trippelen tijdens het wandelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mcas
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-19

trippelen tijdens het wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 11:29

Hey, gisteren ben ik voor het eerst met een grote groep een buitenwandeling gaan doen met de paarden.
Mijn paard heeft bijna heel de weg getrippeld wat na een aantal uur wel vermoeiend wordt.
Tijdens de eerste 2 uur heeft ze ook constant met haar bit zitten spelen.

Vorige zomer gingen we met 2 of 3 wandelen en dan was er geen probleem.
Is dit omdat ze dan zenuwachtig is en kan er iets aan gedaan worden ?

NienkeK

Berichten: 63
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Drenthe

Re: trippelen tijdens het wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:50

Dat klinkt inderdaad 'gewoon' als spanning. Zijn jullie ook een stuk gaan draven/galopperen? Vaak werkt het niet mee om te blijven stappen en in te houden maar juist om even een stuk naar voren te gaan om af te vloeien. Dat ze het vorig jaar niet deed heeft misschien niet zo zeer te maken met het aantal paarden, maar misschien was het een nieuwe omgeving, of waren er paarden mee die onrustig waren waar die van jou op reageerde?

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: trippelen tijdens het wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:44

Klinkt alsof ze gewoon een beetje zenuwachtig was. Als ik je bericht goed leest dan is dit voor het eerst sinds lange tijd dat jullie weer samen een buitenrit maken. Hiervan worden de meeste paarden wat zenuwachtiger, want ze krijgen allemaal prikkels binnen die ze normaal nooit binnenkrijgen. Denk hierbij aan vreemde geuren en geluiden en ze zien natuurlijk van alles. Ik denk dat het vanzelf over gaat als je wat vaker met haar buiten gaat rijden.

Als je wel al vaak naar buiten bent geweest, maar dat was altijd alleen. Dan kan het ook heel goed zijn dat ze wat zenuwachtig is omdat er allemaal andere paarden mee zijn en ze dit nog niet kent. Ik zou zeggen trek het je niet teveel aan en ga het wat vaker doen zodat de spanning er vanaf gaat.

mcas
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-19

Re: trippelen tijdens het wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 08:33

bedankt voor de info. Er waren idd een aantal paarden die nogal onrustig waren. We zijn dan ook opgeplitst in 2 groepen met de rustige paarden en de meer onrustige maar toch bleef ze dan nog trippelen. Ben van plan om meer met haar buiten te gaan wandelen. Hopelijk helpt dit.