[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Freyr
Berichten: 687
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:57

Kan iemand hier mij helpen in mijn verdere twijfel?

Voor mijn 24-jarige KWPN'er heb ik een bucas smartex rain en een amigo 100 gram liggen. Ik moet vandaag beslissen welke deken ik houd. Weten jullie welke van deze twee dekens het beste ademt? Mijn paard is namelijk gas- en koliekgevoelig en heeft het heel snel te warm. Er is een stukje van haar hals geschoren, maar voor de rest staat ze tot nu toe zonder deken. Met de kou de komende dagen wil ik toch maar een deken op gaan doen, maar dan moet ze wel echt haar warmte goed kwijt kunnen.

Welke van de twee ademt het beste? De amigo is gewoon die donkerblauwe.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon


Freyr
Berichten: 687
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:05

Spenk schreef:
Die Bucas :) die heeft veel sterkere en ademerende stof dan de amigo en door de sty dry ademt die nog beter en krijgen ze het niet snel te warm omdat die deken dat afvoert.


Ja? Ik kon nergens de onderbouwing hiervoor zo vinden. Niet dat het eerder een marketingtrucje is.

Vanmiddag ga ik eerst iig bepalen welke deken het beste ligt. Mijn paard rolt ook nogal graag namelijk.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Freyr
Berichten: 687
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 22:03

Freyr schreef:
Kan iemand hier mij helpen in mijn verdere twijfel?

Voor mijn 24-jarige KWPN'er heb ik een bucas smartex rain en een amigo 100 gram liggen. Ik moet vandaag beslissen welke deken ik houd. Weten jullie welke van deze twee dekens het beste ademt? Mijn paard is namelijk gas- en koliekgevoelig en heeft het heel snel te warm. Er is een stukje van haar hals geschoren, maar voor de rest staat ze tot nu toe zonder deken. Met de kou de komende dagen wil ik toch maar een deken op gaan doen, maar dan moet ze wel echt haar warmte goed kwijt kunnen.

Welke van de twee ademt het beste? De amigo is gewoon die donkerblauwe.


Nou, dit kan ik overboord gooien. Beide dekens zijn na een rondje stappen en draven scheef gaan trekken.


Amigo bravo:

[ img ]

Dit was na een rondje stappen in de bak al zo scheef. Dat gaat nooit goed komen natuurlijk.

Bucas smartex:
Deze is iets minder scheef, maar je ziet duidelijk dat die ook scheef trekt. Voor een deken van dik 200 euro ga ik dat niet doen. Ik durf ook niet te riskeren dat ze wel schuurplekken krijgt of dat het erger wordt.

[ img ]

[ img ]


Mijn paard rolt heel graag, dus een deken die goed op zijn plek zit is een must. Daarnaast een deken die goed ademt zo in de winter is ook een grote eis. Weten jullie welke dekens ik nog kan proberen?

De onderstaande merken heb ik, maar trekken scheef:
-Nika, hier krijgt ze echt schuurplekken van
- Shire voor haar regendeken, daar krijgt ze minder schuurplekken van.
- Bucas smartex
- Amigo Bravo

Weten jullie welke dekens ik nog kan proberen? Of een site met goed advies en een breed aanbod?

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Freyr
Berichten: 687
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:09

Hebben meer mensen problemen met Amigo/Horseware dekens?

Het bilkoord aan de linkerkant laat telkens bij de naad los, je ziet gewoon dat de stiksels eruit zijn. Ik heb dit nu bij 2 dekens gehad (eentje een paar keer opgehad, een nieuwe gekregen van de EJ zaterdag eind van de middag en maandagochtend kreeg ik bericht dat die weer kapot was). Op stal hoor ik dat zeker 4 andere amigodekens exact hetzelfde probleem hebben.

Ik heb de EJ weer een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie helaas.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Freyr
Berichten: 687
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:41

Pallatin schreef:
Freyr schreef:
Hebben meer mensen problemen met Amigo/Horseware dekens?

Het bilkoord aan de linkerkant laat telkens bij de naad los, je ziet gewoon dat de stiksels eruit zijn. Ik heb dit nu bij 2 dekens gehad (eentje een paar keer opgehad, een nieuwe gekregen van de EJ zaterdag eind van de middag en maandagochtend kreeg ik bericht dat die weer kapot was). Op stal hoor ik dat zeker 4 andere amigodekens exact hetzelfde probleem hebben.

Ik heb de EJ weer een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie helaas.


Bedoel je de staartriem? Horseware dekens hebben geen bilkoorden? Heb je een foto? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :')
Ik heb geen problemen met losse stiksels bij horseware dekens. Ik heb wel ns gehad dat het clipje van de staartriem lam was

@ cinniz: ik vind de onderste deken qua lengte beter, hoop dat de bestelde deken idd meer ruimte bij de hals heeft…heeft je paardje wel nodig… :D



Ja, staartriem, bilkoord, het is inderdaad welke naam je er aan geeft. Foto heb ik bijgevoegd!


[ img ]

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers