Ervaringen met Shires dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Esss
Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-19 23:21

Hoi allemaal,

Via de zoekfunctie kon ik niet zoveel info vinden dus vandaar maar even een nieuw topic aangemaakt.

Zijn er namelijk bokkers die goede of slechte ervaringen hebben met de dekens van Shires? Ik ben op zoek naar een nieuwe deken voor mijn pony en ik zag dat zij ook een liner-systeem hebben, wat me erg handig lijkt.

Naast dat ik uiteraard benieuwd ben naar de verschillende ervaringen, hoop ik dat er ook iemand is die het verschil tussen de verschillende modellen kan uitleggen. Op de site van Shires zag ik namelijk de Tempest Original, Highlander (Original) en Stormcheeta, maar ik heb geen idee waar het verschil in zit. Is het alleen de naam, de prijs, kwaliteit van de stof of misschien hoe het model precies valt?

Misschien nog even handig om te vertellen over de pony in kwestie:
Het gaat om een d-pony met een lastige bouw (vind ik zelf). Ze heeft weinig schoft, een bolle buik en een brede borst. Dus tot nu toe zitten de dekens die ik voor haar heb gekocht nooit helemaal goed. Dan zit de deken op de borst goed qua breedte maar schuift hij naar achteren over haar schoft, waardoor ze daar weer drukplekken van krijgt. Of hij zit goed bij haar schoft maar dan weer veel te strak bij de borst en schouders, dus krijgt ze weer schuurplekken. Qua stalling loopt ze in een paddock paradise 24/7 buiten met een schuilstal en onbeperkt hooi.

Wie kan me verder helpen?
Bedankt alvast!

...Klein maar fijn...


Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:49

Ik heb de tempest Highlander, geweldige deken! Ze leveren ook een extra stukje waterdichte stof mee voor kleine ongelukjes.

Hij is niet gevoerd maar echt warm. Zeker niet op te doen als paardlief al in wintervacht staat en het 12 graden is ofzo. Ze is voor de helft geschoren en ze stond er nog in te zweten. Maar met koudere temperaturen of geschoren pony's is het perfect!

[ img ]

Ook blij met de pasvorm, en ze heeft hem lang heel gehouden. We hebben maar een kleine winkelhaak moeten repareren :j

SunnyHorse
Berichten: 1238
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:51

Ik ben een tevreden stormcheeta gebruiker!
Mijn model Tinker past er goed in!
Extreem sterke stof, hele degelijke deken, net zo goed als de dure Rambo deken die ik heb.
De stormcheeta is volgens mij 300 gram. Perfect voor geschoren paarden.

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:03

Je omschrijft de pony die ik heb! Hahah
Heb deze regendeken voor haar gekocht, kostte geen drol en haar therapie onderdeken kan er nog prima onder. En ik zie haar achterin onze paddock p nog steeds ! Heb normaal altijd horseware maar deze valt me tot nu toe niet tegen! Aanrader! (Of foto plaatsen lukt niet ) heb de knaloranje

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:26

Ik heb een shires highlander en onderdeken. Beide bevallen goed. Mijn haflinger heeft redelijk dezelfde bouw en beide blijven goed liggen! Deken is breed aan de voorkant, had wel een maat kleiner nodig dan normaal. Ze heeft er een met hals en het regent (ik denk daardoor) soms een beetje naar binnen bij haar borst.

Mariska.

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:04

Ik heb een shires eczeem deken en ben er erg tevreden over, op den duur komt er ook een regendeken maar mijn bucas is nog niet aan vervanging toe.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Esss
Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-19 08:58

Fijn dat jullie zulke goede ervaringen hebben met de Shires dekens en ook qua pasvorm! Dat geeft de burger weer moed. ;-) In de ruitersportwinkels bij mij in de buurt verkopen ze geen dekens van Shires dus ik ga online maar even een speurtocht houden.

...Klein maar fijn...

Mando
Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:15

Kirania schreef:
Ik heb de tempest Highlander, geweldige deken! Ze leveren ook een extra stukje waterdichte stof mee voor kleine ongelukjes.

Hij is niet gevoerd maar echt warm. Zeker niet op te doen als paardlief al in wintervacht staat en het 12 graden is ofzo. Ze is voor de helft geschoren en ze stond er nog in te zweten. Maar met koudere temperaturen of geschoren pony's is het perfect!

