Bucas Power Turnout schoonmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 17:43

Hoe maken jullie je Bucas Power Turnout schoon? Mijn ruin staat onder deze deken en na één seizoen gebruiken is ie helemaal bruin van de modder. Vorig jaar heb ik een deken weggebracht bij een dekenwasserij die ervaring zou hebben met het wassen van deze dekens, maar toen kreeg ik hem terug met een gesmolten onderlaag en zo lek als een mandje..
Ik ben toen maanden bezig geweest om een nieuwe te krijgen, en durf hem nu dus niet meer weg te brengen.

Ik heb net een tuinslang erop gezet maar dat zet geen zoden aan de dijk. Iemand nog tips? Kan ik bijv. een beetje lauw water en groene zeep gebruiken?

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:42

Als je hem zelf wast vergaat je garantie. Een van mijn paarden heeft er eentje die ik al vijf jaar lang elk seizoen laat wassen en nooit problemen gehad.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:55

Ik zou hem toch echt naar een dekenwasserij brengen. Bucas kan vast een goede aanraden. Het is vooral belangrijk dat het met de speciale producten van Bucas gebeurt voor de kwaliteit en garantie. Ik weet dat Welkoop dat bijvoorbeeld kan/doet en zelf heb ik mijn deken (Bucas recuptex) naar Paardendekenswasserij Balans gestuurd (omdat dit bij mijn deken inbegrepen zit).

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:10

Idd ik heb mijn deken laten wassen bij een paarden deken wasserij en ook daarna zo lek als een mandje ik koop um nooit meer

grace1989
Berichten: 817
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:59

Hoi Zoef123
Bij welke wasserij heb jij je deken laten wassen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:12

Ik heb mijn Bucas met warm water en een borstel 'schoon' gemaakt. De wasserij duurde me te lang deze keer, dus helemaal schoon is de deken niet, maar wel schoon genoeg.

Met zeep e.d. zou ik niet in de gang gaan, dan is ie zeker niet meer waterdicht. Wat je eventueel kunt doen, is in de wasmachine en deze zonder wasmiddel laten draaien op 20-30 graden.

Zelf zou ik 'm toch naar een wasserij brengen, dat ga ik de volgende keer ook doen, altijd goede ervaring mee.

mystery1980
Berichten: 4223
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:16

de speciale bucas wash kopen en hem daarmee in de wasmachine doen op lage temperatuur en zonder centrifugeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:21

mystery1980 schreef:
de speciale bucas wash kopen en hem daarmee in de wasmachine doen op lage temperatuur en zonder centrifugeren.

Er staat specifiek maximaal 40 graden en niet in de droger, maar niks over centrifugeren?

MarliesV

Berichten: 15177
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:23

Wasvoorschrift volgen en dan zelf wassen zou ik doen. Bucas wash gebruiken.
Flesjes zijn bij de meeste ruitersportzaken wel te halen.

Nu heb ik wel het voordeel van een speciale wasmachine voor de paardenwas.
Vieze modderige deken in een gewone wasmachine zou ik ook niet blij van worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:26

MarliesV schreef:
Wasvoorschrift volgen en dan zelf wassen zou ik doen. Bucas wash gebruiken.
Flesjes zijn bij de meeste ruitersportzaken wel te halen.

Nu heb ik wel het voordeel van een speciale wasmachine voor de paardenwas.
Vieze modderige deken in een gewone wasmachine zou ik ook niet blij van worden.

Eerst even goed afspoelen/schrobben en dan in de wasmachine moet toch geen problemen geven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:19

_San87_ schreef:
mystery1980 schreef:
de speciale bucas wash kopen en hem daarmee in de wasmachine doen op lage temperatuur en zonder centrifugeren.

Er staat specifiek maximaal 40 graden en niet in de droger, maar niks over centrifugeren?

Net even navraag gedaan en ze raden aan niet te centrifugeren. Drat, dan duurt drogen wel heel erg lang :=.

MarliesV

Berichten: 15177
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:24

Nah, mijn lief wordt niet blij van paardenwas in een machine waar wij ook kleren in wassen.
Ik wordt nergens anders van, haha. Maar hij wil het niet hebben, vandaar dat wij ook een 2e machine hebben, luxepaard he.

Niet centrifugeren, pff, dan mag je dat wel op een zonnige dag doen en buiten over de droogmolen hangen met 2 mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:29

MarliesV schreef:
Nah, mijn lief wordt niet blij van paardenwas in een machine waar wij ook kleren in wassen.
Ik wordt nergens anders van, haha. Maar hij wil het niet hebben, vandaar dat wij ook een 2e machine hebben, luxepaard he.

Niet centrifugeren, pff, dan mag je dat wel op een zonnige dag doen en buiten over de droogmolen hangen met 2 mensen.

Ah ja, dat snap ik. Mij maakt t niet uit, de machine wast schoon en ik maak 'm ook regelmatig schoon :P.

En dat laatste is idd een ding. Doe jij wel centrifugeren? 800 toeren of zo? Want idd, drogen met dit weer duurt dan een week of zo :=.

MarliesV

Berichten: 15177
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bucas Power Turnout schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:39

Ja, ik centrifugeer wel, inderdaad 800 toeren, maar 400 is ook een optie bij mij, heb je in ieder geval het eerste water er uit.
Ben gezegend met een grote tuin, dus liggend drogen, mits zonnig weer, is hier geen probleem.
Gooi alle paardendekens over de droogmolen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41578
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:43

MarliesV schreef:
Ja, ik centrifugeer wel, inderdaad 800 toeren, maar 400 is ook een optie bij mij, heb je in ieder geval het eerste water er uit.
Ben gezegend met een grote tuin, dus liggend drogen, mits zonnig weer, is hier geen probleem.
Gooi alle paardendekens over de droogmolen.

Ja dat is bij mij ook geen issue. Maar dit is geen weer om een deken te drogen :P.

Zou toch ook pas voor het voorjaar zijn, maar toch. Zelf wassen scheelt wel een hoop geld.