[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:08

Lijkt mij wel te groot. Zowel qua lengte als breedte. Zou maat kleiner proberen.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:44

het blijft elk jaar een discussie met hoeveel gram je wanneer op legt. Maar ik verbaas mij er ook over hoeveel gram er nu al wordt opgedaan terwijl het echt warm is voor de paarden.
Die van mij staat weer een aantal dagen bloot, ook met de regen, want ze smoort onder de deken met deze temperaturen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:42

Je kan gerust een ongevoerde deken leggen op een wintervacht, geeft geen enkel probleem. Zou in dit geval ook mijn voorkeur hebben ipv scheren en een dikke deken.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:34

Ga vanavond wisselen van ongevoerd naar 100 gram. Ineens fris geworden.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:36

Moeilijk te zeggen vanaf deze foto, maar lijkt wel wat te lang.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:11

Fanniehh schreef:
Heeft er iemand ervaring met een Amigo Bravo Pony maat 115/165 (5,6) én van dezelfde maat deken in normale Amigo Bravo (zonder toevoeging pony)? Zit er verschil in deze twee uitvoeringen? Bij de eerste is 5,6 de grootste maat en bij de tweede de kleinste. De deken die wij besteld hadden past nl qua onder en ruglengte goed op onze c-pony maar hangt tamelijk lang (net boven knie). Een kleinere maat is geen optie omdat de rest goed past.


Ponydeken is smaller op de borst en korter van schoft naar beneden dan de normale variant.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:34

naomivl schreef:
Weet iemand het verschil is tussen de Rambo dry rug en de Rambo dry rug suprème?
Of is het alleen een ander kleurtje :?


De Supreme is gladde stof en de gewone badstofstof, met van die lusjes. Bij die laatste blijft dus alles aan plakken, nooit je paard mee laten rollen haha. Zij hele mooie foto's van bekend.
Werking is hetzelfde.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:56

ja heb de optimo, fijne deken maar wel echt een jurk haha. als je dus een paard met wat kortere benen hebt dan valt die dus heel lang van boven naar beneden. Deken heb je ook echt een maat kleiner nodig.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:03

ja heb er een 200 grams liner bij. Heb ook andere Rambo dekens, heeft mijn paard nodig vanwege de v-sluiting.
Rhino valt ook wat ruimer op de borst en amigo juist wat krapper, die heb ik een maat groter nodig dan mijn rambo duo anders is de amigo echt te klein.

Bucas past die van mij niet, te kort van boven naar beneden dus enorme blote buik. En huismerken vallen ook vaak te krap.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:08

rambo is ook ruimer op de borst door de vsluiting.
Heb van rambo en rhino 215 (optimo 205) en van amigo bravo 220.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:59

volgens de bucas regeltjes zou deze deken denk ik te groot zijn, met name te lang.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:38

Pd heeft volgens mij ook de xl dekens en vaak op voorraad. Die zijn okk makkelijk met retourneren

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 19:40

Pally schreef:
Mijn paard heeft een Bucas Irish, maar de deken zakt steeds scheef naar 1 kant. Meer mensen ervaring mee?


Een maat kleiner nemen. Bucas staat erom bekend scheef te trekken als deze te lang is.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:41

Bucas heeft gewoon rare pasvorm helaas.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:11

san4nie schreef:
Het wordt de komende dagen weer rond de 10 graden hier. Had tot nu toe 200 gram op en dat was echt warm genoeg. Twijfel om straks weer terug naar 100 te gaan.
Zijn er meer mensen die wisselen als het weer wat warmer wordt? Of houden jullie de hele tijd dezelfde deken op?



Vanochtend de liner er onderuit gehaald, nu dus alleen een ongevoerde deken op.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:27

Ja rambo is vele malen sterker dan de bravo. De bravo scheurt, rambo krijgt hooguit een gaatje.

De stof zorgt er ook voor dat de rambo meer winddicht is dan de bravo. Mijn paard staat warmer onder ongevoerde rambo dan ongevoerde bravo met liner .

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:10

PanamaD schreef:
Iemand ervaring met extreem manen uitval bij amigo hals deken?

Hals is opzich niet heel vies van het vet, laatst nog afgehaald. Draagt de hals wel bijna elke dag (nacht)

Kan de manen er met bosjes uithalen. Lijkt zonder wortel dus echt trekken doet die niet.

Zullen der manen aan het stikke zijn?


Is de hals wel ruim genoeg dan? Dat als je paard met het hoofd naar beneden staat er ook geen spanning op staat?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 08:10

san4nie schreef:
Yvank_ schreef:
Dat heeft niks met lek zijn te maken hoor. Als je een zeiknatte deken afdoet dan zal de binnenkant ook vochtig worden. Dat komt omdat alle condens ervan dan er in trekt. Dat is met dit weer heel snel gebeurt.


Ooh!? Maar is dan ook niks aan te doen zeker?


Nee dit heb je met alle dekens. Het is wel minder als je de binnenkant van de deken naar buiten doet met ophangen. Maar dat klamme is zo weer droog als je de deken op doet.

Ohja tegen inregenen werkt alleen een halsstuk.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:28

Bij mij gaat de natte deken er gewoon weer op, is zo droog door de warmte van het paard.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:11

Mijne onder 100 gram en overdag als het zonnetje schijnt zelfs lekker bloot gisteren en vandaag.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:12

PanamaD schreef:
Waar zijn die amigo bravo’s gebleven van vroeger waar de deken niet zo hoog op de nek ligt? Ik had vroeger een hele fijne en die was v t ‘mooie’ te ruim voor maar die ik nu heb liggen zover op de hals...

Nieuwe modellen zeker? Zijn die oude nog ergens te vinden?


Die oude bestaan niet meer helaas, die waren ook sterker en beter waterdicht naar mijn idee.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:26

xtessax83 schreef:
Ik kwam er vandaag achter dat er een soort elastiek onder de staartflap van mijn bucas deken zit :+
Is het de bedoeling dat je de staart daar doorheen haalt? :')


hahaha, ja dan waait de staartflap niet op. Maar ik vind het verschrikkelijk, staart van paardlief is daar te dik voor.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:30

baudyh schreef:
Misschien weet iemand het hier. Mijn pony heeft zijn hele leven 6.0 gehad. Maar de laatste paar jaar heeft hij geen dekens meer op gehad. ( hij vind het fijner zonder) nu was hij vorige week ziek en moest hij toch weer een deken op. Wat blijkt nu, hij is gekrompen.
Hij is ook al 26 dus het kan wel.

Maar goed nu moet mijn deken collectie veranderd worden.
Nu zie ik dan Horseware pony dekens heeft t/m maat 5.9 en de paardenmaat begint bij 5.9
Zijn deze hetzelfde? Want de pony dekens zijn vaak goedkoper.
Weet iemand dit?


Ponydekens zijn smaller en korter van schoft naar beneden.

Mijne staat onder 100 gram, ongeschoren.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:15

Oehhh bij een sloper had ik de amigo inderdaad niet uitgekozen. Pijnlijk voor je portemonnee...

De rambo is ander materiaal, vele malen sterker dan de amigo. Maar... Een echte sloper krijgt die ook op ten duur stuk. Zou dus eerst 2de hands kijken

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:26

Horseware valt nou eenmaal over de schouder en bucas meer op de schouder. Die pasvorm is totaal anders. Bucas vind ik persoonlijk een slechtere kwaliteit en niet mooi liggen op bredere paarden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, paardje87 en 5 bezoekers