[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pluisje88
Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:09

Kaatastrof schreef:
Goh ik zou nieuwe messen gewoon eerst eens testen, zelf nog nooit een bot nieuw mes gehad.. is dan beetje zonde van je geld imo.


Ik ook niet

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:10

Emperor schreef:
Oke, dank jullie wel voor de adressen om tondeuse messen te slijpen. Kan ik toch nog een poging wagen om de huidige messen scherp te krijgen. :D

Als ik nieuwe messen erbij aanschaf, kan ik die dan direct gebruiken of zouden deze ook nog eerst geslepen moeten worden? Dan is het wellicht handiger om oude en nieuwe in 1 keer te verzenden..

Oh nog een vraagje, als je nieuwe messen besteld, klopt het dat je dan een nieuwe scheerkop besteld? Dat is toch alleen het grote mes of komt het kleine mesje er dan ook nog bij?


Een nieuwe scheerkop inderdaad. Dat is dus een groot en klein mes. En eerst testen, mijn nieuwe andis mesje heb ik toch al 10 paarden mee gedaan dus zonde anders

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Emperor
Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:31

Oké, duidelijk :D

Contendro-HKlareina † ♡ Por Dios RSPura Vida-B

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:24

Weet iemand het verschil tussen de Heiniger Saphir basic, de paarse en de blauwe ? Behalve de prijs

Who cares about the prince ? I'll take the horse.

kaatje77
Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:17

Ik laat ze bij van der meer in Enschede slijpen. Afgelopen jaar goed bevallen. :o

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:51

Jester_ schreef:
Okee goede ervaringen mee? Ik vind het zooooo moeilijk. Soms ben je eerst tevreden, en dan krijg je gewoon weer een lading botte terug, heel vervelend. Ik breng mijn grote messen hier naar een bedrijf om de hoek. Niet duur, meestal redelijk scherp en kan erop wachten en scheelt me verzendkosten. Maar die doen geen tondeuse


Hij is echt heel goed. En ook nog een mooie nieuwe machine voor de scheermessen.

https://www.ad.nl/home/scharenslijper-l ... ~a4ccced5/

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:33

Oke thanks next time maar is proberrn! Duur?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:50

Niet heel goedkoop, maar weet het niet precies :o

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:15

Nou... van de 2 heinigers waar allebei de printplaten kapot van waren update gekregen van de reparateur: printplaat vervangen en ze doen het nog steeds niet. Hij kan niet vinden waar het aan ligt, hij krijgt ze niet meer aan de praat. Eentje start 1 sec op en valt dan weer uit en de andere gaat helemaal niet meer aan.
Ik baal dus echt als een stekker :(

Ik dacht probeer de heiniger importeur, maar zij verwijzen op de website naar je winkel en ik kan niet meer terugvinden waar ik hem gekocht heb.
Ik weet even niet wat slim is om te doen..

Sandra_H
Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:18

Geen idee of het hier mag, maar dat merk ik dan wel.
Heeft iemand enig idee wat ik voor een Aesculap Econom Equipe GT674 zou kunnen vragen? Nog geen 10 jaar oud, en jaarlijks 1x (op 1 jaar na, toen 2 keer) paardlief mee geschoren, en tussendoor een paar keer zijn manen. Nooit uitgeleend ook. Ding is perfect in orde, maar ik heb nu een Bonum gekocht (want snoerloos, en iets lichter, en roze :+ ).
Ik zie ze tweedehands eigenlijk nergens staan tot nu toe en ik heb geen flauw idee wat een beetje reëel is.... :o?

.

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:10

SuperZodiaX schreef:
Nou... van de 2 heinigers waar allebei de printplaten kapot van waren update gekregen van de reparateur: printplaat vervangen en ze doen het nog steeds niet. Hij kan niet vinden waar het aan ligt, hij krijgt ze niet meer aan de praat. Eentje start 1 sec op en valt dan weer uit en de andere gaat helemaal niet meer aan.
Ik baal dus echt als een stekker :(

Ik dacht probeer de heiniger importeur, maar zij verwijzen op de website naar je winkel en ik kan niet meer terugvinden waar ik hem gekocht heb.
Ik weet even niet wat slim is om te doen..



Ik ga altijd direct naar de importeur toe voor reparaties en messen slijpen, ze zitten op een kwartiertje rijden van mijn huis dus ik sla de tussenhandel over. Ik word altijd geholpen en alles wordt netjes gemaakt.
Bel ze anders eventueel een keertje op, Kommer Biopharm in Heiloo.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:41

Sandra_H schreef:
Geen idee of het hier mag, maar dat merk ik dan wel.
Heeft iemand enig idee wat ik voor een Aesculap Econom Equipe GT674 zou kunnen vragen? Nog geen 10 jaar oud, en jaarlijks 1x (op 1 jaar na, toen 2 keer) paardlief mee geschoren, en tussendoor een paar keer zijn manen. Nooit uitgeleend ook. Ding is perfect in orde, maar ik heb nu een Bonum gekocht (want snoerloos, en iets lichter, en roze :+ ).
Ik zie ze tweedehands eigenlijk nergens staan tot nu toe en ik heb geen flauw idee wat een beetje reëel is.... :o?


Zijn die nieuw rond de 450? Dan zou k zeggen 150 a 200. Evt met een bon van een nakijk/onderhoud beurt

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Nathalie84
Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 01:08

ingvdh schreef:
SuperZodiaX schreef:
Nou... van de 2 heinigers waar allebei de printplaten kapot van waren update gekregen van de reparateur: printplaat vervangen en ze doen het nog steeds niet. Hij kan niet vinden waar het aan ligt, hij krijgt ze niet meer aan de praat. Eentje start 1 sec op en valt dan weer uit en de andere gaat helemaal niet meer aan.
Ik baal dus echt als een stekker :(

Ik dacht probeer de heiniger importeur, maar zij verwijzen op de website naar je winkel en ik kan niet meer terugvinden waar ik hem gekocht heb.
Ik weet even niet wat slim is om te doen..



Ik ga altijd direct naar de importeur toe voor reparaties en messen slijpen, ze zitten op een kwartiertje rijden van mijn huis dus ik sla de tussenhandel over. Ik word altijd geholpen en alles wordt netjes gemaakt.
Bel ze anders eventueel een keertje op, Kommer Biopharm in Heiloo.


Ik regel/doe ook alles via kommer, alleen doen zij volgens mij geen garanties meer van Heiniger omdat ze niet meer de importeur zijn.

Moet uw paard geschoren worden? Ik kom in Limburg en N-Brabant, stuur maar een PB

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:08

Thanks ik kan ze iig eens mailen!

kaatje77
Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:23

En anders rechtsbijstand inschakelen? Die kunnen je vaak wel helpen.

Prijs voor de tweedehands machine zo tussen de 150-200€ met een messet en in koffer. Factuur van de laatste onderhoudsbeurt is wel fijn, aankoopbon eventueel en vermelden hoevaak er een paard mee is geschoren. Ooit een hauptner machine gekregen en die was wel 40 jaar oud en werkte als een tierelier.

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Sandra_H
Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:50

Nieuwprijs ligt inderdaad nu rond de 400/450, muv aanbiedingen enzo. Maar ik zat zelf inderdaad ook aan een vraagprijs van 200 te denken. Heb 'm toendertijd zelf overgekocht van mensen die hem zelf net hadden, 1 keer hadden gebruikt, maar paard overleed en er kwam geen nieuwe. Dus tweedehands maar eigenlijk gewoon nieuw.
Helaas heb ik geen bonnen bewaard, omdat het nooit mijn bedoeling was het ding te verkopen. Maar toen kwam mijn man dus zo'n Bonum tegen :+

Ik zag trouwens ook dat de firma Jorna in Leeuwarden, waar ik mijn messen eind 2018 nog had laten slijpen, er eind vorig jaar mee gestopt is -O-

.

pluisje88
Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:05

Ik denk dat ik er zelf rond de 125 voor zou willen betalen. Bij 200 terwijl een nieuwe 400 a 500 is zou ik afhaken en doorsparen voor een nieuwe. Maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

kiki1976
Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:27

pluisje88 schreef:
Ik denk dat ik er zelf rond de 125 voor zou willen betalen. Bij 200 terwijl een nieuwe 400 a 500 is zou ik afhaken en doorsparen voor een nieuwe. Maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk

Eens hij is toch 10 jaar oud.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Tancreda4
Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:49

pluisje88 schreef:
Ik denk dat ik er zelf rond de 125 voor zou willen betalen. Bij 200 terwijl een nieuwe 400 a 500 is zou ik afhaken en doorsparen voor een nieuwe. Maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk


Eens, zeker ook gezien de leeftijd van het ding.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:22

Maar juist die oudjes gaan nooit stuk. Mijn heiniger xplorer is fijn hoor, maar ik vind die oudjes veel stabieler, die gaan nooit stuk.

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Sandra_H
Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:16

Mee eens hoor, op zich. Maar wat Jester ook zegt heb ik ook altijd gehoord, deze zijn niet stuk te krijgen. En daarbij, is er (vind ik) wel een verschil tussen een apparaat van 10 jaar oud dat in die 10 jaar nog lang geen 20 keer gebruikt is, dan een apparaat van pak 'm beet 5 jaar oud of zelfs jonger waar jaarlijks meerdere paarden meerdere keren mee geschoren zijn. Dat ik 'm altijd heel goed heb schoongehouden/onderhouden etc tel ik dan nog niet eens mee.
Met auto's net zo. Wij kiezen liever voor een wat ouder bouwjaar met weinig km erop dan een jonge bak met 3 ton op de teller ;)

Ik ben 'm trouwens al kwijt, voor 150.

.

NikkiB1991
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:12

Er zit in 1 van de accu's van mijn Xplorer een draadje los... Heeft iemand enig idee waar ik dat opnieuw kan laten solderen?
Regio Amstelveen, maar hoeft niet perse binnen 10km te zijn... Ik heb donderdag 2 paarden te doen dus opsturen is niet handig.

kaatje77
Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:33

Ik was helemaal gek op mijn hauptner HE07, destijds nieuwe gekocht voor Fl.850,=, met zelfverdiende centen van het scheren van koeien op stage adressen. De eerste jaren duizenden koeien geschoren en later tig paarden. Niet kapot te krijgen. Een leerling van mij heeft hem overgenomen en is er nog steeds heel erg blij mee, maakt alleen iets meer geluid dan de huidige machines.
Heb ooit een hauptner 2000.gekocht, maar net zo snel weer terug gebracht. Wat een rotding zeg :x
Daarna overgegaan op Heiniger experience icm moser max45
En nu alles draadloos. En ben er erg content mee :+:

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Steph__
Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:15

Hoiii! Even binnenvallen, wat is de budget tip machine van dit moment?

Ik zie op Agradi er 1 staan van hunzelf, goede recensies en 130€, of bijvoorbeeld de Sectolin SE500 van 205€
Iemand ervaring?

Uiteraard duurdere machine beter, stiller, duurzamer.. maar ik loop momenteel beetje leeg €€€ wellicht dit goed alternatief...

Ps. Gaat om 1 paard, 1-2x per jaar maximaal..

Adonis (Larino X Landadel)

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:41

Waarom je hem dan niet scheren tot je wat ruimer bij kas zit? Je hebt eigg ook een tondeuse nodig, goedkoop is duurkoop. Voor 1x per jaar scheren ben je heel wat goedkoper uit om hem te laten doen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers