Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 22:17

Hoi,

Ik heb al eigenlijk alle dekens van Amigo Horseware en deze bevalt prima. Nu wil ik een nieuwe 0 grams regendeken voor 1 van de paarden en kwam deze tegen. Volgens mij een nieuw type met nieuwe sluiting 'plaat'.
Zijn er al bokkers die dezedeken hebben en hoe bevalt de voorsluiting? Ik weet niet goed wat ik er van moet denken, maar mijn paard heeft bij huidige deken al wel het een klittenband waar je de sluiting mee afplakt kapot en eraf.
Deze lijkt me wat meer sloopproof wat dat betreft maar toch weet ik even niet wat te denken.

Daarom hoor ik graag ervaringen :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:57

Omdat het een deken-vraag betreft verplaats ik het topic naar [SV] Seizoensvragen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:26


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:36

Het lijkt wel de enige sluiting die er aan zit.Ik vraag me ook af of ze niet snel open gaat?
Van de oude Amigo's met gewone sluiting ben ik tevreden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:43

Vind het een mooi systeem om te zien maar vrees dat het te hoog zit rn mijn paarden er niet meer mee kunnen grazen.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:49

Azmay schreef:
Vind het een mooi systeem om te zien maar vrees dat het te hoog zit rn mijn paarden er niet meer mee kunnen grazen.

Dit. De sluiting is op zich ideaal voor paarden met een zware hals. Maar zoals het Amigo betaamt zit het veel te hoog.

Maar ik krijg wel ineens goede hoop dat Rambo dit ook gaat doen. Ze hebben al een staldeken met dit idee, laat ze nou ook eindelijk maar eens met een outdoordeken met dit komen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:06

Koper bedoel je de Optimo? Die ga ik idd bestellen. Heb daar de outdoor versie van maar met die sluiting was hij nog beter geweest. :D

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:24

Klopt. De Optimo staldeken heeft al wel zo'n systeem. Niet met een plaat maar met een soort slabbetje. Maar wel ook met klitteband.

De outdoor Optimo past niet bij de vorm van mijn paard. Maar de "gewone" Rambo wug mag van mij best met dit. Heel graag zelfs.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:38

Grappig, ik had dezelfde vraag. Ik had een beetje het idee dat hij erdoor wordt gestrot met grazen, en ik vraag me af of het wel echt sterk is. Het is verder wel een toffe deken, eindelijk eens een beetje een leuk kleurtje en motiefje bij Horseware.

Roosvdz
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-03-17

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:43

Wat zou er mee gebeuren als.je paard erop staat.
Bij mij hangen de dekens wel eens schota en scheef op de paarden

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:50

Shalimar schreef:
eindelijk eens een beetje een leuk kleurtje en motiefje bij Horseware.

Mijn merrie heeft een Horsewaredeken waarin ze eruitziet als een ponyvormige chocoladereep :D :9

Roosvdz, er op staan? Hoe dan?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:57

Dan veranderen ze ook snel bij Amigo :+ Ik heb een vrij nieuwe deken met dezelfde sluiting als Rambo, van die musketonhaken. Hiervoor had ik alleen maar T haakjes als sluiting, maar met hooinetten moet ik er wel een stuk sok omdoen, om te voorkomen dat ze in het net blijven hangen met de T haakjes.

Alleen klittenband, ik weet niet of dat wel zo robuust is :o

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:00

O ik heb dat juist met haakjes en niet met die koppelsluitingen ("T-haakjes" :D ). Dat ze aan de deken bleven hangen. Was overigens geen Amigo.

Gewone gespen vind ik het fijnst. Die dingen met gewoon aan de ene kant een riempje en aan de andere kant een gesp, zonder haken ergens.

Halsstukken zitten toch ook met alleen klitteband vast en dat blijft prima zitten. Ik zou niet weten waarom dat bij een voorsluiting niet zou kunnen. Met die halsstukken blijven ze veel makkelijker ergens achter haken dan met de borst denk ik.

Ik heb zelfs eens een keer een deken waarvan de voorsluiting bleek te ontbreken vastgemaakt met duct tape :Y) Dát was pas optimaal. Maar niet regenbestendig.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:09

Ik heb hier een liner, die sluiten met klittenband en elke dag zit hij los onder de regendeken..... Gelukkig zit hij nog vast op de schoft, dus hij kan er niet onderuit, maar het klittenband "plakt" gewoon niet goed, terwijl het wel zo lijkt te zijn. Dat kan natuurlijk ook met zo'n deken gebeuren.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:18

Dat probleem heb ik totaal niet met de liners :)

Als zelfs onderdelen van zadels met klitteband los en vast kunnen zal het met een deken toch ook kunnen. Ding zit op 4 punten vast.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:08

Die durf ik hier heel zeker NIET uit te proberen.
Die klittebandjes (met of zonder dat extra flapje) gaan hier gegarandeerd open.
Heb ook een andere sluiting aan mijn halsdeken moeten zetten. Die maakten ze iedere dag open.

Ik hoop niet dat ze deze lijn doorzetten. Die V sluiting is echt ideaal maar als dit er komt moet ik ook zoek naar een ander dekenmerk.

Azmay: bij mijn warmbloeden zit de huidige sluiting juist perfect met grazen.
suffie: die liners blijven bij mij ook juist perfect dicht.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:11

Dat plastic ding ziet er niet echt stevig uit als er door grazen druk op komt te staan. Gaat het kapot kun je zelf ook niets repareren. Met simpele sluitingen kun je er vaak nog zelf een andere clip opzetten.
En alleen klittenband, nee ik pas. Dat gaat gegarandeerd op den duur open.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:20

Even een schopje in dit topic, ben benieuwd of er al meer ervaringen zijn met deze disc sluiting?
Ook tips voor een 100/150 grams met linersysteem met ouderwetse v sluiting zijn welkom....

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:53

Ben er ook heel benieuwd naar.
Ik vind de pasvorm dus minder erdoor en het klittenband is niet stevig..
Ga hem zelf terug sturen.. als de dood dat hij open gaat aan de voorkant.

Oehlala
Berichten: 4305
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:11

mij overtuigt het ook niet helemaal. Die van rhino (geloof ik) hadden 2 van die musketonhaken voorop, dat werkte wel goed. Klitteband gaat door de tijd heen toch minder klitten, door vuil en haren wat er tussen komt. Vraag mij ook af of dat plastic niet broos wordt,door de jaren heen.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:16

Als ik het mij goed herinner heeft mijn vriend een vliegendeken gehad met deze sluiting en hij was er echt super enthousiast over, zou liefst van al op al zijn dekens deze sluiting hebben. Zal het straks eens navragen, want is al een tijdje geleden.

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:17

Ik vind deze sluiting echt fantastisch. Deken blijft perfect liggen en mijn merrie heeft ruim voldoende ruimte om te kunnen grazen. Deken hangt nooit meer scheef of schuift niet meer naar achter. Voor mij niet anders meer dan dit. Meteen alles vervangen.

Edit: ik heb wel een paard dat overal vanaf blijft. Dus klitteband is sowieso veilig.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:20

Ik zag de disc al ergens los te koop, dat beloofd niet veel goeds.

Maar ik zou het sowieso niet aandurven, een sluiting met alleen klittenband..

Mijn Amigo bravo heeft dezelfde sluiting als Rambo, dat is perfect

ola42

Berichten: 132
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:23

Ik heb deze deken gehad en binnen 2 weken was er al een bandje los. Ik heb deze deken dus terug gebracht en nu een nieuwe gekregen met 2 haken. Ik hoef deze sluiting niet meer.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Amigo dekens type 'plaat' nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:34

ik heb ook ervaring en helaas hangt de deken vaak open. Ze maken ze makkelijk zelf open of mijn andere paard helpt een handje. De disc zit nergens vast dus kan er makkelijk uitglijden.