de flap eraf geknipt en het was gelijk goed.


Dat had ik jaren geleden ook. Had een nieuw masker, ging buiten rijden en hij bleef maar gaan..........Heb hem toen ook afgeknipt.

Gek genoeg heb ik nu de lemieux met best lange neusflap en hij is stil. Wel zit ie soms omhoog. Maar hij heeft erge luchtwegproblemen, dus toch deze gekozen nu.
Deze is wel erg stug vergeleken bij die van toen. Misschien zuigt dat wat in als het zacht is.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:20

Zijn er ook masker zonder oren maar wel met franjes voor over de neus dat iemand weet?

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 07:19


LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 07:52

Ik heb vorige week 1 dag het masker omgedaan bij mijn paard - ogen traanden harder dan zonder masker, dus never mind haha.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:03

Hoe bevallen die Rambo maskers met die boog?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:10

Bij ons zijn er zeker 20 paarden die dag en nacht hun maskers aanhouden, waaronder mijn paard. Ook als het regent dus. Mijn paard heeft een shire masker en is echt ideaal! Heeft ze nog nooit uitgedaan op de wei. En in het donker tja... Het is tot nu toe altijd goed gegaan dus ik heb geen idee of het hun zicht echt ernstig belemmerd. Als ze het echt vervelend vinden zullen ze wel een manier vinden om het uit te krijgen denk ik dan. Mijn paard is ook net nieuw in de groep dus mag nog niet in de stal van de andere paarden (staat net 3 dagen in de groep). Ze moet het dus hebben van schaduw onder de bomen en daar zitten veel vliegen. Masker aflaten is dus echt geen optie, dan ontsteken haar ogen echt heel snel.

Zo’n franjes die je zonder (of met) halster kan omdoen zijn voor mij idd ook geen optie, ik wil geen halster aan op de weide. En al zeker niet 24/7, ben ook als de dood dat ze ergens blijft vasthangen.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:57

Muze schreef:
Hoe bevallen die Rambo maskers met die boog?


Ik vind ze de beste die er zijn. De boog blijft mooi staan, zeker 15 cm van de ogen af, als het al niet meer is. Stevige stof en de randjes zijn met soort fleece dus geen drukplekken
Enige die bij ons vrijwillig blijven zitten en waarvan ze gewillig aan komen lopen om ze om te doen!

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:10

heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al besproken is over frontiemen!

Geen masker maar wel een mogelijke oplossing, verzorgpaard knapte er goed van op(Wil zelf liever geen masker).
Ik smeer Sudocreme onder de ogen, pony schuurt het alleen helaas regelmatig af(We zijn wat aan het verzinnen) dus doe er een vliegenfrontriem overheen, frontriem werkt bij hem niet voldoende en zijn halster begint op de huid te irriteren(Doe dus liever geen halster om).

Pony begint al te verharen en dat kost hem zo veel energie dat hij op de raarste momenten in slaap valt en dus niet fit genoeg is om de vliegen weg te jagen. Hij heeft cushing.
Hier is hij toch weer fitter door geworden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 01:32

Spikeandjax schreef:
heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al besproken is over frontiemen!

Geen masker maar wel een mogelijke oplossing, verzorgpaard knapte er goed van op(Wil zelf liever geen masker).
Ik smeer Sudocreme onder de ogen, pony schuurt het alleen helaas regelmatig af(We zijn wat aan het verzinnen) dus doe er een vliegenfrontriem overheen, frontriem werkt bij hem niet voldoende en zijn halster begint op de huid te irriteren(Doe dus liever geen halster om).

Pony begint al te verharen en dat kost hem zo veel energie dat hij op de raarste momenten in slaap valt en dus niet fit genoeg is om de vliegen weg te jagen. Hij heeft cushing.
Hier is hij toch weer fitter door geworden.


Blijft het lang wit? Misschien heeft dat het effect van die veestiften waar mensen hun paarden strepen mee gaven?
Misschien kan je dat nog proberen??

Ik smeer als ze geen masker op hebben uierzalf rondom de ogen. Staat ook op het blik;vliegwerend.

Wat ook goed werkt is MTG van shapley's. Dat zie je alleen bij westernshops, maar stinkt enorm. Ik smeer daar de staarten mee in en soms als ze niet ingepakt zijn de hele manenkam en ruglijn. Benen kan je er ook mee insmeren.
Je moet alleen geen zilveren sieraden om hebben en handschoenen zijn ook beter...........( ik vergeet het )

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:09

superpony schreef:
Spikeandjax schreef:
heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al besproken is over frontiemen!

Geen masker maar wel een mogelijke oplossing, verzorgpaard knapte er goed van op(Wil zelf liever geen masker).
Ik smeer Sudocreme onder de ogen, pony schuurt het alleen helaas regelmatig af(We zijn wat aan het verzinnen) dus doe er een vliegenfrontriem overheen, frontriem werkt bij hem niet voldoende en zijn halster begint op de huid te irriteren(Doe dus liever geen halster om).

Pony begint al te verharen en dat kost hem zo veel energie dat hij op de raarste momenten in slaap valt en dus niet fit genoeg is om de vliegen weg te jagen. Hij heeft cushing.
Hier is hij toch weer fitter door geworden.


Blijft het lang wit? Misschien heeft dat het effect van die veestiften waar mensen hun paarden strepen mee gaven?
Misschien kan je dat nog proberen??

Ik smeer als ze geen masker op hebben uierzalf rondom de ogen. Staat ook op het blik;vliegwerend.

Wat ook goed werkt is MTG van shapley's. Dat zie je alleen bij westernshops, maar stinkt enorm. Ik smeer daar de staarten mee in en soms als ze niet ingepakt zijn de hele manenkam en ruglijn. Benen kan je er ook mee insmeren.
Je moet alleen geen zilveren sieraden om hebben en handschoenen zijn ook beter...........( ik vergeet het )


Met uienzalf in de volle zon moet je wel uitkijken. Dat versterkt namelijk de zon op een dun velletje, dus sneller verbrand door de zon. Daarom ook nooit uierzalf smeren bij mok in de zomer.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Vliegenmasker - welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:20

Sudocrem blijft bij hem niet heel lang zitten helaas. Heb gister in de late ochtend gesmeerd en het was er in de late avond bijna allemaal af, heb ook een vermoeden dat hij het af schuurt.

Als ik op veestiften zoek krijg ik zowat alleen dit: https://www.agradi.nl/raidex-markeringsstift-wit.htm
is dat wat je bedoeld?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:33

Dispar_Vulgo schreef:
Met uienzalf in de volle zon moet je wel uitkijken. Dat versterkt namelijk de zon op een dun velletje, dus sneller verbrand door de zon. Daarom ook nooit uierzalf smeren bij mok in de zomer.


Nog nooit problemen gehad. Onze quarters hebben echt een heel dun velletje, maar als ik die insmeer gebeurt er niks.
En op de echt hete dagen kunnen gewoon de maskers op.

In principe moet je met alles wat je rond de ogen smeert oppassen natuurlijk. Het kan in de ogen gaan lopen en dat is ook niet gewenst.


Spikeandjax schreef:
Sudocrem blijft bij hem niet heel lang zitten helaas. Heb gister in de late ochtend gesmeerd en het was er in de late avond bijna allemaal af, heb ook een vermoeden dat hij het af schuurt.

Als ik op veestiften zoek krijg ik zowat alleen dit: https://www.agradi.nl/raidex-markeringsstift-wit.htm
is dat wat je bedoeld?


Ja, ze liggen ook bij de welkoop. Een paar jaar terug was het even een hype om strepen op je paard te zetten ipv een deken. Idee van de zebradeken.
Bij een licht paard kies je een donkere stift en bij een donker paard, de witte stift.

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 08:09

superpony schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Met uienzalf in de volle zon moet je wel uitkijken. Dat versterkt namelijk de zon op een dun velletje, dus sneller verbrand door de zon. Daarom ook nooit uierzalf smeren bij mok in de zomer.


Nog nooit problemen gehad. Onze quarters hebben echt een heel dun velletje, maar als ik die insmeer gebeurt er niks.
En op de echt hete dagen kunnen gewoon de maskers op.

In principe moet je met alles wat je rond de ogen smeert oppassen natuurlijk. Het kan in de ogen gaan lopen en dat is ook niet gewenst.


Spikeandjax schreef:
Sudocrem blijft bij hem niet heel lang zitten helaas. Heb gister in de late ochtend gesmeerd en het was er in de late avond bijna allemaal af, heb ook een vermoeden dat hij het af schuurt.

Als ik op veestiften zoek krijg ik zowat alleen dit: https://www.agradi.nl/raidex-markeringsstift-wit.htm
is dat wat je bedoeld?


Ja, ze liggen ook bij de welkoop. Een paar jaar terug was het even een hype om strepen op je paard te zetten ipv een deken. Idee van de zebradeken.
Bij een licht paard kies je een donkere stift en bij een donker paard, de witte stift.


Ik heb de stiften ook liggen, de witte. Heb toen ook de befaamde zebrastrepen getekend - ik vond het niet echt resultaat hebben :)