Op vakantie in winter.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silverapple
Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: Nederland

Op vakantie in winter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 20:03

Beste bokkers!

Komende winter willen wij graag een weekje op wintersport! Heel leuk maar 1 ding houd mij tegen.
Wij hebben 3 paarden aan ons eigen huis staan. Zomers op de wei en ‘s winters op stal.
Ik weet gewoon niet wie er voor mijn paarden moet gaan zorgen als ik weg ben.
Ze moeten 3 keer gevoerd worden en elke dag poep er uit ( om de dag helemaal uitmesten).
Wat doen jullie met jullie paarden als je ‘s winters op vakantie gaan? Heeft iemand misschien suggesties met wat ik kan doen?

Groetjesss


BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Op vakantie in winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:20

Er zijn professionele bureaus voor . Anders een kijken bij de plaatselijke rijvereniging , misschien is er wel een 18 jarige die een week in je huis wil met volle koelkast en een vergoeding .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:28

Geen verzorgers in de buurt?
Anders inderdaad even bij de plaatselijke manege/rijclub vragen of er iemand in je buurt woont die volgens hun betrouwbaar is en de paarden kan doen.
Geen buren die daarbij een oogje in het zeil kunnen houden?

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Op vakantie in winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:51

Winter of zomer maakt voor mij geen verschil. Wanneer wij een weekje weg willen, komt er iemand in huis logeren die zorgt voor de dieren. De voorbije jaren was dat de dochter van mijn beste vriendin. Overmorgen komt mijn stiefzoon voor 8 dagen inwonen.
Er bestaan bureaus hiervoor maar mezelf kennende zou ik dat niet aandurven. Ik vind het nu al knap lastig om te vertrekken en dan ken ik de oppassers nog door en door.

Don't take anything for granted

Shaggy09
Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:59

Als er niemand in je vrienden/kennisen kring is die tijd heeft, gooi een advertentie op Marktplaats en de Bokt markt dat je een vakantie verzorger zoekt. Is meestal genoeg animo voor. Gewoon zorgen dat er genoeg te eten en te drinken is en eventueel een vergoeding.

JM :#

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Op vakantie in winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:47

Plekje zoeken in een paardenpension.
Dat is voor ons het meest rustgevende omdat ze daar in professionele handen zijn. Als je een verzorger thuis hebt blijf je tijdens je vakantie toch altijd zorgen hebben.

LadyDaily
Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:08

Buren? Familieleden?
Eventueel automatische voer machine kopen?
En anders op een pensionstalling zetten. Je hebt speciale pension die vakantiestemming aanbieden.
Een onbekende in huis halen zou ik niet zo gauw doen. Net als een onbekende alleen voor de verzorging.

Ik had dit jaar mijn oom en verzorgster.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:10

Sclimpre schreef:
Als je een verzorger thuis hebt blijf je tijdens je vakantie toch altijd zorgen hebben.


Goh, dat vind ik dan weer niet. Ik vind het fijn dat mijn dieren niet elders ondergebracht moeten worden en lekker in hun vertrouwde omgeving kunnen blijven. Ik heb natuurlijk wel het geluk dat ik mijn verzorgende inwonenden heel erg goed ken. Een vreemde zou ik niet willen. Niet omwille van een vreemd iemand in mijn huis maar mbt de zorg voor de dieren.

@ TS: kent jouw DA niemand? Mss 1 van de assistentes? Of jouw rij-instructeur die wel een betrouwbaar iemand kent die voor de paarden wil zorgen?

Don't take anything for granted


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB en 7 bezoekers