[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:32

Hier nog steeds beide onder ongevoerd, zelfs de geschoren was nog warm genoeg.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:45

Ik heb ze ook zonder gelaten en ga vanavond deken op doen voor de komende regen..

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:24

Hier 50 grams met hals opgelegd. Vanmorgen geschoren maar de rug en kont en klein strookje hals zijn erin gebleven.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:41

Hier ook nog 0 grams op, morgen denk ik weer gevoerd op.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:44

Vannacht nog ruim boven de 10 graden hier, zo lastig...
Morgen maar wisselen naar dikker denk

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:49

Ja he, ik twijfel ook heel erg of ik de 100 weer op doe of toch de 0 gram.. voor de avond hoeft het idd niet maar met de regen die ze verwachten morgen.. in de ochtend regen en vrij veel wind. Die combie is niet heel fijn.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:52

Heeft er iemand ervaring met de outdoordekens van Busse?
Ik zag bij onlineruitershop een 100 grams met V-sluiting voor de helft van de prijs. Ik heb 'm besteld dus ben benieuwd :)

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:19

HorseTimeXL schreef:
Ja he, ik twijfel ook heel erg of ik de 100 weer op doe of toch de 0 gram.. voor de avond hoeft het idd niet maar met de regen die ze verwachten morgen.. in de ochtend regen en vrij veel wind. Die combie is niet heel fijn.


Hier precies hetzelfde. Staat nu onder een 0 gram regendeken maar voelt wat frisser maar zeker niet koud.. ben bang dat 100 weer teveel van het goeie is..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:27

Hier net binnen gezet met de ongevoerde regendekens op, vind het binnen nu te warm voor de 100 grams.
Ga stalgenootje die buiten zet vragen of ze morgenvroeg de 100 op wil als ze naar buiten gaan en anders ga ik zelf even.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:53

Saaams schreef:
Iemand ervaring met de bucas recuptex turnout?
De waterdichte variant? Ik twijfel. Aangezien ik een gewone variant heb die onder de smartex kan.
Maar is nu nog te warm om die eronder te leggen.. maar met de buien is de recuptex zelf niet waterdicht.

Maar €280 voor een deken.. is ook niet te verantwoorden thuis :Y)

Pony heeft artrose en reageert erg fijn op therapie producten.



Ja ik heb de light uitvoering. Geweldige deken vind ik het. Mijn pony ligt nog wel eens in de blubber dus ik heb hem alleen nog op stal aan gehad. Maar straks als de plassen weg zijn gaat hij er ook mee naar buiten.
Heb net van de week ook de hals besteld.

Ik had veel cadeaubonnen gewonnen. Daar heb ik hem en de hals van kunnen betalen. Dan is het niet zo erg

Popstra
Berichten: 13744
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:23

Ik heb 7 paarden staan. Alleen de wedstrijd paarden die nog geregeld getraind worden hebben dekens om. Fokmerries en pensioener staan zonder. Ik ga geen dekens a 280 euro per stuk kopen want dat moet x 4 dus reken maar uit. Daar begin ik niet aan..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:31

Ja hier ook een 0 gram. Het waaide wel lekker op stal, maar het was zeker niet koud. Ga morgen even opnieuw kijken hoe erg hondenweer het gaat worden.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:32

Mel zei dat de deken op moest.

Zij is beter in het voorspellen van het weer dan buienradar :+

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:39

baudyh schreef:
Saaams schreef:
Iemand ervaring met de bucas recuptex turnout?
De waterdichte variant? Ik twijfel. Aangezien ik een gewone variant heb die onder de smartex kan.
Maar is nu nog te warm om die eronder te leggen.. maar met de buien is de recuptex zelf niet waterdicht.

Maar €280 voor een deken.. is ook niet te verantwoorden thuis :Y)

Pony heeft artrose en reageert erg fijn op therapie producten.



Ja ik heb de light uitvoering. Geweldige deken vind ik het. Mijn pony ligt nog wel eens in de blubber dus ik heb hem alleen nog op stal aan gehad. Maar straks als de plassen weg zijn gaat hij er ook mee naar buiten.
Heb net van de week ook de hals besteld.

Ik had veel cadeaubonnen gewonnen. Daar heb ik hem en de hals van kunnen betalen. Dan is het niet zo erg


Is dat de liner versie? Kan er dan niet gewoon een regendeken overheen? Wist helemaal niet dat dat soort dekens ook fijn waren voor artrose. Is een Ionic ook zoiets als de recuptex?

Zou mijn paard er ook niet alleen mee buiten zetten. _O-

Afbeelding

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:02

Nee het is een waterdichte deken. Je hebt hem in light ( 50 gram) en medium (150) gram.

Je hebt hem ook in dunne staldeken versies en jij daar kan een gewone regendeken over.

Ik heb ook meerdere paarden en koop
Hem echt niet voor allemaal. Heb hem gekocht voor mijn oudje van 27. En die is er echt losser van geworden.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:12

Misschien zou ik het dan ook eens moeten overwegen voor mijn oma... Alleen staat ze wel 24/7 buiten. Maar vind die therapiedekens best wel een rib uit je lijf. _O-

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:48

Mijn 22e jarige is ook echt losser nu hij een therapy deken heeft. Ze kosten wat, maar ben er echt blij mee

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:50

Ik twijfel voor een ionic of back on track liner straks voor de winter. Voor onder z’n gewone Horseware dekens. Paard is fit en heeft geen klachten maar heb sowieso nog een liner erbij nodig dus misschien toch eens testen.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:16

Ik heb inmiddels de ionic liner, maar met dit weer pas 1x een dag op gehad dus kan nog niets echt iets over de werking zeggen. Maar hij past perfect onder de Amigo Bravo :D .

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 23:36

Josien_ schreef:
Ik heb inmiddels de ionic liner, maar met dit weer pas 1x een dag op gehad dus kan nog niets echt iets over de werking zeggen. Maar hij past perfect onder de Amigo Bravo :D .

Ik hoor graag jouw ervaringen. :)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 06:09

Ik heb al een jaar de ionic liner, echt onwijs fijn. Recuptex deed nietz en de ionic gaf wel ontspanning.

Jolinca
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:16

Hier is het vandaag weer 7 graden dus ineens weer warm... maar een hoop regen. Wat vinden jullie, trainen in de bak met of zonder regendeken?
Ze gaan na de training altijd meteen door naar de paddock dus niet meer op stal, moet daarom goed kijken wat ik daarna meeneem om ze weg te zetten.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:06

Ze hebben bij Agradi zo een livestream gehad met Horseware. Ik begreep dat je geen enkele Horseware deken mag impregneren. Alleen wassen. De waterdichte coating zit namelijk tegen de binnenkant van de buitenstof aan. Als je dan gaat impregneren zal de deken minder gaan ademen. :=

De livestream staat gewoon op de feestboekpagina van Agradi en die van vorig jaar staat op youtube.


Hoe zit dat met andere dekens zoals de Bucas? Daar zit coating wel op buitenkant en mag/moet je wel impregneren?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:14

Heb hier toch even z'n deken afgehouden. Het lijkt helemaal niet te gaan regenen, in ieder geval niet veel en de wind is ook afgenomen dus het voelt best aangenaam. Morgen is het ook nog droog.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:30

Mijn geschoren lijkt inmiddels niet meer geschoren, vacht is er zo hard weer aan geschoten. Nu heeft ze een 0 gram op en voelt daar lekker onder, zodra ik haar weer niet meer droog krijg met het rijden ga ik opnieuw scheren. :z