[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:19

En dan nog de deken nat van binnen? Ik heb het sinds de Rambo een stuk minder en eigenlijk nooit de deken echt nat.


Lady


Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:03

Icelandshet schreef:
Icelandshet schreef:
Hoe valt de bucas smartex rain? En de hals?


Iemand? :o


De hals durf ik niks over te zeggen die heb ik niet. De deken zelf vind ik op mijn paard wat lang ten opzichte van andere merken, hierdoor zou je bijna een maat kleiner kunnen bestellen alleen zit je voor weer in de knoei met de borst. Deze is namelijk wel vrij smal en hoog aangesloten, wanneer je paard dus een lage halsaanzet heeft hangt die zichzelf als het ware bijna op. Ik heb de gewone bucas versie, maar achteraf was ik liever voor een bigneck versie gegaan.

De reden dat ik de deken heb is de stay-dry voering. Ik gebruik hem de eerste weken en de laatste weken van het deken seizoen zodat ik in de ochtend en avond niet hoef te wisselen. De rest van het seizoen draagt ze een rambo.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:45

Oh nee, snap dat je er doodziek van bent. Ik heb het 1 keer gehad met mijn Rambo, ook via agradi, die niet waterdicht was. Welke versie is het? Daarna nooit meer last van gehad. Bucas vind ik ook fijn maar qua pasvorm gewoon echt minder dan Rambo voor mijn merrie.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:07

Ik had het ook met de original 0 grams, omdat ik geen nieuwe kreeg heb ik toen een Rambo Duo aangeschaft. Daar heb ik het nooit mee meegemaakt.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:27

Roos_M schreef:
Ik krijg mijn geld terug van de aankoop van de deken.

Nu moet ik een keuze maken wat voor deken ik dan ga nemen.

Ga ik toch weer naar Rambo onder het mom van: 3 maal is scheepsrecht.
Of Rhino, met als nadeel dat deze geen Ballistic nylon heeft.

Of iets heel anders?

Ik weet t echt even niet wat wijsheid is :=


Ik heb dit verhaal destijds voorgelegd bij de paardendrogist en ze raadde mij toen aan om een licht gevoerde deken te nemen. Met name wanneer het lange periodes regende. Waarom weet niet niet precies meer helaas :( , ik heb dus toen de Rambo duo aangeschaft en ben er elke dag nog heel blij mee.

Bucas is qua waterdichtheid ook top alleen moet je paard het wel passen anders zit het nergens naar.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:14

Hier ook nog de deken op, voornamelijk voor de harde wind en buien. Hopelijk is het snel wat warmer en is het klaar met die harde wind.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:12

Ik zat precies met hetzelfde dubio, heb hem toch maar af gelaten. Mijn merrie kan slechter tegen regen en dat voorspellen ze hier nog niet. Daarnaast is koudste moment in de ochtend en dan wordt er hooguit na een uur opnieuw gevoerd. Even aankijken, gelukkig laat ze altijd snel genoeg blijken als het te koud is.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:48

Hier gaat de Bucas helaas toch de verkoop in. Het zijn erg mooie dekens die ook erg sterk zijn. Ik was vooral fan van de stay dry voering! Helaas is de hals sluiting te hoog voor mijn merrie en drukt de deken te veel op de schoft. Dus nu een rhino wug als regendeken en de Rambo duo die ik altijd al als winterdeken gebruikte ;)


Lady


Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:35

MarjanB, een Rambo of Amigo met v-hals sluiting al is geprobeerd?


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:39

MarjanB schreef:
Beau_Myrthe schreef:
MarjanB, een Rambo of Amigo met v-hals sluiting al is geprobeerd?


Nee nog niet, welke amigos hebben dat?


Ik heb zelf een oude amigo bug buster die nog een v-sluiting heeft maar volgens mij is deze niet meer te koop zie ik zojuist.. :(
Amigo Evolution Vamoose heeft een disk, hier heb ik nog geen ervaring mee maar is ook een soort v hals en anders de Rambo protector.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:14

Chesss schreef:
Willen jullie eens meedenken. Ik heb een vos van 1.85. Dekens van diverse merken geprobeerd, maar ze trekken alleemaal naar achteren en knellen dan op de schouders en schoft. Voor het mooie zou je an maatje kleiner nemen, maar dan kom ik al gauw in de knel met zijn hals. De HH highliner zitten als gegoten, maar die zijn niet waterdicht en moet ik weer deken erover heen doen. Weet iemand of er een HH deken is die lijkt op de pasvorm van de highliner? [ [url=m/vPeJVq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met de horse avalanche?


Ik zou gaan kijken naar een deken met halve hals. Vind ik erg fijn liggen op mijn merrie met hoge schoft.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:11

Ik ben fan van de Rambo Duo en Rhino wug, mijn paardje heeft dezelfde bouw.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:43

_Jacqueline_ schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Ik ben fan van de Rambo Duo en Rhino wug, mijn paardje heeft dezelfde bouw.

Hebben alle Horseware dekens niet de zelfde pasvorm?


Deze dekens hebben een v-hals sluiting wat veel meer ruimte geeft bij de halsaanzet. Vallen wel degelijk anders dan de amigo, die heb ik ook gehad maar regende inderdaad in.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:36

Hier is de bucas ook snel de verkoop weer ingegaan, merrie heeft ook een hoge schoft. Rambo ligt hier erg goed!


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:06

Hier voor de nacht en voor zolang het nog regent/waait de 0 grams op. Paard is dan ook 24 dus misschien niet helemaal goed vergelijkingsmateriaal. Zodra het weer droog is gaat die af want de temperatuur is prima.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:53

Sophie_vds schreef:
Hi allemaal!

Voor mijn bijna 3,5 jarige quarter/paint merrie ben ik op zoek naar een goed passende regendeken.
Ik hoopte op de amigo/horseware waar je het linersysteem hebt maar helaas ligt dit niet goed.
Meerdere dekens en merken van stalgenoten gepast maar het probleem blijft: qua lengte, omlaag en naar achter ligt 125/175 perfect, maar de borst valt bij alles te laag...

[ [url=m/OA8idQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D9IWbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua lengte houd ze niet genoeg ruimte over aan de achterkant om een maat kleiner te gaan..

Tips voor een merk of speciale lijn waar de borst hoog valt?

Ik hoor het heeeeel graag!


Dit betreft de pony versie van de Horseware liners. Je hebt 175 in pony versie maar ook in paarden versie, de paardenversie sluit hoger.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:47

Ik zou hem gewoon even testen als ik jou was, dan weet je het zeker. Bucas heeft wel een filmpje over hoe ze dat doen.

Ik heb helaas ook 2 keer een lekke Rambo gehad dus ondanks de prijs zitten er wel is foutjes in de lijn.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:48

Hier ook onder een 100 grams.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:24

Hier ook bijna altijd een hals, welke deken ik ook koop het regent in. En als ze dat niet doen dan schuren ze de schoft kapot. Als ik zeker weet dat het een poos droog blijft dan doe ik hem wel even af om lekker te luchten.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:02

Ik heb Weatherbeeta daar ben ik erg te spreken over. Hiervoor ook een amigo bravo gehad die bleef ook altijd goed. Na 2 lekke Rambo’s was ik daar wel klaar mee.


Lady

Beau_Myrthe
Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:01

Hier sinds lange tijd ook dik ingepakt. 360 gr deken en 100 gr liner. Daarnaast de hals op. Vooral de wind is ontzettend koud.


Lady


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 6 bezoekers

cron