Echt goede vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 17:26

Hallo :)

Ik ben opzoek naar een goede vliegendeken voor mijn merrie. Ik heb meerdere merken geprobeerd, die zaten of niet goed, of waren snel stuk. Heeft iemand hier de tip voor een goede deken?

Mijn merrie heeft maat 195, is “normaal” gebouwd. Ik heb dekens geprobeerd van EJ, Pagony, Imperial Riding en QHP. Deze waren allen te kort bij de hals en schoven veel.
Laatst bijgewerkt door Jess_Ashlinn op 24-05-19 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt


Kinke
Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:30

je geeft geen info. Hoe is je merrie gebouwd? Wat beviel er niet aan de andere merken. Welke merken heb je geprobeerd etc.etc.

Jess_Ashlinn
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 17:36

Kinke schreef:
je geeft geen info. Hoe is je merrie gebouwd? Wat beviel er niet aan de andere merken. Welke merken heb je geprobeerd etc.etc.


Beginpost aangepast :)

lideli
Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:37

Ik ben fan van de Horseware Rambo sweetitch Hoodie, maar goed dat is natuurlijk een eczeemdeken. Misschien wat overdreven om als vliegendeken te gebruiken als je paard geen last heeft van zomereczeem

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:49

De horsegear dekens hebben een lange hals en liggen erg fijn

petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:07

HAR --> SV Dit past beter onder dit forum gezien dit meer seizoensgebonden vraag is.

Sas_Mon
Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:56

Ik had laatst de Rambo Protector in handen, daar was ik erg van onder de indruk. Als ik een sloper zou hebben zou ik die kopen. Maar ik heb geen sloper en de Amigo Bugbuster is hetzelfde model en kost een stuk minder dus heb die gekocht. Net vandaag binnen dus nog geen langdurige ervaring maar Amigo ligt altijd goed op dit paard en deze deken zit hetzelfde als haar winterdeken dus daar verwacht ik niets geks van. Mooie stevige stof, goed afgewerkt en met passende buikbescherming, nek en lange staartflap.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Kitty_
Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:58


Def
Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:00

Ik heb net de amigo bug rug gekocht en hij past in ieder geval heel goed. Dat is bij mijn pony echt een probleem meestal. Lijkt me een stevige deken en niet zweterig.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

MISTRAL94
Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:26

Ik heb de rambo protect gekocht. Ik heb allerlei dekens gehad. Niets zat goed of gaf een enorme striem op de borst. Deze lijkt goed te zitten. We gaan het zien straks.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

misty4you
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:24

Rambo protector, werkt ook goed tegen zijn spelende vriendjes. Deken blijft goed.

Laulitz
Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:30

lideli schreef:
Ik ben fan van de Horseware Rambo sweetitch Hoodie, maar goed dat is natuurlijk een eczeemdeken. Misschien wat overdreven om als vliegendeken te gebruiken als je paard geen last heeft van zomereczeem

'Iedeeen' gebruikt ze hier juist omdat ze zo'n goede pasvorm hebben! Ze zijn/waren nu in de aanbieding bij Agradi btw... Het is wel een 'dik' deken dus met 30+ en zon erop is hij wel te warm helaas.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 01:47


maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 05:50

IK heb al verschillende jaren die van decathlon, zelfs mijn lompe haflinger kon er meerdere jaren mee doen. Sommige dekens hielden het nog geen maand vol. Hij heeft een goede pasvorm, een kennis van mij heeft ze op friezen liggen met een brede hals en ik heb hem op een kwpn er liggen.
Bovendien vind ik hem vriendelijk voor mijn portemonee.

https://www.decathlon.nl/p/vliegendeken ... 87&c=BEIGE

Binck8
Berichten: 424
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:03

Hier ook de Rambo Sweetitch hoody, is inderdaad iets dikker maar paard blijft er koel genoeg onder. Hij is zelf zwart, dus dat zacht groene werkt wel voor hem.

When you get tired, learn to rest, not quit.

Anoniem

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:28

Ik ben wel benieuwd hoe die decathlon deken valt...
Als die voor brede borst geschikt is zou t voor de mijne wel wat kunnen zijn.

Vanitas
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:34

SemSa schreef:
Ik heb er een van Master...super fijne dekens met hals en buikflap en van goede kwaliteit....en ook nog in de aanbieding!
https://hypostore.nl/master-vliegendeke ... -hals.html
https://hypostore.nl/master-zebra-vlieg ... -hals.html

Die is van slechte kwaliteit. Hield het hier een half seizoen vol. Bucas gaat 4 jaar mee en Rambo nog langer dus dat is een aanzienlijk verschil.

Als je paard het past is de Rambo Protector echt het beste. Zeer sterk en niet te warm. De sweet itch hoody is ook goed, maar is eigenlijk een eczeem deken en kan erg warm worden.

Laulitz
Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:36

Anoniem schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe die decathlon deken valt...
Als die voor brede borst geschikt is zou t voor de mijne wel wat kunnen zijn.

Mijn ervaringen tot nu toe is dat deze heel hard schuift... Vooral naar achteren en dan naar 1 kant

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

kimmetje26
Berichten: 478
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:47

Ik heb sinds gister de bucas buzz of Classic op liggen.
Mooie stevige deken voor een paard met lastige bouw.
Hij heeft er alleen geen hals aan
Enige minpunt is de buikflap. Die zit wat strak.
Zag mijn Paard er vandaag heerlijk mee rollen en hij trok niet scheef. Tot nu toe bevalt hij prima

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

maringe
Berichten: 729
Geregistreerd: 10-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 05:56

ik ben erg tevreden over die van decathlon, bij mij lag hij op een brede (oude type haflinger) en ik heb er 2 besteld voor iemand met brede friezen, hij was er ook super tevreden over, na 2 seizoenen lubberen de elastieken wat uit, maar nu heb ik hem op zijn strakste staan en gaat het nog goed.
Bij mij hadden ze hem 24 uur op, geen schuurplekken en hij lag eigenlijk altijd goed. Bij decathlon heb ik eerst een vliegendeken gehad met vaste hals en mijn paard had na een paar weken zijn schoft wat kaal en ben toen terug gegaan en heb hem om mogen ruilen voor de huidige met lossen hals. super service

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:04

Wij hebben ook veel vliegendekend geprobeerd. De meesten trokken naar achteren en gaven schuurplekken op de schouder. We hebben nu de Rambo protector en die ligt super. Trekt iets naar achteren, maar dat is te verwaarlozen. Wel gaat de witte binnenvoeren overal snel kapot. Deze heb ik zelf met de hand vervangen. Het is verder een stevig deken met een soort ijzerdraad er in. (Goed tegen paarden die onder de lijntjes door duiken :Y)

Life holds special magic, for those who dare to dream

Tes82
Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:48

Ik ben fan van de Rambo protector!

Hero (Uphill x Jacardo)
Kapteijn (Chippendale x Oscar)

Rena100
Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 06:55

Ik ben ook fan van de rambo protector. Hele fijn pasvorm en ligt echt als een huis. Trekt ook nergens. Mijn deken is nog steeds heel netjes na 1 heel seizoen gebruik. Dit seizoen wordt het tweede seizoen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Anoniem

Re: Echt goede vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:37

Voor forse halzen is de pasvorm van de protector wel
Echt ruk..

Myrsky
Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:50

De Rambo Sweetitch Hoodie is echt fijn. Sinds die gebruikt wordt hier, hebben ze zoveel minder last van zomereczeem.

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers