Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elinepk
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-18

Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 13:59

Hoi!

Ik wil graag een waterdichte deken aanschaffen voor mijn paardje, en nu is mijn oog gevallen op de dekens van epplejeck eigen merk, specifiek de Tolga.

Heeft iemand ervaring met de dekens van epplejeck? Zijn deze echt goed waterdicht? er staat bij dat ze Teflon gecoat zijn, dus ik zou verwachten dat dit helemaal geen water doorlaat, maar ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.


M'n andere optie is de Bucas Irish turnout, die is ook niet heel veel duurder, dus ik ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met deze deken!



Ik hoor het graag :D


Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:21

Ik heb de bucas irish turnout bij mijn grote 1.86 paard gehad. Alweer paar jaar geleden maar goede pasvorm en goed waterdicht (ook na wassen weer goed waterdicht te krijgen).
Is iets minder sterk dan de rambo die ik nu heb maar heeft het toch wel paar jaar volgehouden.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:28

Ik heb vorig jaar dekens aangeschaft van het eigen merk van Epplejeck. Ze hebben het prima volgehouden en zien er nog mooi uit. Water werd prima tegengehouden en de pasvorm was ook goed. Ik ben er zeer tevreden over.

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:30

Mijn merrie heeft daar nu 2 dekens van, inmiddels al ruim 3 jaar. Dekens zijn nog steeds goed waterdicht en de pasvorm is prima

xSannee
Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:33

Mij EJ dekens (0, 100 en 200gr) gaan al 2 seizoenen mee en zijn nog keurig! Passen m'n pony goed, zijn goed waterdicht, geen gaten oid!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70509
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:13

Ik verplaats dit topic naar Seizoensvragen.

ninne1
Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:22

Ik heb de Tolga ook gehad, was goed waterdicht. Maar mijn paard kreeg er schuurplekken van. Heb nu Rambo Horseware en nu nergens meer last van.

elinepk
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 07:49

Jimbo schreef:
Ik heb de bucas irish turnout bij mijn grote 1.86 paard gehad. Alweer paar jaar geleden maar goede pasvorm en goed waterdicht (ook na wassen weer goed waterdicht te krijgen).
Is iets minder sterk dan de rambo die ik nu heb maar heeft het toch wel paar jaar volgehouden.



Ik begreep dat bucas een zeer specifieke pasvorm heeft, en dat dit past of niet. Mijn paard is haflinger x fries, vrij stevige gebouwd. Wat voor vormen heeft jouw paardje? Deze deken heeft wel mijn voorkeur, dus ik denk dat ik hem ga bestellen en passen, anders kan ik hem altijd retourneren.

Flits__
Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:46

De Bucas lag op mijn breed gebouwde pony niet goed. Ik heb ook een Epplejeck deken gehad. Qua pasvorm was die wel beter dan de Bucas maar was hier ook niet helemaal tevreden over.

Ik gebruik de Amigo en Rambo dekens. Die liggen het beste op bij mijn pony. :)

Flits .. <3

__elise__
Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:56

Ik heb de EJ dekens gehad, 0, 100, 200 en 400 gram. Stuk voor stuk zeer tevreden over :j Bucas vond ik dan weer niks omwille de pasvorm.

Edit: Toevoeging, ik heb ook de 300 gram. Ook tevreden over.
Laatst bijgewerkt door __elise__ op 04-09-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:10

Ik heb meerdere van de 200gr outdoor dekens en ben er erg tevreden van. Gaan inmiddels al voor het derde jaar mee! Mijn paard draagt voornamelijk Bucas, maar als die in de was zijn doe ik een EJ deken op. Ze zijn nogal kort (niet in ruglengte maar de lengte van schoft tot been zeg maar) en dat vind ik dan weer jammer.

kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:27

Bucas, Horseware liggen op mijn tinker x haflinger niet fijn.
De EJ dekens eigen merk (ik heb de grijze met sterren) en dan de waterdichte winterdeken 200 gram, en ben er super tevreden over. Staan met de winter periode gewoon de hele dag buiten. Maar na 2 winters nog steeds goed waterdicht

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:47

Mijn paard is groot en smal, de irish lag wel goed, de nieuwere smartex helaas niet. Daarom heb ik nu rambo.
Als je wil passen zou ik een zweetdekentje er even onder doen dan wordt ie niet vies.
Bucas heeft ook een big neck versie, misschien heb je daar meer kans op goede pasvorm mee.


_Tristan
Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen met waterdichte (epplejeck) dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:51

Ik ben ook tevreden over de waterdichtheid van de epplejeck dekens. Hetgeen waar ik mij wel aan stoor zijn de scherpe randen aan de hals. In mijn geval past de deken nooit perfect omdat ze altijd te klein of net een beetje te groot vallen bij de hals, daardoor gaan ze vaak schuren en krijgt mijn paard kale plekken bij de borst.

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jeska2 en 69 bezoekers