[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:15

Hoi, ik kom hier voor het eerst binnen vallen. Ik wil dit jaar voor het eerst dekens gaan gebruiken. Wanneer begin je met een dekentje op te doen?


L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:03

@RianneH, heb mijn pony nu bijna een jaar en nu we elkaar wat beter kennen staan de eerste wedstrijdjes op het programma. Door die planning trainen we steeds vaker en intensiever. Pony zweet altijd heel erg en afgelopen winter stond hij uren nat op stal terwijl ik hem gewoon buiten wil hebben. Hij staat overdag op de wei, snachts op stal. Aangezien hij een hele dikke wintervacht krijg twijfel ik om hem te scheren maar wil eigenlijk gewoon proberen om het alleen bij dekens te houden.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:49

janna schreef:
Heb je licht in de stal 's avonds? Dat helpt ook om de dikke vacht tegen te gaan. Alleen dikke dekens zorgt toch voor meer vacht.


Er is licht in de stal.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:54

RianneH, het is een fjord.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 13:21

Nou, mijn salaris is er doorheen gejast aan dekens in allerlei diktes. Wanneer beginnen jullie met de dekens? Dit is mijn eerste jaar dat ik een deken op ga doen dus moet er nog flink wegwijs in worden.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:09

Koper schreef:
L_iek schreef:
Nou, mijn salaris is er doorheen gejast aan dekens in allerlei diktes. Wanneer beginnen jullie met de dekens? Dit is mijn eerste jaar dat ik een deken op ga doen dus moet er nog flink wegwijs in worden.

Waarom koop je dan nu al allerlei diktes? .


Omdat ze nu goede acties hadden bij Epplejeck! Thanks voor de rest van je bericht.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:20

Koper schreef:
Liners zijn echt ideaal. Dat is wat ik bedoelde L_iek... ik snap dat je op de acties af gaat. Maar die zijn er in oktober ook nog, en zéker bij Epplejeck. Dan zou het mij logischer lijken om je eerst te oriënteren en daarna je aankopen te plegen.

Nou ben ik benieuwd welke dekens je gekocht hebt. Wat voor paard heb je en wat heb je voor 'm klaar liggen?


Begrijp je hoor! Heb een 0 grams regen dekentje voor hem gekocht, een 100 gram en dan nog zo’n onderdeken. Ik heb een fjord.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:19

Koper, haha nee hoor. Heb voor mijn idee ‘basis’ dekens gekocht. Ik twijfel of ik hem ga scheren. Heb hem vorig jaar gekocht en toen had hij al een dikke wintervacht. Stond ook altijd zonder deken dus heb dat toen zo gelaten. Ik het begin hebben we lekker rond gehobbeld om aan elkaar te wennen maar nu zijn we wat fanatieker en gaan ook wedstrijdjes rijden. Moet dus nog even uitzoeken wat voor ons gaat werken en zijn wintervacht begint nu al te komen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:49

Koper schreef:
Ik heb ook al fluwelen paardjes :) Wie weet kan hij wel zonder deken, of heeft hij genoeg aan een regendeken, als je bij voorbeeld een jachtpatroon scheert. Maar dat zal hij je zelf wel laten zien.

Een zweetdeken is misschien ook handig voor in de winter voor 'm?


Thanks voor al je tips! Een zweetdeken had hij al.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:07

Ik heb net een dekentje op gedaan. Eerste jaar dat ik dekens ga gebruiken dus ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:40

Hoe vinden jullie de voorkant van de deken zitten?

[ img ]

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:21

__elise__ schreef:
L_iek schreef:
Hoe vinden jullie de voorkant van de deken zitten?

[ [url=m/reNVdH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het lijkt dat die deken wat trekt bij schouder en schoft.


Bedankt! Dacht het zelf ook al maar een kijk er op van buitenaf is altijd fijn.


L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:05

Hoi allemaal, de vraag is ongetwijfeld al vaker gesteld maar ik ben voor mijn fjord op zoek naar een rij vliegendeken. Ik heb gezocht bij Epplejeck, Divoza en Gierman maar kan weinig tot niets vinden. Wie heeft de gouden tip?

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:27

MarjanB schreef:
Nou.. zie mijn Posts hierboven voor mijn merrie met brede borst.. als hij alleen een dikke nek heeft zou ik de amigo xl bestellen. Voor mijn merrie was die nog te krap op de schouder op de hals wel goed. Heb zelf besloten maar een bucas te kopen want die zat het best ook al zat die nog niet ideaal


Thanks voor je reactie! Ik zoek er alleen een om mee te rijden. Heb een bucas vliegendeken voor in de wei maar een rij deken krijg ik gewoon niet gevonden die fatsoenlijk zit.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:40

MarjanB schreef:
Oh goedemorgen :') maar geen bucas dan voor t rijden?


Heb de Bucas buzz off geprobeerd maar die lag niet helemaal lekker. Master deken lag prima maar daar zag geen lusje aan om aan het hoofdstel vast te maken dus die zakte af. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer helaas.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:02

Hoi, ik meld mezelf hier ook even. Ik ben op zoek naar een deken voor mijn pony. Ik wil er graag een die ik de hele winter kan gebruiken bij alle weersomstandigheden. Kwam dus uit bij de Bucas. Maar jeetje, wat veel soorten zijn er daarvan. Welke kan ik het beste aanschaffen? Had vorig jaar simpele dekens van de Epplejeck maar daar mee bleef ik maar wisselen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:11

Mijn fjord is voor het eerst geschoren. Ik heb voor hem een Bucas deken gekocht met hals.

[ img ]

Wat vinden jullie? Voor mijn idee ligt het goed. Let trouwens niet op zijn halster, tijdens het spelen gaat er wel eens wat mis :') :+


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers