[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:47

Jodemietje schreef:
RianneH schreef:
Heeft Bucas geen instructiefilmpje online?


Ik kon deze niet vinden

https://www.paardendrogist.nl/product/u ... 116/51869/

Hier staan meer foto's ter verduidelijking. Maar achterste deel doe je onder zweetbladen door en maak je voor je zadel vast. Het halsdeel kan je dan daar aan vast maken. En die maak je ook op de borst vast en met klittenband onder de hals.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:12

Wiwabalia schreef:
Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)


Die van mij staat helaas al in de vliegendeken, ze worden hier alweer gek van de insecten helaas. Maar verbaas mij ook dat ik zelfs nog gevoerde dekens gisteren op paarden zag liggen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:39

xMalibu schreef:
Iemand tips voor een deken mét buikflap en die strak om de hals zit (paard met smalle hals)? Ik kom alleen eczeemdekens tegen die hieraan voldoen maar dat is voor de echte hete dagen vaak weer te warm..

Horseware Evolution? https://www.paardendrogist.nl/product/v ... 124/58406/

Met echt warm weer vind ik trouwens de Hoody niet warmer dan mijn Rambo Protector of goedkope synthetische vliegendeken :). Heb dan zelfs soms liever de Hoody op bij der omdat die beter ademt dan zo'n goedkoop dekentje.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:47

Ja, de Hoody van Rambo.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:49

pasvorm is inderdaad slecht voor jouw pony. Qua lengte is die echt te lang. De deken hoort te eindigen bij de staartaanzet. Dus zou nog zeker 5 cm korter horen te zijn.

Maar bucas is gewoon smal, heb je een paard/pony met brede borst/halsaanzet dan kom niet uit met Bucas.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:17

De summerserie van rambo is wel kwetsbaar, dus zou dan eerder kiezen voor regenliner icm vliegendeken

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:31

Nynkster schreef:
Ja dat ze zoiets niet even op de site zetten.
Heb m retour gedaan en maat kleiner.
Als hij dan nog veel te groot is ga ik wel weer klagen daar.. Ga niet meerdere malen verzendkosten betalen omdat de info op de site niet klopt


Dat is voor een winkel toch ook niet altijd te weten? zij gaan ook uit van de gegevens van de fabrikant. Pas als ze dit horen van hun klanten kunnen ze er wat mee.
En heb je wel echt goed gemeten? Op de foto is namelijk niet te zien waar je start met meten.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:30

Nynkster schreef:
Ik weet zeker dat ik goed gemeten heb ;)
Heb zelf bij een zaak gewerkt en daar werden echt alle broeken opgemeten. Ik vind als je echt een goede zaak hebt dat je gewoon alles opmeet. Gat in de markt =:) en scheelt zoveel irritatie. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft


Alles opmeten is mogelijk, maar dan moeten klanten ook accepteren dat er geen kortingen meer gegeven gaan worden. Anders wordt er al helemaal niets meer verdiend door de winkels vanwege extra investering in tijd. Maar wij Hollanders hebben vaak liever korting .
Voor een webshop vind ik het dus onrealistisch om elke deken op te gaan meten. Elke batch kan ook net weer anders zijn. Ben je honderden dekens per seizoen aan het opmeten vrees ik.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:48

Qazplm schreef:
Ik heb een vraagje; mijn amigo bravo 0 gram is na 6-7 jaar echt versleten (meerdere kleine gaatjes) en dus niet meer waterdicht. Is dat een normale levensduur voor een amigo deken?
Nu zat ik te kijken om ipv amigo voor rhino te gaan, maar vallen deze dekens hetzelfde? De amigo ligt op mijn paard heel fijn maar de iets sterkere buitenstof van rhino is wel aantrekkelijk....


6 tot 7 jaar is echt goed voor een deken, denk niet dat je moet verwachten dat een sterkere deken veel langer zal meegaan.
Als amigo goed ligt, zou ik lekker bij de bravo blijven. Rhino valt volgens mij iets ruimer dan de amigo bravo's.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:08

Mijn paard stond vanochtend te rillen door de regen en wind. Nog nooit meegemaakt dus der maar onder een ongevoerde deken gezet. Staat 24/7 buiten met weinig beschutting.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:45

Ik ook, daardoor zakt de voorkant te veel over de schouder en zakt de deken naar achteren.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:58

Bucas heeft niet de juiste pasvorm voor jouw paard. Maat groter gaat je niet helpen, deken is nu al aan de lange kant en dan gaat bucas scheef trekken.
Ik zou voor horseware gaan en dan met de regenliner.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 06:23

Ik heb vliegenrijdeken van Busse, die vallen mooi ruim!

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:00

Koud? Hier in het noorden vies warm weer, kan niet wachten totdat het eindelijk af gaat koelen en vooral regenen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:26

Rambo optimo al geprobeerd?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 06:28

Deveneyyy schreef:
Wie kan mij helpen? Ik heb de Bucas Smartex extra besteld, de big neck variant. Nu ligt de deken aan de voorkant heel mooi, sluit mooi aan bij de hals. Maar de achterkant is te lang waardoor de van die flappen krijgt.. Ik denk dat als ik nu naar maat 165 ga, dat hij voor weer te strak gaat zitten terwijl dit tot nu toe de enige deken is die goed ligt bij zijn schouders..... help![ [url=m/4Mlk0k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4co82V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s8XPo5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een 175


Deze is echt te groot. Bij andere merken kom je daar mee weg maar bij bucas gaat de deken dan scheef trekken.
Ik zou naar een ander merk kijken, rambo bijvoorbeeld.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:16

CoRiNa1983 schreef:
Is er hier iemand die bekend is met horseware just a rug?[ [url=m/PBcyTX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is geen merk van Horseware, misschien eigen merk van dat bedrijf? Nog nooit van gehoord in ieder geval.

De imperial riding deken ken ik niet. Maar als een deken op een productfoto van de leverancier al zo slecht (strak) zit op de borst dan vrees ik het ergste van de pasvorm.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:31

zo te zien is het een standaard amigo bravo, waarschijlnijk onder private label uitgebracht.
.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:29

Denk eerder dat een bedrijf dekens heeft laten maken of dat het een oude restpartij is die ze niet onder hun eigen merk willen verkopen.
Paardendrogist heeft ookeen eigen merk, gemaakt door horseware. Zal zoiets wel zijn.
Lagere kwaliteit dan mio hebben ze niet, dus daar valt het niet onder.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:20

Geen deken voor een veulen, tenzij deze ziek is. Wintervacht gaan ze nu wel aanmaken.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:00

Vrees dat het niet bij trekt helaas, staat zo te zien ook strak op de boeg.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:26

Mijn rambo voelt wel wat klammig met die extreme regen als ik die aftrek, maar is zeker niet lek. Vergeet niet dat het voor paarden met de wintervacht erg warm is onder de deken dus dat vocht condenseert tegen je binnenvoering. Betekent niet dat de deken lek is ;).
Had gisteren deken van stalgenoot in handen, die was echt lek. Paard was op verschillende plekken zeiknat.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:39

Rhino dekens zijn ander materiaal, stof is wat sterker dan van de amigo. Rhino zit tussen amigo en rambo in qua kwaliteit.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:33

Tancreda4 schreef:
Faitherr schreef:
Welke bucas dekens gaat het om? Ik heb 3 maal een nieuwe gekregen en ze waren allemaal lek, lekte bij redelijke regen door op de rug en bij extreme regen had ik een zeiknat paard.
Ging om de bucas freedom (met hals)
Heb nu een ander merk want was er wel klaar mee.


Irish turnout

Overigens lekt de smartex ook bij de naden. Zijkant van dr buik is ook daar nat.


Mijn rambo lekt op de naden, daarover contact gehad met Horseware. Maar dat is acceptabel volgens hun en dus geen garantie. Omdat de machines door de stof heen stikken is dat niet waterdicht te krijgen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:31

als de schouders kaal worden is de pasvorm niet goed. Misschien naar een andere deken kijken ipv hulpstukken om dat te verbloemen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pol013 en 10 bezoekers