[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:25

Mijn hele paard heb ik met 2 uur geschoren met de moser max. Met deze ben ik sneller klaar dan met een groot apparaat, dat vind hij doodeng nml. En dan kan ik hem daar wel op trainen, maar daar ben ik te lui voor :')

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:38

Inderdaad hier ook 2 uurtjes met de moser max op een normaal paard. Dus geen uuuren zoals sommige hier doen overkomen..

Met de grote erbij was ik dit jaar bij mijn eigen paard in een uur ongeveer klaar. Maar let wel voortgaande keren met de moser heb ik hem compleet geschoren en nu de hele bovenlijn niet. Dus alleen de hals, onderkant flank en buik en kont en de benen.

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:09

Je hebt ook grote scheermachines die amper lawaai maken, het is niet zo dat alle grotere machines ratelbakken zijn. Alleen je betaald er wel wat meer voor.
De aesculap bonum hoor je amper, scheert super fijn en werkt op accu's.

Ik zou er ook niet aan moeten denken om met een tondeuse het hele paard te moeten doen. Zeker wat zwaardere behaarde paarden niet. Je bent toch een stuk langer bezig en veel paarden zijn het na een tijdje ook wel zat aan het worden.

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:13

Maar voor mensen die zelf 1 (angstig) paard scheren is dat toch helemaal niet rendabel?

Ik heb ook wel een fjord in enorm dikke vacht met de moser geschoren omdat de heiniger staakte := kwam niet door het haar... De moser was in 2 uurtjes helemaal paard klaar.

pluisje88
Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:10

Yvank_ schreef:
Maar voor mensen die zelf 1 (angstig) paard scheren is dat toch helemaal niet rendabel?.


Nope dat vind ik ook niet. Tegen de tijd dat je twee jaar garantie verloopt heb je hem Max 4x gebruikt. Hoevaak ik hier geinigers langs zie komen die kapot gaan net na de garantie, betekent dat na omnevelt 5x gebruiken. Komt neer op richting de 100,- per scheerbeurt. Dan is een half uurtje langer doen over het scheren toch helemaal prima? Bij mij duurt het niet eens echt langer. Met een groot apparaat doe ik er ongeveer 2,5 uur over over een heel paard. Met de Max had ik haar kaal in 2 uur en 10 minuten. Streeploos terwijl me dat met een grote niet lukt.

Laatst racestreep wel iets meer dan een uur bezig geweest maar dat was m’n eigen schuld. Eerst ruzie met m’n messen en tussendoor getreuzeld. Effectief scheren was net iets meer dan een half uur denk ik.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:29

Ik heb dat opgelost door hem met 2 vriendinnen te kopen, maar als dat niet zo zou zijn had ik het er evengoed voor neergelegd. Daarnaast liever wat meer geld en iets goeds dan goedkoop en met een ratelbak zitten waar mijn paard niet bij in de buurt wil komen.

Maar ieder zijn ding, het vorige scheerapparaat heeft het ruim 15 jaar uitgehouden. dus per jaar omgeslagen valt het allemaal wel mee qua kosten.

pluisje88
Berichten: 8056
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:14

Ratelbak? :') Tikkeltje overdreven lijkt me haha. Met alle grote apparaten op stal kom ik niet bij m’n paard in de buurt. De moser Max wel. Dan zal het vast meevallen gok ik zo.

Dat jij liever een grote hebt is uiteraard prima maar dit lijkt me een beetje overdreven ;) voor de gemiddelde persoon met 1 paard loont een grote machine van een duurder merk niet echt in aankoop

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:33

pluisje88 schreef:
Ratelbak? :') Tikkeltje overdreven lijkt me haha. Met alle grote apparaten op stal kom ik niet bij m’n paard in de buurt. De moser Max wel. Dan zal het vast meevallen gok ik zo.

Dat jij liever een grote hebt is uiteraard prima maar dit lijkt me een beetje overdreven ;) voor de gemiddelde persoon met 1 paard loont een grote machine van een duurder merk niet echt in aankoop


Precies dit.

Ik ben niet langerzamer met de tondeuse, ook met een groot apparaat ben ik makkelijk 2 uur bezig. Ik ben een pietlut en loop 1000 rondjes om mn paard heen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:36

ingvdh schreef:
Ik heb dat opgelost door hem met 2 vriendinnen te kopen, maar als dat niet zo zou zijn had ik het er evengoed voor neergelegd. Daarnaast liever wat meer geld en iets goeds dan goedkoop en met een ratelbak zitten waar mijn paard niet bij in de buurt wil komen.

Maar ieder zijn ding, het vorige scheerapparaat heeft het ruim 15 jaar uitgehouden. dus per jaar omgeslagen valt het allemaal wel mee qua kosten.

Maar dat jij het niks vind om een paard zo te scheren maakt niet dat een ander dat ook vindt :)

Ik ben echt niet heel veel langzamer ermee. En ik doe het zelf... Dit jaar een 2e hands liscop lite erbij gekocht nou ook prima. Overigens doe ik daar enkel het lijf mee en de benen en hoofd alsnog met de moser. De moser is ook geen ratelbak := die is juist stil

Kaatastrof
Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:13

Mijn Moser wordt wel heel heet helaas.. zelf het plastic. Ik moet hem nodig eens helemaal open maken en uitblazen volgens mij want het is echt niet te doen zo. Ik heb wel nooit coolingspray gebruikt, dus daar ga ik in het vervolg eens naar kijken. Ik gebruik het ook voor dikke Tinker sokken, dat haar is veel stugger dan gewone vacht en was overigens ook niet altijd op voorhand omdat het heel lang duurt voor ze droog zijn. Niet ideaal, maarja. Ik heb niet zo veel geduld :+ Ik olie wel zeer regelmatig.

Heb alleen nog geen schroevendraaier gevonden die die schroefjes open kan maken :=

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Annenas
Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:43

Heeft iemand hier ervaring met de heiniger style mini?
Voor het opscheren van hoofd/benen van 1 paard :)

create your own sunshine

kaatje77
Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:49

Annenas schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de heiniger style mini?
Voor het opscheren van hoofd/benen van 1 paard :)

Ik heb deze gekocht, maar niet echt geschikt daarvoor :o kopje is zo smal en messen heel fijn.

Ik gebruik hem nu maar voor mijn man :+

Voor benen en hoofd dan moet je echt aan de Heiniger Saphir denken

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Annenas
Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:51

:') maar jammer, de saphir is toch een stuk prijziger helaas... zocht eigenlijk een tondeuse rond de €150 omdat t alleen voor eigen gebruik is.

create your own sunshine

ChefsSpecial
Berichten: 2678
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:44

Dan zou ik voor de Moser Max gaan. Ik heb hem ook en scheer er elk jaar pony mee naar grote tevredenheid

kleinschalige Golden Retriever Fokker en hondentrimster in opleiding
https://chefs-special.com/
https://trimsalongoud.com/

Annenas
Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:15

Jaa daar was ik ook al bij uit gekomen, alleen mijn voorkeur heeft toch eentje op accu... hoef ook echt alleen het kleine werk mee te doen, heb namelijk een Heiniger Xplorer voor het grove werk.

Las alleen nogal uitlopende reviews over de sectolin?
Dus mochten er nog andere opties zijn... :)

create your own sunshine

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:48

Je gaat geen spijt krijgen van de sapphir, probeer er 1 te vinden met 1 accu. Misschien heeft zoals puttenstein in wezep wel iets, hij is sowieso altijd goedkoper dan de meeste websites

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Annenas
Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 00:59

Ik zag puttenstein voorbij komen op marktplaats idd, heb een berichtje gedaan.

create your own sunshine

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 07:30

Even in het vervolg op mijn 2 kapotte heinigers. Ik heb contact gehad met Kommer op jullie aanraden en ik mag beide apparaten opsturen ter beoordeling. Dan kijken zij wat er echt aan scheelt (vorige reparateur krijgt ze echt niet meer aan de praat) en dan kan ik kijken of ik ze wil laten repareren.
Ik blijf het apart vinden dat ze zo snel kapot gaan. Eentje die we intensiever gebruiken is al nieuwe motor, nieuwe printplaat en een nieuw snoer op gegaan in 3 jaar tijd ongeveer. De andere is voor mijn privepaarden en die is wel al 6 jaar oud, maar is nu dus ook kapot :(

Als ik een nieuwe moet kopen neig ik toch naar een ander merk. Zeker omdat heiniger vaak ook kuren heeft met het "pakken" van de haren merk ik. Wat raden jullie aan? Ik dacht nu zelf richting de aesculap bonum.

Voor het bedrijf heb ik een heiniger xpercience aangeschaft. Fijn apparaat, mooi stil. Wel gelijk weer problemen mee. Zit een haper in de motor... grrr.. dus die is na 4 paarden scheren alweer terug naar de fabriek. Om gek van te worden!

IvankBacardi
Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 07:59

Ik heb nu ook de saphir erbij, wat een fijn apparaat voor de benen en het hoofd!
Welke messen kopen jullie er meestal bij? Ik heb nu moser mesjes en 1 stel Heiniger maar t scheelt nogal in prijs.

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:08

Ik heb vaak andis mesjes, die zijn maar 30 euro ps

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


ingvdh
Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:43

SuperZodiaX schreef:
Even in het vervolg op mijn 2 kapotte heinigers. Ik heb contact gehad met Kommer op jullie aanraden en ik mag beide apparaten opsturen ter beoordeling. Dan kijken zij wat er echt aan scheelt (vorige reparateur krijgt ze echt niet meer aan de praat) en dan kan ik kijken of ik ze wil laten repareren.
Ik blijf het apart vinden dat ze zo snel kapot gaan. Eentje die we intensiever gebruiken is al nieuwe motor, nieuwe printplaat en een nieuw snoer op gegaan in 3 jaar tijd ongeveer. De andere is voor mijn privepaarden en die is wel al 6 jaar oud, maar is nu dus ook kapot :(

Als ik een nieuwe moet kopen neig ik toch naar een ander merk. Zeker omdat heiniger vaak ook kuren heeft met het "pakken" van de haren merk ik. Wat raden jullie aan? Ik dacht nu zelf richting de aesculap bonum.

Voor het bedrijf heb ik een heiniger xpercience aangeschaft. Fijn apparaat, mooi stil. Wel gelijk weer problemen mee. Zit een haper in de motor... grrr.. dus die is na 4 paarden scheren alweer terug naar de fabriek. Om gek van te worden!


Toen mijn scheermachine er mee stopte was hij ook bij Kommer, ik heb aan de reparateur gevraagd wat een goed vervanging zou zijn. Hij kwam aan met de aesculap bonum, die kreeg hij amper ter reparatie in tegenstelling tot de Heiniger X series. De keus was toen snel gemaakt.

IvankBacardi
Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:56

Je kan ook net pech hebben. Mijn xplorer is aan zijn 5e seizoen bezig en scheer jaarlijks 100 koeien en minimaal 15 paarden. Ook het smerige werk van koeien staarten scheren etc. Hij heeft mij nog nooit in de steen gelaten :)

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

IvankBacardi
Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:56

Jester_ schreef:
Ik heb vaak andis mesjes, die zijn maar 30 euro ps

Top! Ik ga eens kijken!

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

Nathalie84
Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 15:36

IvankBacardi schreef:
Ik heb nu ook de saphir erbij, wat een fijn apparaat voor de benen en het hoofd!
Welke messen kopen jullie er meestal bij? Ik heb nu moser mesjes en 1 stel Heiniger maar t scheelt nogal in prijs.


Moser, andis, oyster

Afrader vind ik die van aesculap, scheren minder soepel als bovenstaande.

Ik heb twee keer de heiniger experience en nog nooit problemen mee gehad. Als ik ooit ga vervangen wordt het de explorer, denk ik.

Moet uw paard geschoren worden? Ik kom in Limburg en N-Brabant, stuur maar een PB

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:48

IvankBacardi schreef:
Ik heb nu ook de saphir erbij, wat een fijn apparaat voor de benen en het hoofd!
Welke messen kopen jullie er meestal bij? Ik heb nu moser mesjes en 1 stel Heiniger maar t scheelt nogal in prijs.


[ img ]
Ik heb deze erbij. Van heiniger zelf, de 2.3 mm. Lekker brede kop. Gebruik ik nu denk ik 3 jr en heb nog nooit mesjes hoeven te laten slijpen. Gemiddeld 6 paarden hele jaar door benen opscheren en in winterseizoen benen en hoofden.
Heel erg tevreden over.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers