Help, ten einde raad...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anna
Berichten: 953
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Help, ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:02

Ik beveel ook Caira aan, denk dat zij jou zeker verder kan helpen.

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:05

Probeer eens te grondwerken. Je maakt het paard bewust van zijn/haar lichaam en daarbij leren ze te ontspannen. ( ik raad aan de filmpjes van TRT te bekijken) Ik zou ook longeren met bijzettouwtjes.
Zodra je paard gaat rennen of gek word, hand laag houden en haar op een ‘kleine’ volte draaien. Een gebogen paard kan niks. Ik snap dat dat lastig is buiten maar geloof me, het helpt echt.
Ohja en natuurlijk een goede instructrice zoeken die ervaring heeft met het probleem dat jij ervaart. Ik weet zeker dat het helemaal goed kan komen :D

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Help, ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:16

...van sommige mensen vraag ik me wel eens af of ze toch niet een hekel aan paarden hebben.

"Bindt het hoofd omlaag, sleur m op de volte zodat hij niets kan" -
ik wl maar liever dat een paard vertrouwen in mij heeft of krijgt.

Een vluchtdier wil koste wat het kost niet omvallen - gun het het dier om zijn hals correct te gebruiken.
En met name in het zadel wil ik de volte wel gebruiken om problemen op te lossen, maar dat gaat over minieme stukjes balansverlies, lang voordat het dier gaat vliegen.

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:48

Janneke2 schreef:
...van sommige mensen vraag ik me wel eens af of ze toch niet een hekel aan paarden hebben.

"Bindt het hoofd omlaag, sleur m op de volte zodat hij niets kan" -
ik wl maar liever dat een paard vertrouwen in mij heeft of krijgt.

Een vluchtdier wil koste wat het kost niet omvallen - gun het het dier om zijn hals correct te gebruiken.
En met name in het zadel wil ik de volte wel gebruiken om problemen op te lossen, maar dat gaat over minieme stukjes balansverlies, lang voordat het dier gaat vliegen.


Ik denk dat je op mij munt? Je maakt het wel erger dan dat ik zeg := . Niemand zegt dat je het hoofd omlaag moet vastzetten en hem op de volte moet sleuren.
Voor het vertrouwen zei ik grondwerk. En als her gevaarlijk wordt, buiten, op het steen, open weg. Dan is dat je Flycheck, voor als het gevaarlijk wordt. En nee ik heb zeker geen hekel aan paarden anders zou ik niet in de hobby(sport) zitten :j

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:42

Ik zou zeer zeker verder medisch onderzoek doen

Swanzie
Berichten: 511
Geregistreerd: 22-08-18

Re: Help, ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:43

Alleen rontgen zegt niet alles, weke delen worden hiermee nietmee inkaart gebracht

Anoniem

Re: Help, ten einde raad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:09

Ts ik denk dat je jezelf ook wel een beetje overschat aan je profiel te zien. Acht jaar ervaring is echt niet zoveel, en dat gezwets over groene paarden en hengsten? Niet gemeen bedoeld, maar veel jonge meiden hebben in hun beleving ervaring met jonge paarden en hengsten, terwijl dat nog veel te gevaarlijk is, en de kans mij al klein lijkt dat volwassenen jou met groene paarden en hengsten laten werken, en als het wel zo is dan valt het vast wel een beetje mee hoeveel ervaring. En nu krijg ik waarschijnlijk weer over me heen dat ik jouw paarden leven niet in kan schatten vanaf een forum, maar gezien je leeftijd en praatjes lukt dat wel redelijk. Weet je, het zijn vaak de mensen die ervaring hebben die niet lopen zwetsen, omdat ze zich des te meer realiseren hoeveel ze nog te leren hebben. Tja, Elke jong meisje denkt de wereld aan te kunnen En alles al gezien te hebben op paardengebied, maar valt blijkbaar wel mee want anders kon je met deze oudere merrie ook wel uit de voeten. Ik snap dat het moeilijk is wanneer je een hoge pet op hebt van jezelf, maar je er gewoon bij neerleggen dat je nog niet zoveel ervaring hebt en dit paard te hooggegrepen voor je is, gaan lessen en een braaf leer paard zoeken is echt geen doodzonde

Ellen162
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 23:58

Ik zou beginnen met zoeken naar een goede instructeur die je kan helpen met grondwerk, vertrouwen opbouwen en pas en een later stadium, als er geen gezondheidsproblemen zijn of deze zijn opgelost pas beginnen met rijden. Is er al een fysiotherapeut/osteopaat bij geweest? Of een tandarts?
Om je paard te helpen ontspannen en zich bewust te worden van haar lichaam kan je ook allerlei oefeningen doen met haar, je kan ook richting vrijheidsdressuur denken, ze wordt dan ook losser in haar lijf waardoor ze hopelijk relaxter wordt, ik heb met mijn nrps-pony ook van alles gedaan in die richting, het is vooral heel leuk om zo samen te werken met je paard, het versterkt jullie band en dat is alleen maar goed. Ik wens je heel veel succes!!