Miskoop of opgelicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Miskoop of opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:26

TS, sorry maar doordat je verhaal iedere keer veranderd wordt je alleen maar ongeloofwaardiger..

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:27

Horsewoman2 schreef:
Janine1990 schreef:
Jeetje TS, de reactie van Ruitje snijdt anders wel degelijk hout. In elk opzicht...


Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft. Dus logisch dat ik dan een stapje terug doe. Eerst moet ze onderzocht worden. Het is alleen triest dat mensen niet meer normaal op een topic kunnen reageren zonder beledigend te worden. Terwijl je de situatie niet eens kent. Fijne dag verder.


En het feit dat jij in de mooie praatjes en blauwe ogen bent getrapt zegt meer over jou dan over de verkoper. Je zegt dat het dier gekeurd is, waarschijnlijk alleen klinisch en verder heb je echt zitten slapen tijdens de leaseperiode. Jij hebt, in tegenstelling tot heel veel kopers hier, zelfs heel lang de tijd gehad om het dier uit te proberen. Dat je dat niet gedaan hebt en het dier nu( na acht maanden) totaal niet blijkt te voldoen aan jouw blijkbaar hooggespannen verwachtingen, dat kun je niet afdoen als opgelicht maar als een fiks stuk naiviteit en onkunde betreffende paarden. Ook al rij je veertig jaar, je hebt zelf dikke steken laten vallen dus schuif dat niet af op de verkoper, jij kende het paard voor je hem kocht.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:27

Dat opnieuw inrijden, is daar over afgesproken dat een andere (professionele) ruiter dit zou doen? Of ging hij er vanuit dat jij dit zou doen? En is er besloten wat er zou gebeuren als de problemen niet verholpen zouden zijn na die maanden? Ik vrees dat het niet duidelijk genoeg is afgesproken en dat je er nu weinig rechten aan kunt ontlenen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 23-04-19 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:27

In de openingspost zeg je dat je niets weet van de geschiedenis en niets weet van trauma. Als je met je ideeën over de afspraken net zo zwalkend bent als wat je hier schrijft....

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:27

Dus je wilt hier advies over iets en verteld een half verhaal zodat je je verhaal iedere keer kan aanpassen naar hoe je wilt? >;)

Is er een verkoopcontract (met afspraken)? Oftewel staat er zwart of wit iets over die resterende 1000,- ? Of zijn er getuigen bij de mondelinge afspraak daar van geweest?
Dat was je opening nog.. maar nu het op openbaar internet staat kan het wellicht nog lastig worden om die opening staand te houden.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 23-04-19 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:28

Horsewoman2 schreef:
Chapeau2002 schreef:

Ik lees dit topic met stijgende verbazing.. TS je bent niet opgelicht, je wist dat je een lastige kocht. Dat schrijf jezelf. Niet netjes dat je iedereen aanvalt die niet met je mee praat.


Je hebt niet alles gelezen. Zoals ik al zei: het paard heeft ook goede momenten dat ze bijv wel springt. En ze kan ook heel mooi dressuur lopen dat zijn positieve momenten met haar en ze is ook helenlief zacht karakter. Daarom heb ik haar toch gekocht omdat ik het een kans wilde geven. Anders had ik het echt niet gedaan. Het probleem is dat de vorige eigenaar beloofd had de helft van haar training te betalen en dat we samen zouden zoeken naar een oplossing, maar nu wil hij dat niet meer en zegt eigenlijk bekijk het maar met je paard. Dat is wat er gebeurt is.


Ja sorry hoor maar wat verwacht je nou helemaal? Betaal verdorie die 1000 euro en verkoop dat paard. Dit gaat niet meer over oplichting of miskoop qua paard. Jij hebt een meningsverschil gehad en je probeer nu dus te kijken hoe je wraak kan nemen.

Het is nu JOUW paard en dus JOUW verantwoordelijkheid. En als jij hem getraind wil hebben door eens andere partij wat je nu opeens aankaart moet JIJ dat betalen. Want de vorige eigenaar wilde van het paard af en dat wilde die niet voor niets.

Jij kunt die persoon helemaal NIETS verwijten dat die niet wilt mee betalen aan training van een dier dat niet meer van hem of haar is. Dat zou wel ff lekker bezopen zijn zeg. Afbetalen die handel en je verlies nemen.

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:28

Horsewoman2 schreef:
ruitje schreef:
Dit paard is mogelijk juridisch nog niet van jou, dat kon bij een zaak wel eens een mooi verhaal worden.

Jij kan nog niet nadenken over het verkopen van dit dier voordat je 1000 euro betaald hebt. Je moet je schamen dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker nadat je 1.5 maand dit dier hebt kunnen uitproberen.

Mensen zoals jij zijn de reden dat verkopers niks meer op proef of op afbetaling willen meegeven.

Echt.... ik kan er niet bij dat jij denkt dat je opgelicht bent, terwijl jij degene bent die iemand oplicht :+


Knap zeg dat je dat weet. Was jij erbij toen ik het paard kocht? En ken je mij? Getuigd beetje van domheid en kortzichtigheid dit. Maar goed zegt meer over jou dan over mij, er staan altijd domme reacties tussen ben het gewend. :D Fijne dag verder


Je reactie spreekt boekdelen. Er is er hier maar een die wat dom en kortzichtig is, dat ben je nl zelf. Jij koopt dat paard na een ''proeftijd/lease van 1,5 maand''.
En onder druk gezet klinkt stoer maar is onzin. Verkoper zal niet met een pistool op je gericht je gedwongen hebben tot aankoop.
Dus: helaas domme impuls aankoop, waarbij je ruime ervaring blijkbaar ook geen steuntje in de rug was.
Niemand's schuld, heb jezelf gedaan. En nu wacht de verkoper nog op betaling, dat is ook dom.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:28

Ik heb dit zo een beetje doorgelezen, en ik val nog net niet van mn stoel van dit topic én van de reacties van (al dan niet) paarden mensen... :')

Even, werkelijk..
Je koopt willens en wetens een paard waarvan je VAN TEVOREN al weet dat ze niet springt.. En dan ga je piepen dat ze niet 'blijkt' te springen?
Voor iemand met 'genoeg' ervaring met paarden (want vanaf je zesde) vind ik dit,sorry dat ik dit zeg, toch behoorlijk naief.
Nee, dit is waarschijnlijk niet het advies waar je op zit te wachten, maar het is wel wat het is...

Verder zeg je in je beginpost dat je haar niet leuk vind en van haar af wil, je wil verkopen. En dan zeg je daarna 'maar ik wil haar niet kwijt'.. Wat wíl je dan??
Want als je net zo twijfelkonterig met paarden om gaat als dat je hier doet, dan snap ik wel dat het niet gaat werken...

En hoe kan het dan een miskoop zijn, als je van tevoren wist dat ze niet aan je wensen zou voldoen? Dan heb je toch willens en wetens een paard gekocht wat het niet ging doen??
Met het idee dat als je opnieuw zou gaan inrijden (dat gaat niet trouwens, maar dat terzijde) , dat het dan in een half jaar gefixt zou zijn?

Dan ben je niet in de maling genomen imo.. dan heb je ergens gewoon niet goed bedacht wat je wil. Dat is geen verwijt, maar wel iets waar je over na moet gaan denken als je een paard wil kopen.

Overigens, die 1000 euro afspraak is echt een vreemde afspraak.. maar dat is iets tussen jou en de verkoper..

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:29

oji schreef:
In de openingspost zeg je dat je niets weet van de geschiedenis en niets weet van trauma. Als je met je ideeën over de afspraken net zo zwalkend bent als wat je hier schrijft....


Geen wonder dat het paard zwalkt, ik geloof zo langzamer hand geen bal meer van het hele verhaal. Lijkt meer op een penny die een ongeschikt paard wel even naar GP jumping zal rijden, goede les, op papier kun je niet rijden.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:29

Netjes je afspraak houden en de 1000 euro aan de verkoper betalen volgens afspraak. Dat is het enige wat ik hier zie wat een harde afspraak is. De problemen die je hebt met het paard kunnen aan jou liggen of aan het paard maar je kende het paard voordat je het kocht dus je wist wat je kocht. Niet onder het betalen proberen uit te komen dan heeft de verkopende partij meer reden om zich opgelicht te noemen als wat jij zelf nu hebt.

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:30

bigone schreef:
oji schreef:
In de openingspost zeg je dat je niets weet van de geschiedenis en niets weet van trauma. Als je met je ideeën over de afspraken net zo zwalkend bent als wat je hier schrijft....


Geen wonder dat het paard zwalkt, ik geloof zo langzamer hand geen bal meer van het hele verhaal. Lijkt meer op een penny die een ongeschikt paard wel even naar GP jumping zal rijden, goede les, op papier kun je niet rijden.


Ik snap het wel. TS kijgt "haar zin niet" en is zeer onvolwassen aan het reageren.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:31

Horsewoman2 schreef:
Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft. Dus logisch dat ik dan een stapje terug doe. Eerst moet ze onderzocht worden. Het is alleen triest dat mensen niet meer normaal op een topic kunnen reageren zonder beledigend te worden. Terwijl je de situatie niet eens kent. Fijne dag verder.


Je koopt dat dier toch zelf???
je leaste m al van te voren... dan wist je toch hoe ze was....

Kom nou zeg :')

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:32

Horsewoman2 schreef:
Janine1990 schreef:
Jeetje TS, de reactie van Ruitje snijdt anders wel degelijk hout. In elk opzicht...


Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft. Dus logisch dat ik dan een stapje terug doe. Eerst moet ze onderzocht worden. Het is alleen triest dat mensen niet meer normaal op een topic kunnen reageren zonder beledigend te worden. Terwijl je de situatie niet eens kent. Fijne dag verder.


Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van

Is dit je standaard antwoord op reacties die je niet aanspreken? Volgens mij snappen de meesten juist heel goed hoe de zaak in elkaar steekt, nu jij nog 8-) 8-)

Horsewoman2
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 09:32

_Lorette_ schreef:
Dat opnieuw inrijden, is daar over afgesproken dat een andere (professionele) ruiter dit zou doen? Of ging hij er vanuit dat jij dit zou doen? En is er besloten wat er zou gebeuren als de problemen niet verholpen zouden zijn na die maanden? Ik vrees dat het niet duidelijk genoeg is afgesproken en dat je er nu weinig rechten aan kunt ontlenen.


Nee hij zei dat hij mensen kende die met haar aan de slag konden gaan. Maar vervolgens heeft hij het zo gelaten zoals het is. Hij wilde gewoon van het paard af blijkbaar.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:34

Horsewoman2 schreef:
_Lorette_ schreef:
Dat opnieuw inrijden, is daar over afgesproken dat een andere (professionele) ruiter dit zou doen? Of ging hij er vanuit dat jij dit zou doen? En is er besloten wat er zou gebeuren als de problemen niet verholpen zouden zijn na die maanden? Ik vrees dat het niet duidelijk genoeg is afgesproken en dat je er nu weinig rechten aan kunt ontlenen.


Nee hij zei dat hij mensen kende die met haar aan de slag konden gaan. Maar vervolgens heeft hij het zo gelaten zoals het is. Hij wilde gewoon van het paard af blijkbaar.


Dat had je eerder kunnen bedenken, toen hij haar met spoed verkocht.

Wat is nu je plan van aanpak?

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:34

En jij trapte er in.
Heb je zelf gedaan.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:35

Ja das meestal als je iets wil verkopen.... :j Dan wil je het over het algemeen niet houden..

maar ondertussen is het wel een vervelende situatie.. Jij zit met een paard wat je eigenlijk niet wil en het paard zit met een baasje wat r niet leuk vind..
Kun je het paard inderdaad niet gewoon afbetalen en doorverkopen?

Of je moet r teruggeven en je verlies nemen, maar dan verlies je nog meer geld..

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Miskoop of opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:36

Ja, dat kan allemaal. Maar dat wil TS niet horen. Deze goede tip is al een keer of 5 voorbij gekomen.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Miskoop of opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:39

Oh ja :j

euh.. frikandellen dan? Dan zou ik het verder idd ook niet weten.. :n

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:40

Het is gewoon hartstikke vervelend als je een paard koopt waar je minder mee kan dan je gehoopt had.

In jouw geval zou mijn plan van aanpak zijn:
- Het resterende bedrag betalen zodat ik geen "last" meer heb van de oude eigenaar en mijn eigen plan kan trekken. Geeft mij rust in mijn bolletje.
- Het paard op een goede kliniek laten onderzoeken. Ik wil weten of ze goed in orde is en wel kán springen. Als ze het niet wil of nog niet geleerd heeft, moet ik iets anders verzinnen.
- Les nemen in grondwerk en rijden. Het is altijd fijn als er iemand met je mee kijkt, al is het maar om je een eindje op weg te helpen als het niet gaat zoals verwacht.
- Als het nog niet gaat zoals ik wel zou willen en paard blijft stakerig terwijl ze het lichamelijk zou moeten kunnen zou ik het zadel en de tanden nog laten nakijken.
- Als het dan nog niets wordt ondanks al mijn investeringen zou ik het paard willen verkopen want dan zijn we duidelijk geen match.

Horsewoman2
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 09:50

Cer schreef:
Ja das meestal als je iets wil verkopen.... :j Dan wil je het over het algemeen niet houden..

maar ondertussen is het wel een vervelende situatie.. Jij zit met een paard wat je eigenlijk niet wil en het paard zit met een baasje wat r niet leuk vind..
Kun je het paard inderdaad niet gewoon afbetalen en doorverkopen?

Of je moet r teruggeven en je verlies nemen, maar dan verlies je nog meer geld..


Hij wil haar niet terug, zegt genoeg. Dus indd afbetalen paspoort overhandigen en dan resetten. Want niemand wil haar zoals ze nu is en is zielig ook komt ze weer in vreemde handen, weer mensen met andere rijstijl. Dus ik hou haar lekker en ga hard aan de slag met haar.

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:50

Maar ik vermoed zomaar, als het geld er niet is om de aankoop in 1 keer te financieren, dat er ook geen geld is om alle onderzoeken en trainingen te betalen dus dat TS met de handen in het haar zit. Typisch gevalletje van zeer domme aankoop en harde leerschool. Maar ja, hoe vaak gebeurt het niet dat de koper de eigen kennis en kunde schromelijk overschat en dat wil afwenden op de verkoper.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:54

Horsewoman2 schreef:
Hij wil haar niet terug, zegt genoeg.

Ik geloof niet dat je dit nu heel juist verwoord...
Dat zegt niet genoeg perse. Hij wilde haar verkopen en dat heeft ie gedaan. Als hij haar had willen houden had ie haar gehouden.
Ik snap niet goed dat je de zwarte piet bij hem neer wil leggen door dit soort uitspraken.

Citaat:
Dus indd afbetalen paspoort overhandigen en dan resetten. Want niemand wil haar zoals ze nu is en is zielig ook komt ze weer in vreemde handen, weer mensen met andere rijstijl. Dus ik hou haar lekker en ga hard aan de slag met haar.

Ik zou niet weten of niemand haar wil, er zijn mensen die dit soort paarden juist interessant vinden als project.. :j

Maar als je hard met haar aan de slag wil, zou ik wel kijken of je een mindset bij jezelf kunt veranderen.. want dat moet je dan wel echt willen omdat je het leuk vind :j Als je blijft zitten met het gevoel dat je haar niet wil, gaat het echt niet werken..

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:55

Horsewoman2 schreef:
Cer schreef:
Ja das meestal als je iets wil verkopen.... :j Dan wil je het over het algemeen niet houden..

maar ondertussen is het wel een vervelende situatie.. Jij zit met een paard wat je eigenlijk niet wil en het paard zit met een baasje wat r niet leuk vind..
Kun je het paard inderdaad niet gewoon afbetalen en doorverkopen?

Of je moet r teruggeven en je verlies nemen, maar dan verlies je nog meer geld..


Hij wil haar niet terug, zegt genoeg. Dus indd afbetalen paspoort overhandigen en dan resetten. Want niemand wil haar zoals ze nu is en is zielig ook komt ze weer in vreemde handen, weer mensen met andere rijstijl. Dus ik hou haar lekker en ga hard aan de slag met haar.


Opgelost ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:58

Binnen 2 weken terug is nog wat... Logisch dat hij dat na 8 maand niet meer wil.

Zou het trainen echt aan een ander overlaten die onbevooroordeeld met het paard omgaat. Scheelt een hoop voor het paard. Zoals gezegd, trauma's liggen meer bij de ruiter dan bij het paard.