Ervaringen Horsepal van Horseware

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ninne1
Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:08

Ik heb de sensor met een ringetje vast gemaakt aan mijn dekens. Zitten net achter de schoft. Daar hebben ze er het minste last van voor mijn gevoel, liggen ze ook niet op. Ik heb op AliExpress kleine zakjes gekocht zodat er aan iedere liner een zakje zit. Als de liner word gewisseld hoef ik alleen maar de sensor te verwisselen. Echt ideaal!

Bij mij werkt de sensor nog goed gelukkig. Alleen bij het uitlezen moet ik nog steeds mijn telefoon er zowat op houden.


ApplePapple
Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:47

cinniz123 schreef:
ApplePapple schreef:
Ik ben ook na een meter aan het kijken. Lees wel meerdere slechte recensies over de horsepal. Vandaar een reden voor mij om voor de Orscana te gaan, mede omdat die ook in het Nederlands is en ik dat een stuk makkelijker vind.
Ik blijf hier nog ff volgen over jullie meningen!

Edit: zie nu dat de Orscana ook in Engelse versie is.
Zoals al in dit topic genoemd zijn de sites van Orscana allemaal uit de lucht en fb pagina is al een jaar niks op gepost. Waar moet je dan naar toe als het kapot is?

Wil iemand mij nog meer vertellen over de horsepal? Want hij zit bij de hals en dat is toch niet de juiste plek voor temperatuur te meten?


De orscana app is er wel in het nl.
En via hun app kan je naar hun site.
Het bedrijf is overgenomen dus vandaar dat de oude sites uit de lucht zijn.


Heb jij de Orscana?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:04

Ja klopt ik heb nadat mn horsepal het na 3 dagen begaf de orscana genomen.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:20

cinniz123 schreef:
Letizia schreef:
Hoe lang heb jij er mee gedaan? Ik net geen 2 maanden, weet dus ook niet of dit onder garantie valt...

Geloof 3 dagen



:oo

ApplePapple
Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:38

cinniz123 schreef:
Ja klopt ik heb nadat mn horsepal het na 3 dagen begaf de orscana genomen.


Wil je mij daar wat meer over vertellen?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:05

ApplePapple schreef:
cinniz123 schreef:
Ja klopt ik heb nadat mn horsepal het na 3 dagen begaf de orscana genomen.


Wil je mij daar wat meer over vertellen?

Wat wil je weten?
Met de horsepal heb ik nouwelijks ervaring gehad omdat hij binnen 3 dagen niets meer deed.
Ik vond de app zelf niet heel handig in vergelijking met de app van orscana.
Ook vind ik de plek waar de orscana zit ook beter.
Ik vind hem een duidelijker beeld geven omdat je ziet wanneer je pony in beweging is geweest ect.
En je hebt langer geheugen erin zitten.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

ApplePapple
Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:27

Dat had ik inderdaad ook begrepen! Maar hoe bevestig je de orascana? Ik ga namelijk niet in al mijn dekens naaien...

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:45

Dat heb ik wel gedaan.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:00

Ik schop het topic even omhoog. Ik heb vorig jaar, november 2018, een Horsepal aangeschaft maar ben nu al aan mijn derde exemplaar bezig (wel steeds omgeruild onder garantie). Het is dat ik geen sensor in een deken wil naaien (ben toch bang dat mijn dekens gaan lekken dan) maar anders had ik de Orscana genomen. Als je een zou willen aanschaffen dan zou ik het via de Paardendrogist doen, die verwijzen je wel bij problemen altijd door naar Horseware zelf, zij hebben nl zelf geen verstand van de techniek/app maar dan weet je zeker dat het wordt opgelost.

cinniz123
Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:05

salamaleque schreef:
Ik schop het topic even omhoog. Ik heb vorig jaar, november 2018, een Horsepal aangeschaft maar ben nu al aan mijn derde exemplaar bezig (wel steeds omgeruild onder garantie). Het is dat ik geen sensor in een deken wil naaien (ben toch bang dat mijn dekens gaan lekken dan) maar anders had ik de Orscana genomen. Als je een zou willen aanschaffen dan zou ik het via de Paardendrogist doen, die verwijzen je wel bij problemen altijd door naar Horseware zelf, zij hebben nl zelf geen verstand van de techniek/app maar dan weet je zeker dat het wordt opgelost.


Ik heb de zakjes van orscana alleen in de binnenvoering van de waterdichte dekens vast genaaid dus geen lekkage bij de dekens.
Bij mij was de horsepal ook zo kapot dus gelijk overgegaan op orscana en die doet het nog steeds.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:38

Hier de horsepal voor dit jaar net onder het stof vandaan gehaald, letterlijk want hij was achter de verwarming gevallen in de bijkeuken :=

Hij leest nog perfect uit dus meteen maar aan de deken gehangen :j

Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:54

Ik geef dit topic even een kick. Heb mijn paarden hun deken met horsepal opgedaan. Maar nu krijg ik ze niet uitgelezen. Hij geeft steeds verbinding niet gelukt. Hou de scanner dichterbij. Ik heb debatterij al gwisseld. Iemandnog een tip/trick?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


dewindhoek
Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:52

Veulen84 schreef:
Ik geef dit topic even een kick. Heb mijn paarden hun deken met horsepal opgedaan. Maar nu krijg ik ze niet uitgelezen. Hij geeft steeds verbinding niet gelukt. Hou de scanner dichterbij. Ik heb debatterij al gwisseld. Iemandnog een tip/trick?


Dit heb ik ook een paar keer gehad maar daarvan had ik het idee dat het met het programma lag want een paar uur later deed hij het wel weer gewoon.

Ik krijg alleen geen mails meer met de temperaturen. Hebben hier meer mensen last van?

Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:33

Inmiddels heb ik er 1 aan de praat gekregen. De andere doet nog steeds raar. Wil ook steeds verbinden met bluetooth.

Die mails kun je toch aanzetten bij instellingen als je naar de website gaat. Misschien vinkje uit gegaan daar?

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


dewindhoek
Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:28

Dat is wel gek. En als je hem opnieuw opstart door hem aan en uit te zetten dmv dat kleine knopje? Ik heb er 2 en de ene deed in het begin ook lastig terwijl de 2e zo gekoppeld was

Ik ga eens op de site kijken. Ik keek alleen in de app en daar zie ik geen optie aan en uit zetten.
Edit: die vinkjes staan goed

Veulen84
Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:11

Misschien toch en storing. Had ze als test hier aangezst. En ik krijg ze ook niet binnen.

Gisteren deden ze het ineens allebei. Vandaag deed die ene het weer niet. Best irritant zo heb je er ook niks aan.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Dinges1982
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:45

Misschien nog een tip: Ik had ook veel problemen met verbinding maken en uitlezen en heb toen een nieuwe batterij gekocht. Hij werkt nu geweldig!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9 en 43 bezoekers