[ [url=m/i66DIb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook blij met de pasvorm, en ze heeft hem lang heel gehouden. We hebben maar een kleine winkelhaak moeten repareren :j



Hahaha jij heb ook een winterwortel rondlopen. := := :=


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik gebruik al jaren de shires dekens voor Mando, prima kwaliteit en die liners zijn ook fijn.
Het verschil zit vooral in met loopsplit en zonder loopsplit.

Ik ben er heel blij mee, ik heb ze in alle soorten en maten liggen.

Ik bestel ze altijd bij equimatch.
Prima service, hebben ze de dekens op voorraad dan snel in huis en anders duurt het een weekje ofzo omdat ze dan uit de UK moeten komen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Anoniem

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:27

Ik heb geen Shires deken, maar wel wat ander spul en ben er wel tevreden over.

Overigens vind ik de pagony dekens ook heel fijn (ook voor "moeilijke" paarden vallen ze mooi) ik heb de tiger en die is echt fijn gahaha

Kirania
Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:04

@ Mando, oh, wat staat hij er mooi mee! <3 En inderdaad, die winterwortels zijn toch prachtig :D Welke versie is de blauwe? Ziet er ook netjes uit.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:07

Hier ook: alle paarden en pony's hebben Shire dekens voor binnen en buiten. Zeer tevreden over!

Mando
Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:43


Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:18

Ik heb er twee van.
Mijn Welshje heeft deze
[ img ]
En mijn E pony heeft deze
[ img ]
Ik heb ze bij Agradi vandaan.
Ze bevallen goed.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

MarjanB
Berichten: 16410
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:28

Hier ook shires dekens en super tevreden! Alleen de liner was flut en paste voor geen meter :( ze is heel breed voor en alles schuurt behalve de shires

Ongevoerd met hals
[ img ]
100 grams
[ img ]
300 grams die ze nu met hals op heeft
[ img ]

Ja ze is normaal heel blij hoor :')

Life is a balance of holding on, and letting things go…

nayla
Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:33

mijn vorig paard had de shires tempest, lag super op haar, ze was ook breed van bouw en borst :j

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:35

Wat ook fijn is dat ze gewoon een ouderwetse voorsluiting hebben met gespen.
Niet van die kliphaken zoals Bijv Harry’s horse waarbij de voorkant of dubbel gaat of half open staat.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

simongek
Berichten: 5336
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 11:38

Ik heb dit jaar de highlander outdoor combo gekocht.

Pasvorm is prima maar hij gaat na 2 maanden al stuk. Paard schuurt af en toe en daarom zitten er al een aantal scheuren in.

Maritjuh2000
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 00:17

Heeft iemand ook ervaringen met de dekens op een pony met hoge schoft? (kreeg van de dekens van ej een enorme drukplek en wond daarvan)

Tancreda4
Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:09

Ik heb een 0 grams flamingo voor m'n shet en is een fijne deken. Ik zou hem nog wel in 145/195 willen voor m'n grote, zodat ze herzelde dragen. Helaas nog niet kunnen vinden

RachelB
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-20

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:59

Ik heb de highlander orignal lite en ik ben daar heel erg tevreden over!

Volg mij op instagram! Instagram
Volg mij op facebook! Facebook

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:26

Ik een regendeken gekocht van Shires, maar zag dat er geen beensingels aan zitten, ook geen bevestiging daarvoor. Blijven ze wel goed liggen?

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:12

Ik heb voor zowel de shet als mijn paard de tempest.

Kwaliteit is prima! Heb voor beide een regendeken met vaste hals en een soort netvoering wat heel fijn is.

Voor de shet heb ik nog een 200 grams met losse hals en de deken past perfect maar de hals is veel te groot. Voor mijn paard heb ik dezelfde set en daar is de hals weer net te krap voor.
Het systeem van Horseware is qua het bevestigen van een losse hals beter.

Verder prima dekens die qua prijs kwaliteit goed voldoen. Ze zijn perfect waterdicht.

Ik heb een liner gehad voor de Shetlander en die paste overigens niet, de borst was te krap waardoor de deken niet goed dicht kon. Jammer want zag er verder goed uit.

Mando
Berichten: 15684
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:15

Klopt van die bilkoorden maar die van mij verschuift niet. En ik heb al 11 jaar shires dekens.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Muze
Berichten: 5260
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ervaringen met Shires dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:16

Ook fijn voor bredere boeg, lage hals?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:44

Mando schreef:
Klopt van die bilkoorden maar die van mij verschuift niet. En ik heb al 11 jaar shires dekens.


Dat is fijn om te lezen.
Blijven de liners er ook goed onder zitten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers