[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:28

JJ4Photoz schreef:
Voor de mensen die zelf hun dekens wassen, hebben jullie nog tips? Manlief is bang dat de wasmachine kapot draait van het zand, wat je er natuurlijk van tevoren er nooit echt helemaal uitkrijgt met de matteklopper.


Waszak gebruiken, werkt super en je machine blijft schoon en haarvrij.

Deze is perfect:
https://www.dochorse.nl/horsewear-waszak-jumbo.html


Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:20


Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:35

PanamaD schreef:
Werkt dat echt goed? Ik heb een recuptex die echt wel gewassen moet worden eigenlijk maar door doe stay dry 1 haarbal is.... of zal dat weer teveel haar worden?


Ik heb dus die Jumbo waszak en was daar ook mijn zweetdekens en eczeemdekens met halzen (Rambo sweet itch) in, past prima en goed schoon.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 23:33

PanamaD schreef:
Patt schreef:

Ik heb dus die Jumbo waszak en was daar ook mijn zweetdekens en eczeemdekens met halzen (Rambo sweet itch) in, past prima en goed schoon.

En die haren komen echt niet door de zak heen de wasmachine in? Klinkt wel heel goed


Nee de haren komen dus inderdaad echt niet door de waszak heen de wasmachine in, werkt echt super!

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:40

petra8 schreef:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie reseve dekens?

Mijn nieuwe paard heeft daarstraks met deken en al uitgebreid gebadderd in een diepe plas. Alles zit onder het water en zand. Gelukkig is het nu niet zo koud maar zijn deken wordt vandaag niet droog. Ik heb het paard pas 9 maanden en dit is gelukkig pas de eerste keer dat ik het meemaak en ik hoop natuurlijk dat het geen hobby wordt. Maar hoe doen jullie dat, hebben jullie reserve dekens?



Ik heb ook altijd extra (reserve) dekens liggen. Ook werk ik met regendekens met losse liners dus dan kun je van een regendeken ook tijdelijk even een dikkere deken maken als je er een 100 of 200 grams onderdeken onder doet.
Sowieso is een reservedeken geen overbodige luxe.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:15

Perryx schreef:
Hoe veel gram hebben jullie niet geschoren paarden op ?


Ongeschoren 300 grams.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:56

Hier nog onder 200 gram. Gisteren wel wat warm maar was te laat (eind middag) om deken er nog af te halen. Vandaag ben ik vroeger op stal en wissel ik misschien naar 100 gram als de zon weer zo doorkomt als gisteren.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:13

Mijne ook weer terug onder de 100 grams na paar dagen bloot te hebben gestaan.


Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:18

Ik heb de Protector ook gewoon in dezelfde maat als al mijn andere Rambo dekens. Gaat prima.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 22:37

Wie van jullie heeft de Amigo Bug Rug en dan de nieuwe versie met een schijnt langere hals?
Zit deze goed?
Heb nu de Rambo Protector maar heb het idee dat de Amigo Bug Rug luchtiger is.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:03

Bedankt voor je antwoord!
Fijn dat de hals zo lang is dat vindt ik juist fijn op mijn paard.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:33

Britta31 schreef:
[ [url=m/6sLjY5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zoek dus een nieuwe deken voor een paard wat veel rolt.Welke raden jullie mij aan.Ik had de Pagony flycooler en de Premiere vliegendeken gezien.Misschien nog een ander goed merk.


Oeps al ziet het er wel komisch uit :D

Weet natuurlijk niet wat je budget is maar de Rambo Protector is een hele mooie en vooral super sterkte deken.
Mocht je iets goedkopers willen dan vindt ik de Amigo Bug Buster ook een fijne deken met goede sluitingen en een goede ligging.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 22:15

Denk dat deze dekens vrijwel hetzelfde vallen, hebben echt alleen een andere voorsluiting maar verder dezelfde pasvorm. Als van de disc sluiting de 198 te groot was zou ik nu een 191 maat proberen. Succes.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 23:00

Happy_Hippie schreef:
@RianneH, super bedankt.

Ik heb de Rhino en de Rambo toch maar allebij besteld komen maandag of dinsdag binnen.


Goede keuzes al zou ik in dit geval altijd voor de beste en sterkste gaan en dat is de Rambo versie. Ik heb deze betreffende paarse Wug deken van Rambo al tijden in gebruik en erg tevreden over. Ook op mijn vorige paardje had ik al dekens van Rambo en ook deze paarse WUG. Nooit maar 1 schuurplekje gehad hiervan.

Succes met kiezen.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:10

Pallatin schreef:
Ik hoop dat hier iemand is met tips: welke liners passen er goed onder een amigo wug? Ik zoek het liefste ook een liner in een wug model, bij voorkeur 100 gram. Weet iemand zoiets te vinden? Liefst in Nederland?


Onder de Amigo Wug kun je gewoon de horseware liners gebruiken. Die blijven prima liggen ook al bevestig je ze alleen aan de achterzijde aan de ringen. Liners in een wug model ga je moeilijk vinden ben ik bang.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:35

san4nie schreef:
Patt schreef:


Onder de Amigo Wug kun je gewoon de horseware liners gebruiken. Die blijven prima liggen ook al bevestig je ze alleen aan de achterzijde aan de ringen. Liners in een wug model ga je moeilijk vinden ben ik bang.


Dit wilde ik ook net vragen! Dank.

Heb sinds vorige week een wug op en het bevalt tot nu toe echt goed. Gewone dekens regenen toch altijd wat in op de hals/ schouder bij veel harde regen.

Past een 206 cm liner ook onder een 198 wug? Of zal dat aan de achterkant toch wat uitsteken?

Edit: typo


Beter de liners dezelfde maat houden als de dekens. Als ze inderdaad uit gaan steken dan krijg je een natte onderdeken die ook nog verder naar binnen toe nat optrekt.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:38

Capriootje schreef:
Regenen de wug dekens dus echt minder in?

Van de week was de schouder/borst flink nat onder de gewone Rhino lite. Niet heel erg maar de liner die eronder lag was ook doorweekt. Te paard laten drogen doe ik sowieso het liefste maar als het wel kouder is en paard geschoren is, toch wat minder comfortabel voor hem.


Je zou bij je huidige deken een halsdeel aan kunnen schaffen voor de erg natte dagen dan regent de deken ook niet in.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:27

Mdrf schreef:
Sintara schreef:
Ik had afgelopen week dus de liner onder de deken, een horseware liner onder een amigo bravo 12 in dezelfde maat.. Maar na een tijdje steekt de liner naast de staart flap ongeveer een centimeter uit. Hebben meer mensen dat? Als ze met de kont in de regen staat dan trekt de nattigheid van daar toch zo tien/15 centimeter op =/


Nee geen last van, heb Rambo bovendeken en de liners allemaal in dezelfde maat.


Hier ook absoluut geen last van en ook alle Rambo dekens en horseware liners dezelfde maat.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:14

Ik laat mijn Horseware dekens (zowel Rambo als de Amigo dekens) al jaren (zeker 15 jaar) elke jaar reinigen en opnieuw impregneren nooit last gehad van aangetast of lekke dekens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers