in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:53

Mooi hesje heb vrorig jaar zo iets via wish gekocht en bevalt goed om gezien te worden

freesje
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 00:04

Ik rijd persoonlijk nooit in het donker, maar lijkt me wel erg leuk om te doen. Je hebt op wish volgensmij van die hele speciale lichtjes voor in de staart en manen. Zien er heel geinig uit. Heb alleen geen idee of het werkt.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:26

freesje schreef:
Ik rijd persoonlijk nooit in het donker, maar lijkt me wel erg leuk om te doen. Je hebt op wish volgensmij van die hele speciale lichtjes voor in de staart en manen. Zien er heel geinig uit. Heb alleen geen idee of het werkt.


Hier doen we het echt niet voor de leuk, overdag proberen ze je al op 100 manieren dood te rijden.
Rijbak is 10 minuten van stal over de weg, dus tja.... we moeten wel, maar hebben dan ook overmaat aan lampjes reflectie dekens hesjes en wat nog meer.

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:03

Ben 1 strip van mijn led's ride borsttuig kwijt geraakt. Heb zojuist drie nieuwe besteld, maar dan de USB oplaadbare versie. :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 15:36

Sjolvir schreef:
freesje schreef:
Ik rijd persoonlijk nooit in het donker, maar lijkt me wel erg leuk om te doen. Je hebt op wish volgensmij van die hele speciale lichtjes voor in de staart en manen. Zien er heel geinig uit. Heb alleen geen idee of het werkt.


Hier doen we het echt niet voor de leuk, overdag proberen ze je al op 100 manieren dood te rijden.


Hier wordt wel voor de leuk in het donker gereden. Heb momenteel een oppashondje en die laat ik ook midden in de nacht te paard uit voor ik naar bed ga. Heerlijk!
Hier rijden ze je overdag half dood maar ‘s nachts gaan ze stuk voor stuk keurig en zelfs super langzaam voorbij. Na enen kom je sowieso geen hond meer tegen (behalve die ik aan het uitlaten ben dan _O- ) dus dat is helemaal geweldig. Aangezien ik werk tot 01:00 ga ik regelmatig tussen 01:30 en 04:00 nog een rit maken

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 07:23

Het is heerlijk inderdaad. Vooral wanneer het volle maan is. Dan is het zo mooi in het het bos.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:54

Jennyj01 schreef:
Het is heerlijk inderdaad. Vooral wanneer het volle maan is. Dan is het zo mooi in het het bos.


Zeg je wat bij.. in het bos, ik zit in de randstad, mijn uitjes gaan over de sluiproutes en dwarsdoor de stad :+

En midden in de nacht slaap ik en denk dat de stalhouder niet happy wordt als ik stelselmatig op nachtelijke tijdstippen opduik. Deed het vroeger wel in de nachtdiensten, niet rijden maar paard hallo zeggen, maar daar woonde niemand bij.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:49

Sjolvir schreef:
Jennyj01 schreef:
Het is heerlijk inderdaad. Vooral wanneer het volle maan is. Dan is het zo mooi in het het bos.


Zeg je wat bij.. in het bos, ik zit in de randstad, mijn uitjes gaan over de sluiproutes en dwarsdoor de stad :+

En midden in de nacht slaap ik en denk dat de stalhouder niet happy wordt als ik stelselmatig op nachtelijke tijdstippen opduik. Deed het vroeger wel in de nachtdiensten, niet rijden maar paard hallo zeggen, maar daar woonde niemand bij.

Ja je kunt dit idd niet maken als je op een pensionstal staat. Thuis kan het wel maar dan moet je er wel eentje hebben die niet naar het thuisfront gaat lopen blèren want dan is de hele buurt wakker

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:38

In de winter wordt het vroeg donker hoor. Dan kan het op een pensionstal ook prima.

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:51

Dat wel, maar niet dat ik midden in de nacht even langs kom en alle lichten aan gooi, paard uit de wei pluk en even op buitenrit ga. :=

Paard gaat ook vast denken, gast wat doe je hier? _O-

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:56

Jennyj01 schreef:
In de winter wordt het vroeg donker hoor. Dan kan het op een pensionstal ook prima.

Nee, want dan is ( hier in elk geval) echt te druk / gevaarlijk op de weg.

Zie je wel iets in het bos? Zo donker moet je de weg wel goed kennen :=

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:55

Dat is het grappige, je ziet meer dan je zou denken. Het went ook. Nou heb ik wel en goed nachtzicht, dat scheelt denk ik ook wel. En de weg een beetje kennen is natuurlijk altijd handig :D . Alleen wanneer er helemaal geen maan is kan hebt wel eens te donker zijn.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:14

Vanavond laat, tegen 19 uur, gaan rijden en helaas ook nog eens in de regen dus al schemer. Gewoon het bos in, paard ziet genoeg, alle gangen gereden.

Het went snel hoor, rijden in het donker.

Voor de zichtbaarheid en veiligheid een wit fietslampje aan de frontriem en een rode in de staart.

Voor over de weg een reflectie deken er bij op.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:57

Ik zoek nog zo’n slinger voor aan onze merrie haar staart, iemand tips?

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:03

Bij Kramer heb je clipjes met lichtjes, kan je in staart en manen hangen

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:23


tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:43

Zidore schreef:
Ik zoek nog zo’n slinger voor aan onze merrie haar staart, iemand tips?


Ali express!! Ik heb daar ook bandjes voor om de benen(zwaar beenwerk zijn ze nirt voor geschikt) besteld, top dingen. Voor €40,- was mijn paard helemaal kerstboom. Zelf een hesje van br bij epplejeck vandaan en ik ben echt vanaf 500m top te zien. Vorig jaar veel complimenten gekregen dat ik goed zichtbaar was.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:45

Jennyj01 schreef:
Het is heerlijk inderdaad. Vooral wanneer het volle maan is. Dan is het zo mooi in het het bos.


Op het strand is het ook magisch <3 :j

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:56

Wie van jullie wandelt hier ook in het donker met zijn paard?
Welke spullen hebben jullie dan als lampjes/reflectie? Ik heb momenteel vooral spullen die je aan het zadel vast kunt maken.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:10

Zoek een goede koplamp voor je eigen Hooft een lichtgevend reflectie vestje en een deken voor je paard en je valt vrij goed op

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:25

Josien_ schreef:
Wie van jullie wandelt hier ook in het donker met zijn paard?
Welke spullen hebben jullie dan als lampjes/reflectie? Ik heb momenteel vooral spullen die je aan het zadel vast kunt maken.

Laag bij de grond is het belangrijkst dus ik zou me vooral richten op de benen van het paard
Deze zijn ook handig https://m.kramer.nl/Themen/Reflexartike ... n-clip?d=1
De rode voor in de staart

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:06

Afbeelding

Gemiddeld zo een 20 km per week in het donker!

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:18

Bedankt voor de tips!
Heb al reflectiebandjes voor om de benen en natuurlijk reflectie en lampjes voor mezelf.
Dacht inderdaad aan een lampje in de staart, misschien zo'n lichtgevende halsring? en een reflectiehalster ofzo.
Ze heeft normaliter geen deken op, maar ik was wel even aan het kijken of er ook reflectiedekens zijn die geschilkt zijn om mee te wandelen.

@TirzaSarah10: Waar heb jij die lampjes voor in de staart vandaan?

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:55


Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 16:57

Josien_ schreef:
Wie van jullie wandelt hier ook in het donker met zijn paard?
Welke spullen hebben jullie dan als lampjes/reflectie? Ik heb momenteel vooral spullen die je aan het zadel vast kunt maken.


Naast staartreflector met felle rode lamp heb ik verder een lightvest, hoofdlampje en reflectiehalster.