[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tancreda4
Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:14

Ik heb het tot nu toe niet als storend ervaren dat hij iets uit steekt. Gebeurd bij meerdere bovendekens een beetje. Het is niet dat de nattigheid er door heen trekt naar voren, dat scheelt.

Ik hem m'n recuptex okk wel eens als onderdeken en die steekt ook aan de onderkant uit. En dat is ook nog geen ramp geweest verder gelukkig.


Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:22

Sintara schreef:
Ik had afgelopen week dus de liner onder de deken, een horseware liner onder een amigo bravo 12 in dezelfde maat.. Maar na een tijdje steekt de liner naast de staart flap ongeveer een centimeter uit. Hebben meer mensen dat? Als ze met de kont in de regen staat dan trekt de nattigheid van daar toch zo tien/15 centimeter op =/


Nee geen last van, heb Rambo bovendeken en de liners allemaal in dezelfde maat.

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:02

Dispar_Vulgo schreef:
..


Edit: toch gezwicht voor de korting en de amigo lite besteld, alvast voor het voorjaar!



Op 10 januari de amigo lite besteld, helaas maakt DPD er echt een potje van, want de deken is nog steeds niet binnen!
Hij zou vorige week dinsdag bezorgd worden, maar 'niet kunnen bezorgen'. Woensdag kreeg pakket de status 'onjuiste adresgegevens', terwijl het adres toch echt klopt, en vervolgens gebeurt er niks meer met m'n pakket.
Ik heb t/m het weekend maar even aangekeken, want post is druk etc. Maar nu begint het toch wel irritant te worden!

Slmt9
Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:20

Poeh, dat is zeker irritant. Kan me voorstellen dat je hem met dit weer graag wil gebruiken.

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:04

Slmt9 schreef:
Poeh, dat is zeker irritant. Kan me voorstellen dat je hem met dit weer graag wil gebruiken.


Gelukkig heb ik hem nog niet nodig, maar het is wel irritant.
Ik heb de webshop ook al paar keer gebeld, heel vriendelijk allemaal, maar als je dan vraagt of ze willen terugkoppelen wat DPD aangeeft, dan hoor je weer niks. Beloof dan ook niet dat je terug zou bellen/mailen :+

DPD medewerker 1 gaf overigens aan dat het pakket mogelijk beschadigd was. Terwijl DPD medewerker 2, track en trace en webshop aangeven dat het adres onjuist zou zijn. Dus hopelijk klopt dat van de beschadiging niet -O-

* Klaagmodus weer uit* :D

Bagheera_206
Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:20

Hopelijk heb je hem snel binnen! Mijn pakket van DocHorse was ook zwaar beschadigd. Gelukkig zat er een liner in. Haha.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:27

Mdrf schreef:
Sintara schreef:
Ik had afgelopen week dus de liner onder de deken, een horseware liner onder een amigo bravo 12 in dezelfde maat.. Maar na een tijdje steekt de liner naast de staart flap ongeveer een centimeter uit. Hebben meer mensen dat? Als ze met de kont in de regen staat dan trekt de nattigheid van daar toch zo tien/15 centimeter op =/


Nee geen last van, heb Rambo bovendeken en de liners allemaal in dezelfde maat.


Hier ook absoluut geen last van en ook alle Rambo dekens en horseware liners dezelfde maat.

cayenne123
Berichten: 344
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:28

Ik heb ook geen last van de horseware liner die uitsteekt, ook beide dezelfde maat.

I just came out to have a good time and I honestly feel so attacked right now

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:37

Dan is dat denk ik alleen bij de amigo dekens?

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Slmt9
Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:47

Ik denk dat als je dezelfde maat aanhoudt van Rambo icm liner, je het probleem niet hebt. Als je je amigo maat aanhoudt (heb je een maat groter van nodig tov rambo ivm rechte sluiting) je dat probleem inderdaad hebt.

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:49

Ik heb voor de ene de liners dezelfde maat en voor de ander een maat kleiner, omdat de grotere gingen schuiven.

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:47

[ img ]

Ik heb vanmiddag speciaal een foto gemaakt.
Bij mij (amigo bravo met V sluiting) steekt hij dus wel iets uit, maar was zelfs met dit weer was de liner rand niet echt nat.

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:25

Dispar_Vulgo schreef:
Gelukkig heb ik hem nog niet nodig, maar het is wel irritant.
Ik heb de webshop ook al paar keer gebeld, heel vriendelijk allemaal, maar als je dan vraagt of ze willen terugkoppelen wat DPD aangeeft, dan hoor je weer niks. Beloof dan ook niet dat je terug zou bellen/mailen :+

DPD medewerker 1 gaf overigens aan dat het pakket mogelijk beschadigd was. Terwijl DPD medewerker 2, track en trace en webshop aangeven dat het adres onjuist zou zijn. Dus hopelijk klopt dat van de beschadiging niet -O-

* Klaagmodus weer uit* :D


Mn deken is eindelijk onderweg... terug naar de webshop |o 8)7
Zij gaan vervolgens een nieuwe poging doen hem naar mij te sturen... 2 weken verder ondertussen

Bagheera_206
Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:14

Wat ontzettend onhandig zeg! Hopelijk heb je hem snel. Waar heb je hem besteld dat ze hem via DPD laten bezorgen?

Nog onhandiger is als hij niet op voorraad zou zijn en er weken/maanden op moet wachten. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!


Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:25

Bagheera_206 schreef:
Wat ontzettend onhandig zeg! Hopelijk heb je hem snel. Waar heb je hem besteld dat ze hem via DPD laten bezorgen?

Nog onhandiger is als hij niet op voorraad zou zijn en er weken/maanden op moet wachten. :=


Bij dochorse, waar ze laatst de kortingsactie hadden op voorraad horseware dekens.
Ik was al geen fan van DPD, maar dit bevestigt het maar weer :+

Bonjour
Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:46

Ik ben op zoek naar een Amigo 100 gram voor ponys maat 5.0. Kan alleen 0 gram en 200 gram vinden. Iemand nog tips waar ik kan zoeken?

Yanna Victory

Dispar_Vulgo
Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:11

Bonjour schreef:
Ik ben op zoek naar een Amigo 100 gram voor ponys maat 5.0. Kan alleen 0 gram en 200 gram vinden. Iemand nog tips waar ik kan zoeken?


Ik denk dat je lang kan zoeken, want de amigo pony dekens hebben volgens hun website geen 100 gram variant :+

https://www.horseware.com/product-categ ... s_turnout/
Hier kan je alle dekens vinden en de Amigo ponydekens zijn alleen in 0, 50, 200 of 400 gram te krijgen.

Bagheera_206
Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:22

En anders een 0 gram met 100 gram pony liner eronder?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Slmt9
Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:48

Ik heb de Rambo Wug nu. Wát een fijne deken. Nog ietsje ingeregend na die vele regen vorige week dinsdag, maar niet te vergelijken met wat er bij de original gebeurde. Dan waren boeg en schouder doorweekt en stond hij eronder te trillen.

Heb de (voor mij) nieuwe fleeceliner eronder gehad, paard was nog nat de eerste keer, wat ook erg goed is bevallen.
Nu de ionic eronder wat ook top gaat.

Ik vind het niet erg om alleen de staartflappen vast te zetten. Via de hals vond ik het altijd zo handig vastzetten en losmaken als je regelmatig wisselt.

En met onderdekens werken vind ik sowieso fijn. Makkelijk te wassen en dan blijft de binnenkant van de rambo mooi schoon. Hoef ik daarvan alleen de buitenkant schoon te spuiten vh voorjaar.

Bij ons op stal geen handige plek om dekens op te hangen. Dus deze gekocht, kan ik iedereen aanbevelen:
https://www.agradi.nl/pfiff-dekenbeugel ... e-haak.htm

Bonjour
Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:46

Dispar_Vulgo schreef:
Bonjour schreef:
Ik ben op zoek naar een Amigo 100 gram voor ponys maat 5.0. Kan alleen 0 gram en 200 gram vinden. Iemand nog tips waar ik kan zoeken?


Ik denk dat je lang kan zoeken, want de amigo pony dekens hebben volgens hun website geen 100 gram variant :+

https://www.horseware.com/product-categ ... s_turnout/
Hier kan je alle dekens vinden en de Amigo ponydekens zijn alleen in 0, 50, 200 of 400 gram te krijgen.


Thanks! Daar was ik inderdaad al bang voor. Heb mij rotgezocht. Inderdaad wellicht een liner.

Is sowieso al een hele zoektocht naar dekens voor haar. Heeft echt een tussenmaatje. Hadden een hele leuke epplejeck deken..155 te klein en 165 veel te groot. Amigo 0 gram zit wel goed in maat 5.0. Raar dat ze daar dan geen 100 gram in hebben en alle andere dekens wel. Maar goed zoektocht gaat door!

Yanna Victory

Bagheera_206
Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:51

Bonjour schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Ik denk dat je lang kan zoeken, want de amigo pony dekens hebben volgens hun website geen 100 gram variant :+

https://www.horseware.com/product-categ ... s_turnout/
Hier kan je alle dekens vinden en de Amigo ponydekens zijn alleen in 0, 50, 200 of 400 gram te krijgen.


Thanks! Daar was ik inderdaad al bang voor. Heb mij rotgezocht. Inderdaad wellicht een liner.

Is sowieso al een hele zoektocht naar dekens voor haar. Heeft echt een tussenmaatje. Hadden een hele leuke epplejeck deken..155 te klein en 165 veel te groot. Amigo 0 gram zit wel goed in maat 5.0. Raar dat ze daar dan geen 100 gram in hebben en alle andere dekens wel. Maar goed zoektocht gaat door!


Fijn dat de Amigo 5.0 goed zit. Is dat een gewone deken of ponydeken? Ze hebben er ook ponyliners voor.

Helaas is heel veel nu schaars bij Horseware. -O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Urbiezira
Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:56

Wat raden jullie aan qua Bucas dekens op een geschoren paard? Een redelijk dun vachtje, maar niet bijzonder snel koud oid. Ik wil het liefst een recuptex als onderdeken gebruiken, en wilde een Power Turnout Light erboven, maar weet niet hoe warm dat dan is.

Iemand ervaring?

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:46

Iemand hier ervaring met de kentucky dekens? Ik vind ze erg mooi, maar ze moeten natuurlijk ook functioneel zijn.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:42

Hier is de rhino wug drijfnat bij dr schouders.. meer mensen dit probleem?

RianneH
Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:55

Ingeregend? Hij blijft hier bij veel regen en de verkeerde hoek ook niet per se helemaal droog.

"Een draver, is gaver" :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maikee en 56 bezoekers