Ervaringen Horsepal van Horseware

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noraafjord
Berichten: 43
Geregistreerd: 30-08-15

Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 18:49

Hoihoi,

Ik weet niet helemaal of het hier goed staat, maar hoop dat mensen mij kunnen helpen. :)

Ik kwam laatst dit product tegen van Horseware: De horsepal. Het is een sensor die je plaatst onder je Horseware deken. Hij meet dan de temperatuur, luchtvochtigheid etc van je paard en dit krijg je dan te zien op een app. Hij geeft je ook advies over of je paard het koud heeft en welke deken je het beste op kan doen.
Tenminste dit is wat er op de website staat. ;)
https://horsepal.com/

Nu zit ik altijd te twijfelen welke deken ik op moet doen en of mijn paard het niet koud heeft. Dus dit apparaatje leek mij wel wat om mij te helpen.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit product? Kon niet echt ander topics vinden met de zoekfunctie hierover.

Anoniem

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:09

Er bestaat al zoiets van een ander merk, ik ben even vergeten welke. Ik denk er wel over om deze winter zo'n systeem aan te schaffen om te kijken of het niet te koud of te warm is onder de deken. Ik ben zelf compleet anti deken, maar helaas kan mijn paard niet zonder en dan vind ik het toch altijd griezelig wat er allemaal onder zo'n deken aan temperatuur gebeurt in de zon/wind/regen.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:27

Ben wel benieuwd naar de prijs. Horseware heeft iha heel fijne producten, dus als de prijs er naar is,wat mij betreft wel een heel leuk gadged.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:29

xyzutu2 schreef:
Er bestaat al zoiets van een ander merk, ik ben even vergeten welke. Ik denk er wel over om deze winter zo'n systeem aan te schaffen om te kijken of het niet te koud of te warm is onder de deken. Ik ben zelf compleet anti deken, maar helaas kan mijn paard niet zonder en dan vind ik het toch altijd griezelig wat er allemaal onder zo'n deken aan temperatuur gebeurt in de zon/wind/regen.
Orscana en ik dacht dat Decathlon deze ook al hadden.

Ik vind het veel geld, ookal kan de informatie wel handig zijn :)

Anoniem

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:43

Ik zag ergens dat de Horsepal set van app plus scanner rond de 60 euro kost? Dat zou heel erg meevallen. Ik las het in een advertentie waarin stond dat je bij de aanschaf van een Horseware deken de scanner + app ter waarde € 60 gratis kreeg, zolang de voorraad strekt. Dat zou een mooie deal zijn!

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:07

Ik heb hem gezien bij de paardendrogist, ziet er wel interessant uit!

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:15

Ik zou gewoon kijken naar je paard. Die geeft wel aan wat je wel of niet zou kunnen doen.
Verder inzicht observeren voelen en nadenken, dus gezond verstand.

Deze temperaturen zijn heerlijk voor paarden.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:27

Horsie84 schreef:
Ik zou gewoon kijken naar je paard. Die geeft wel aan wat je wel of niet zou kunnen doen.
Verder inzicht observeren voelen en nadenken, dus gezond verstand.

Deze temperaturen zijn heerlijk voor paarden.

Als je een gezond paard hebt wel ja...

Noraafjord
Berichten: 43
Geregistreerd: 30-08-15

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 21:38

Hij is nu in de aanbieding voor 40 euro bij de paardendrogist dus opzich valt het wel mee.

@horsie84 Natuurlijk ben ik het met je eens dat je ook naar je paard moet kijken. Wat hij/zij nodig heeft . Alleen is het soms lastig om te kiezen welke dikte je erop doet bij sommige weersomstandigheden. Niet alleen de temperatuur is van belang, maar ook de wind of je paard 24/7 buiten staat of op stal enzo.

Ikzelf heb een oudere pony van 25 jaar, die in de winter nog wel eens de neiging heeft om in te vallen. Dit leek mij daarom wel een handig apparaatje om te bepalen welke deken ik erop moet leggen, zodat ze niet onnodig energy verspilt in het warm houden van zichzelf.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:59

Aiii dit topic had ik niet moeten zien, nu wil ik dit ding ook hebben. :P Lijkt me erg handig om te zien hoe mijn geschoren IJslanders onder hun deken staan, ook 's avonds laat en in de nacht. Hmm... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:08

Horsie84 schreef:
Ik zou gewoon kijken naar je paard. Die geeft wel aan wat je wel of niet zou kunnen doen.
Verder inzicht observeren voelen en nadenken, dus gezond verstand.


Maar hoe observeer je als je in bed ligt of aan het werk bent? De app onthoudt alle gegevens van 3 dagen lang, dus als ik het goed begrepen kan ik als ik om 8 uur 's avonds in de regen en kou naar mijn paard ga zien dat zijn dek 's middags in de zon toch nog te warm was.

Dingen op gevoel/gezond verstand doen gaat erg goed als je continu kunt controleren, kun je dat niet, dan duurt de fase van trial and error een stuk langer en dat kan vrij onprettig zijn voor een paard. In de ideale wereld zou zo'n app mijn gezond verstand aanvullen en zelfs verbeteren als het om deken-handling gaat. ;)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:13

Ik heb hem meteen besteld :o
Loop nu 4 keer per dag te voelen en te hopen. Dan heb ik gewoon zekerheid. Princesje heeft het snel koud :+

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:28

Besteld. Nog geen 40 eu bij de Paardendrogist.

Ik weet nog niet precies wie wat hoe waar maar ik moet dit hebben!

De Orscana vond ik echt te duur!

Waar ik wel benieuwd naar ben is of ik thuis op de bank ook kan zien hoe het ermee staat.
Of dat je er alleen in de buurt van moet zijn om te connecten.

Anoniem

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:35

Je moet binnen 30 meter van de sensor staan om hem af te kunnen lezen en blijkbaar slaat de sensor/app 3 dagen aan data op, zoiets heb ik tenminste ergens gelezen.
40 Euro is trouwens een hele nette prijs! Alleen zo zonde om een gaatje in de voering van mijn wugs te maken, want die hebben natuurlijk geen d-ringen aan de hals voor een halsstuk. >;)

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:26

Oeh.. Hier wel D ringen..
Maar ik begrijp dat je in de buurt moet zijn om hem af te kunnen lezen?

Mmmm...

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:47

Ik heb er ook 1 besteld. Paard komt altijd snel kouwelijk over, dus eigenlijk best fijn om dit eens te controleren!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:52

xyzutu2 schreef:
Je moet binnen 30 meter van de sensor staan om hem af te kunnen lezen en blijkbaar slaat de sensor/app 3 dagen aan data op, zoiets heb ik tenminste ergens gelezen.
40 Euro is trouwens een hele nette prijs! Alleen zo zonde om een gaatje in de voering van mijn wugs te maken, want die hebben natuurlijk geen d-ringen aan de hals voor een halsstuk. >;)

Zat al te denken aan een veiligheidsspeld of zon fiepklipje?
Heb ook niet alleen deken met ringen daar.

30 meter is ideaal, kan ik vanuit huis zien hoe ze er bij staat :D

Anoniem

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:41

Veiligheidsspeld zou ik niet durven, veel te bang dat die opengaat met rollen of liggen en dan in het paard gaat prikken precies op je zadelplek. :x :x :x

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:05

xyzutu2 schreef:
Veiligheidsspeld zou ik niet durven, veel te bang dat die opengaat met rollen of liggen en dan in het paard gaat prikken precies op je zadelplek. :x :x :x

Ja is ook weer, heb wel horseware liners dus daar kom ik al een eindje mee. Maar de gewone highnecks en halve halzen worden een uitdaging.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:25

Ik heb er ook 1 besteld. Ben benieuwd!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:52

Heb hem binnen, zit nu in mijn broekzak om te testen gezien paard uiteraard zonder deken staat nu.
Is wel een dik ding moet ik zeggen, uitkijken waar je hem plakt anders rollen ze zich er nog een blessure op vrees ik.

Er zit een ding bij om hem in je deken te plakken, maar ik denk dat ik er dan 4 nodig heb dus dat gaan we nog even niet doen, eerst zien of dat touwtje een beetje wil.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:04

Ik ga hem ook aan het touwtje doen.

Ik vraag mij alleen af waar die soort van munt voor is (nee niet de batterij :') )

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:10

https://www.youtube.com/watch?v=gC7XQbUGw9E

Gaten in mijn voering maken kan altijd nog, grote kans dat dat lompe kalf het kapot getrokken krijgt :')
Die munt dacht ik dat je hem daar op de een of andere manier aan moest maken, doet me denken aan een manchetknoop :+
Ben benieuwd vannacht :Y)

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:19

Ja mij ook; maar staat nergens in de beschrijving oid.

Ik heb hem aan de praat. Ga straks naar stal en meteen maar testen. Ben super benieuwd.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ervaringen Horsepal van Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:51

Ik volg even, vind dit wel interessant :j

Ik meen dat je de orscana in je deken moest naaien, wat natuurlijk totaal niet handig is. Geeft je app aan dat je de deken moet wisselen, kan je de sensor opnieuw in die deken gaan naaien. Daar zijn natuurlijk wel oplossingen voor te bedenken (zakje aan de binnenkant naaien met klittenbandsluiting oid), maar toch. Degene die jullie nu testen klinkt gebruiksvriendelijker. En vriendelijker voor de bankrekening.