Paarden make up tegen zonnebrand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Paarden make up tegen zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 08:14

Hallo! Ik wist niet zo goed waar ik het moest zetten maar ik heb een vraag omtrent paardenmakeup.
Ik kreeg laatst de tip van iemand die regelmatig op show gaat om roze neuzen zwart te maken met make up. Hij doet dit op show om esthetische redenen maar doet het ook regelmatig gewoon thuis tegen het verbranden icm zonnebrandcrème.
Ik heb nog nooit iemand gezien die dat doet maar ben ook helemaal niet bekend in die wereld, zou dit werken? Ik heb er twee met knalroze neuzen dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben

Ibbel

Berichten: 49077
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paarden make up tegen zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:23

Gewoon zonnebrandcreme smeren. Watervast factor 50 voor kinderen.
Make-up zit geen UV-filter in en is meestal vettig, waardoor een paard alleen maar erger verbrandt. Niet handig om te doen dus.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:30

Doe jij make up op tegen de zon? Gewoon zonnebrand ;)

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paarden make up tegen zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:30

Zonnebrand of zinkzalf idd

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:47

Hoge factor zonnebrand smeren inderdaad, evt. In combi met zo’n neusnetje aan het halster. Make-up er op heb ik nog nooit gehoord en zie ik het nut ook niet zo van in.. :=

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Paarden make up tegen zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:54

Wij smeren bij de merrie ook factor 50 watervast erop. Ze probeert het buiten dat nog wel af te vegen aan haar benen :+ Maargoed het beschermt denk ik beter dan make-up

Anoniem

Re: Paarden make up tegen zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:58

Ik kan me wel voorstellen dat zwart maken goed werkt tegen de zon, net zoals zinkzalf. Het voordeel is bovendien dat je als je de neus zwart maakt je het ook meteen ziet als het eraf geveegd is.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:35

Waarom zwart?

Zwart wordt warm. Dat lijkt me niet zo fijn voor een paard (make-up trouwens ook niet). De zonnestralen die door zwart worden geabsorbeerd, worden omgezet in warmte. Terwijl een groot deel van deze stralen door wit juist worden gereflecteerd. Daarom: waarom zwart? En geen wit (-te zonnebrandcreme met een hoge beschermingsfactor)?