Deken nodig of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardjeamigo
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-09-17

Deken nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 21:54

Hoi,

Mijn 2,5 jarige merrie is sinds een week verhuisd van s'nachts op stal en overdag enkele uren op de wei (als het droog weer is, anders eens loslaten in de piste) naar 24/7 op een wei met schuilstal.

Nu is mijn vraag of ze een deken zou nodig hebben of niet?
Aangezien het nu toch wel koud is en ze hiervoor lekker warm op stal stond, is het temperatuurverschil dan niet te groot?
Ze heeft wel een beetje wintervacht maar als je dat vergelijkt met andere paarden op de wei is dat wel een stukje minder.

Iemand hier ervaring mee? :?
Groetjes :wave:

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:00

Ik zou wel een deken opdoen als het 's nachts onder de 8 graden is. Een 100 grams of 200 grams regendeken. Vooral die jonge paarden moeten nog groeien en hebben hun bouwstoffen hard nodig om gezond en sterk te blijven. Als ze niet gewend is om 24/7 buiten te staan zou ik dus wel een deken opdoen. Kijk na een nacht hoe warm ze onder de deken voelt. Als ze zweet zou je eventueel een 0 grams deken op kunnen doen. :)

Wel fijn dat je paardje lekker buiten kan staan nu. Die paar uur op de paddock of losgooien lijken mij erg weinig :)

paardjeamigo
Berichten: 16
Geregistreerd: 04-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 22:11

Maureen95 schreef:
Ik zou wel een deken opdoen als het 's nachts onder de 8 graden is. Een 100 grams of 200 grams regendeken. Vooral die jonge paarden moeten nog groeien en hebben hun bouwstoffen hard nodig om gezond en sterk te blijven. Als ze niet gewend is om 24/7 buiten te staan zou ik dus wel een deken opdoen. Kijk na een nacht hoe warm ze onder de deken voelt. Als ze zweet zou je eventueel een 0 grams deken op kunnen doen. :)

Wel fijn dat je paardje lekker buiten kan staan nu. Die paar uur op de paddock of losgooien lijken mij erg weinig :)


Bedankt voor je reactie :) Ik zal morgen eens proberen met een 200 grams regendeken, en dan kijk ik als ze er niet te warm onder heeft.

Het is inderdaad fijn dat ze kan buiten lopen, ze was heel blij om haar benen eens goed te kunnen strekken :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Deken nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:12

Laat het even weten! Ben wel benieuwd :)