Welke winterdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 20:56

Hoi allemaal!

Ik ben opzoek naar een winterdeken voor mijn 28-jarige pony (1.44). Ze is met pensioen!

Ik heb zelf niet veel verstand van pasvormen omtrent dekens en zou graag jullie hulp daarbij willen.

Mijn pony is al wat ouder en ik merk dat ze in de winter wat moeilijker op gewicht te houden is. Ik wil in de koudere periode een winterdeken omdoen van ongeveer 100 a 150 gram, zodat ze minder energie hoeft te verbruiken om zichzelf warm te houden.

Ik heb haar ondermaat opgemeten en ik kwam uit op 174cm. Ik ben opzoek naar een deken voor niet meer dan € 80,-. Ik wil eerst weten hoe een deken bevalt en dan kan ik de volgende winter altijd een duurdere/betere deken kopen.

Ik heb zelf wat zitten speuren op internet en ik zag deze dekens. Wat vinden jullie ervan en vooral gekeken naar de pasvorm? Mijn paardje is natuurlijk wat ouder en heeft daardoor ook een wat ingezakte rug gekregen en daarom vind ik het moeilijk om te bepalen wat haar goed zal passen. Misschien dat jullie andere goede opties weten. Mocht ik een deken aanschaffen, dan laat ik die uiteraard aan jullie zien, aangezien ik zelf ook niet wanneer zou deken precies goed zit. De maat die ik zou moeten bestellen zal 175 cm denk ik?

pssst, let niet op de knotjes, heeft mijn jonge verzorgster gedaan :P



Alvast heel erg bedankt!


https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-epplejeck-tolga-100gr_2397.html?colorId=10053

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-epplejeck-skyfall-100gr_2324.html?colorId=10305

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-bucas-freedom-turnout-150gr_11299.html?colorId=10192

https://www.divoza.com/nl/pagony-tiger-100-winterdeken



Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:02

Ik zou voor een iets dikkere deken gaan. Als ze een deken op hebben kunnen ze zich minder goed warm houden omdat ze de haren niet overeind kunnen zetten.
Op zich heb ik goede ervaringen met Bucas (als je ze maar niet wast!)
Andere dekens geen ervaring mee. De harrys horse dekens zijn ook fijn en goed waterdicht. Die heb je ook in 200 grams. De maat idd 175

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 21:04

Marisje76 schreef:
Ik zou voor een iets dikkere deken gaan. Als ze een deken op hebben kunnen ze zich minder goed warm houden omdat ze de haren niet overeind kunnen zetten.
Op zich heb ik goede ervaringen met Bucas (als je ze maar niet wast!)
Andere dekens geen ervaring mee. De harrys horse dekens zijn ook fijn en goed waterdicht. Die heb je ook in 200 grams. De maat idd 175


Dankjewel! Dan ga ik misschien maar eens voor een 200grams deken kijken, zou het verschil dan niet te groot zijn als ik meteen een 200 grams deken opleg?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:06

kan prima hoor.
hier ook 2 oudjes, de een loopt onder een 200 gram van harrys horse en de ander krijgt een 200 gram om als het erg veel regent of erg koud is.
verder is het echt even passen en kijken wat goed bij jouw pony past

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:08

Ik zou echt naar het merk horseware kijken.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:16

Bucas, geschikt voor paarden met iets kortere benen.
Horseware zijn geschikter voor paarden met iets langere benen (dekens zijn ook langer).

Ik laat ze ieder jaar wassen, geen probleem.
De Kroo heeft ze nu in de aanbieding, heb ook nog even wat gescoord.
https://www.dekroo.nl/products/bucas-fr ... nout-150-5
https://www.dekroo.nl/products/bucas-fr ... nout-300-6

Hier staat iets over de temperatuur, de meeste dekens doen het goed tussen de -10 en + 8.
Daar doe je dus vrijwel de hele winter mee...
https://www.ej.nl/over-epplejeck/blog/1 ... ekens.html

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Re: Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:22

Ik koop zelf altijd de dekens van Master. Vind ik zelf erg fijn zitten en zit een schoftstuk in zodat de schoft vrij ligt :)

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:23

De Skyfall valt erg groot en zie ik alleen goed passen op brede / dikke paarden.
Ik heb die van EJ zelf, niet de tolga maar die van 200 gram, ben de naam even kwijt. Die valt goed op mijn dunne, smalle paard.
De amigo 100g valt ook smal

Edit: altijd EJ dekens gehad en echt prima tevreden over. Giga dure deken is nergens voor nodig..

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 21:54

Ik zie bij de Horseware dekens geen loopsplitten, dat leek mij juist fijn als die er wel in zitten.

Ik wil beginnen met een van deze twee te bestellen, mochten het niet passen kan ik altijd voor een ander kijken.

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-epplejeck-tolga-200gr_2394.html?colorId=10207

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/waterdichte-dekens/deken-epplejeck-denim-200gr_17695.html?colorId=10143 Hier lijkt de borst wel erg afgesloten of valt dat mee?
Iemand een voorkeur voor deze twee dekens?

Ik zag ook de Bucas op EJ afgeprijsd, maar die was maar 150 gram.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:57

Bij Agradi hebben ze ook heel veel dekens.
Wat ik lekker vind aan Bucas dat ze mooi over de schoft vallen

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:00

Rivjenn schreef:
Bij Agradi hebben ze ook heel veel dekens.
Wat ik lekker vind aan Bucas dat ze mooi over de schoft vallen


Ga ik daar ook even kijken bij Agradi!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:02

Ik vind het zelf erg fijn werken met liners eronder van Horseware. Deze gebruik ik onder gewone regendekens. Ideaal aan te passen, een dunnere of een dikkere eronder.

Daarnaast heb ik ook de sterren deken van EJ, maar die is echt voor wat breder gebouwde paarden (heb hem op een tinker x haflinger).

Verder vind ik het soms best zoeken wat lekker past. Bucas en de gewone Rhino dekens liggen voor geen meter op haar. Nika ook niet, al hoor je daar verder wel goede verhalen over

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:03


Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:08

kiki1976 schreef:
Ik vind het zelf erg fijn werken met liners eronder van Horseware. Deze gebruik ik onder gewone regendekens. Ideaal aan te passen, een dunnere of een dikkere eronder.

Daarnaast heb ik ook de sterren deken van EJ, maar die is echt voor wat breder gebouwde paarden (heb hem op een tinker x haflinger).

Verder vind ik het soms best zoeken wat lekker past. Bucas en de gewone Rhino dekens liggen voor geen meter op haar. Nika ook niet, al hoor je daar verder wel goede verhalen over

Hmm niet mee eens. hier ligt hij echt perfect op mijn slanke springpaarden :+

Maar hier ook alles in EJ dekens met premiere liners eronder.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:14

Ja ik heb er twee van Shires.
Opzich prima maar ik vind de gespen aan de voorsluiting wat precair.
Bucas vind ik steviger

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:20

Laurievc schreef:
kiki1976 schreef:
Ik vind het zelf erg fijn werken met liners eronder van Horseware. Deze gebruik ik onder gewone regendekens. Ideaal aan te passen, een dunnere of een dikkere eronder.

Daarnaast heb ik ook de sterren deken van EJ, maar die is echt voor wat breder gebouwde paarden (heb hem op een tinker x haflinger).

Verder vind ik het soms best zoeken wat lekker past. Bucas en de gewone Rhino dekens liggen voor geen meter op haar. Nika ook niet, al hoor je daar verder wel goede verhalen over

Hmm niet mee eens. hier ligt hij echt perfect op mijn slanke springpaarden :+

Maar hier ook alles in EJ dekens met premiere liners eronder.

Hahaha ken genoeg tinkers met die deken en die zijn echt niet smal

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:21


OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:27

Ik heb voor mijn oudje ook de pagony tiger vind het een prima deken en goede kwaliteit prijs verhouding dit is de 4de winter dat hij hem op heeft en mankeert nog steeds niks aan. En met korting is hij nog wat goedkoper de Harry horse is ook fijn en bij de borst nog wat verstelbaar

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:35

OleJon schreef:
Ik heb voor mijn oudje ook de pagony tiger vind het een prima deken en goede kwaliteit prijs verhouding dit is de 4de winter dat hij hem op heeft en mankeert nog steeds niks aan. En met korting is hij nog wat goedkoper de Harry horse is ook fijn en bij de borst nog wat verstelbaar


deze bijv. https://www.divoza.com/nl/pagony-tiger-coll19-200gr-outdoordeken?

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:42

Ik heb mijn dekens op marktplaats gekocht. Waarom de volle mep betalen als je dekens die 1 of 2x gebruikt zijn voor de helft van de nieuwprijs kunt kopen?

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:45

Ik zou denken dat 150 grams wel genoeg is.
Agradi heeft gratis retourservice dus mocht de maat niet goed zijn oid

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:47

roekes schreef:
Ik heb mijn dekens op marktplaats gekocht. Waarom de volle mep betalen als je dekens die 1 of 2x gebruikt zijn voor de helft van de nieuwprijs kunt kopen?


Dat is idd ook een optie

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:47

roekes schreef:
Ik heb mijn dekens op marktplaats gekocht. Waarom de volle mep betalen als je dekens die 1 of 2x gebruikt zijn voor de helft van de nieuwprijs kunt kopen?


Die kunnen idd prima zijn maar zelf ben ik altijd wel bang voor de waterdichtheid
En evt ziektekiemen

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 22:48

Rivjenn schreef:
Ik zou denken dat 150 grams wel genoeg is.
Agradi heeft gratis retourservice dus mocht de maat niet goed zijn oid


Gratis retourservice is ideaal.


Ik ga die Bucas van 150 gram zo bestellen, als ik hem binnen heb ga ik een foto sturen, zodat de pasvorm beoordeeld kan worden.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:30

maria500 schreef:
OleJon schreef:
Ik heb voor mijn oudje ook de pagony tiger vind het een prima deken en goede kwaliteit prijs verhouding dit is de 4de winter dat hij hem op heeft en mankeert nog steeds niks aan. En met korting is hij nog wat goedkoper de Harry horse is ook fijn en bij de borst nog wat verstelbaar


deze bijv. https://www.divoza.com/nl/pagony-tiger-coll19-200gr-outdoordeken?

Ja die, ook geen rare prijs