(Vliegen) uitrijdeken voor monoblad zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

(Vliegen) uitrijdeken voor monoblad zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:40

In verband met de vreselijke plaaggeesten genaamd daas ben ik opzoek naar een vliegenuitrijdeken voor mijn gelder. Klein probleem, ik heb een monoblad zadel waardoor de standaard modellen niet geschikt zijn. En aangezien mijn wollenuitrijddeken ook niet meer bruikbaar is:

Bestaan er uitrijdekens voor monoblad zadels en waar vind ik deze?

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:50


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:55

dan heb je een stuk stof over je zweet blad, beetje zand en je hebt schuurpapier.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: (Vliegen) uitrijdeken voor monoblad zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:57

Je kunt m ook over je eigen benen doen ipv onder je benen, probleem opgelost.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:57

Gewoon onder je zadel doen dan? Dus dekje, deken en zadel eroverheen.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:24

Ik deed ‘m tussen dekje en zadel inderdaad

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:05

cissy schreef:
Je kunt m ook over je eigen benen doen ipv onder je benen, probleem opgelost.

Brrr... daar krijg ik hele enge beelden bij... dat lijkt me niet veilig.
Ik zag laatst een vliegendeken die uit twee delen bestond. Je maakte het vast aan je singelstoten geloof ik. Misschien kun je dat proberen? Of gewoon een normale hele deken kopen en zelf in tweeën knippen en kijken hoe je dat zo kunt maken daar het blijft zitten.
Tussen dekje en zadel geeft weer drukplekken bij je paard.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 19:58

Annette: dat is inderdaad wat ik zoek! Ik kwam ze tegen van Fly-Over maar dat merk bestaat niet meer en helaas niet op boktmarkt of marktplaats te vinden. Weet je nog welk merk het was?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:06


Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:13

Een oud topic, maar ik vraag me net als de TS af hoe je een uitrijdeken (komend seizoen een uitrijdeken voor de kou, maar in de zomer ook een vliegenuitrijden) het beste kunt gebruiken bij een monoblad zadel.
Ik hoop dat TS al een oplossing heeft gevonden :o , maar ervaringen van anderen zijn uiteraard ook welkom!

Uitrijdeken over je eigen benen heen, lijkt me alleen met kort in-/uitstappen een optie. Als je echt wil rijden lijkt me dit geen goed plan. In de zomer met vliegendeken dus helemaal niet.
Uitrijdeken over het zadel, maar onder de beugelriemen door, lijkt een betere optie. Ik ben dan alleen inderdaad wel bang dat je schuurplekken op je zadel krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? En blijft het goed liggen. Kan me voorstellen dat de deken toch sneller naar achteren zakt dan wanneer je het tussen je zweetbladen door kunt doen.
Uitrijdeken tussen shabrak en zadel heb ik ook voorbij zien komen, maar ik ben bang dat dat voor het paard niet lekker zit. Door de uitsparing voor het zadel in zo'n deken, heb je bij deze optie randen van de deken onder je zadel door lopen. Bij een te lange deken, kom je ook nog bij je singel in de 'knoei' met de deken.
Ik zie ook uitrijdekens die alleen achter het zadel liggen. Dit is als vliegendeken geen optie omdat je dan heel het paard wilt beschermen, maar in de winter zou dit wel een goede optie kunnen zijn. Het lijkt alleen dat de bevestigingspunten die je aan je singelstoten moet maken, op zo'n hoogte zitten dat ze alsnog niet bruikbaar zijn bij een monoblad zadel.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)