pony loopt door schrikdraad heen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
claudiaros
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-09-19

pony loopt door schrikdraad heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 18:23

Onze pony heeft geleerd om de kop onder het schrikdraad te steken en dan onder het draad door te lopen toen de elektriciteitskast kapot was. Nu hebben we een nieuwe elektriciteitskast aangeschaft waarmee een hogere voltage op het draad staat. Toch loopt de pony onder de draad door terwijl hij de draad aanraakt met zijn manen. Wat nu?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: pony loopt door schrikdraad heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:26

Stukje metaaldraad in de manenkam vlechten. Daar heeft de pony niet van terug.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: pony loopt door schrikdraad heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:27

Een lager draadje spannen

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:27

Morganlefay schreef:
Stukje metaaldraad in de manenkam vlechten. Daar heeft de pony niet van terug.


En een soort gewei naar boven laten steken boven de oren zodat die als eerste het draad raakt. Ik gebruikte van dat dunne ijzerdraad die je ook als stroomdraad kunt gebruiken. 1x... gelijk afgelopen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:29

Voldoende draden spannen en controleer je draden eens op kortsluiting. Voor mijn shet heb ik er 4, de laagste zit 10/15 cm boven de grond. En hoe zit het met je aardpen? Is die op de juiste manier aangesloten en in de grond gestoken?

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: pony loopt door schrikdraad heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:46

Dat drama heb ik ook gehad met onze shet. Die ging er altijd vandoor, zelfs met 5 draden dicht op elkaar steeds weer uit de weide.Onze stroomklok gaf wel een mooie tik maar het deed haar niets, de man waar ik nu de weide huur heeft het stroom van het net ipv een klok met accu ( wat ik had ). Nu houdt ze het wel uit haar hoofd om bij het draad te komen.

Heb haar ook een hele poos aan de stick gehad omdat de buren haar echt helemaal zat waren en werkelijk niets hield haar in de weide.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:28

Caesar schreef:
Morganlefay schreef:
Stukje metaaldraad in de manenkam vlechten. Daar heeft de pony niet van terug.


En een soort gewei naar boven laten steken boven de oren zodat die als eerste het draad raakt. Ik gebruikte van dat dunne ijzerdraad die je ook als stroomdraad kunt gebruiken. 1x... gelijk afgelopen.

Of korte stukjes schriktlint van 10cm lang in de manen vlechten. Dat is vrij veilig voor pony en zorgt er ook voor dat ze beter een harde schok krijgen wanneer ze met de manen kam tegen het schrikdraad aankomen.