Eczeem mini shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Eczeem mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 19:54

Hallo allemaal!

Ik heb sinds ongeveer een maandje een ontzettend lieve mini shet met een enorm volle bos manen en staart. Aan 1 kant zijn de manen wel iets korter, maar nog steeds lang.

Volgens de vorige eigenaars heeft hij bij hen nooit geschuurd. Hier bij ons schuurt hij wel tegen de schuilstal. Er waren 3 kale plekjes aan zijn schoft thv zijn manen. Deze heb ik behandeld met een spray voor wondheling, haargroeiherstel en anti-jeuk en ik moet zeggen, dit werkt goed. De plekjes zijn op een week tijd verdwenen en weer mooi behaard.
Nu zie ik dat het op zijn staart minder werkt. Hij heeft er nog geen kale plekjes maar zijn haren steken wel alle kanten uit aan zijn staartwortel.
Verder heeft hij nog steeds zijn volle bos manen en vertel ik er graag bij dat hij stevig aan het verharen is (zit nog steeds in een vrij dikke vacht nu, terwijl de grote paarden reeds volledig verhaard zijn).

Nu vroeg ik me af of ik hierbij al meteen aan zomereczeem moet denken en een deken moet aanschaffen (die aanschaf kost niet niks, dus dan ben ik graag zeker) of dat jullie eerder aan wat anders denken.

Bedankt voor jullie tijd!



tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: Eczeem mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:54

Mijn shets zitten ook nog dikker in het haar en die scheer ik altijd. Deze zomer wat later ivm het koude weer aldoor nog en ik wilde niet met dekens op en af slepen.

1 shet heeft zomer eczeem en heeft al tijdje zijn eczeemdeken op want die had al last van de eerste vliegjes.

Maar heeft je shet geen last van de haren of luizen?!? Misschien ook eerdaags scheren nu het weer lekkerdere wordt en kijken of ie luis heeft. Zo bij beide nee heb je kans op zomereczeem. En dan is een deken wel handig.
Ik smeer de mijne ook altijd om de zoveel dagen in met derfen waar de hals toch gezakt is en waar hij schuurt.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elleen, Googlebot, IASCrawler, mingming, Poldermenner, Sewri en 8 bezoekers