Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:31

[***] schreef:
Dank je :) Vroeg me af of zo'n dingen konden of dat ik mij zat in te beelden... Maar als jij het al merkte met het binnenzetten van je paard zal het ook wel kunnen als iemand er op gereden heeft ... Verwacht inderdaad morgen ook weer gewoon het normale, indien niet moet ik toch even verder kijken.

Is het overigens iets om rekening mee te houden? Of moet ik er niet teveel achter zoeken en teveel mee doen? Ik bedoel, als hij elke keer zo van de leg is als er iemand anders op rijdt ... Of zou ik er teveel van maken? Heb soms wel het idee dat ik overdrijf met dat soort dingen, en misschien daardoor ook juist bepaalde dingen en reacties veroorzaak ..


Hij is niet van de leg bij jou., dat was ie ohz blijkbaar ;)
Net doen of je neus bloed, en gewoon je dagelijkse dingen doen.

Klopt toch eigenlijk helemaal ?, maw: als je wel een fijne ruiter treft veranderd je paardje ook, kan zomaar zijn dat ie zich fijner en zekerder voelt bij die persoon.

Was er zelf ook bij, maar kon er alleen maar van genieten dat mijn paard zo'n goede ohz match was met zijn bijrijder, kon ikzelf bij lange na niet zo goed.
Hij vondt het echte werk heerlijk: werd lekker brutaal , sterker en trotser als voorheen: geweldig om dat te zien.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.


Anoniem

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:44

Maar hij 'werkt het wel uit' op mij :P
Het klopt natuurlijk wel, heb nog wel eens iemand anders erop gehad en daar liep hij super mee en had ik echt een fijn gevoel. Jammer genoeg hebben beiden geen tijd om dit op regelmatige basis te doen.

Werken op gevoel gaat steeds beter, had hem vandaag ook vrij snel weer uit zijn bubbel, maar vond het niet leuk dat hij dat gedrag weer liet zien ... hoop in ieder geval dat het morgen anders is en hij dan ook weer zin heeft om te draven etc.

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:53

Snap dat je het niet leuk vond, maar het positieve is dat je hem er wel uit hebt gekregen.

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:16

Slmt9 schreef:
:D juist! Ik zoek meer ideeën voor hoe ik de trailer na kan bootsen :+


hier hebben we twee garage kanteldeuren naast stal met open ruimte erachter zonder ramen en laag plafond.
Loop ik bewust wel es naar binnen, wat draaien, wachten , samen op uitkijk staan, etc. etc
Niks in de buurt waar je naar binnen mag gaan ? , schuilstal ergens ?, was plaats ? , donkere stal met laag plafond ?
Nauwe doorgang ergens waar je perse achteruit moet ?

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:35

Yes, dank je. Onze hooischuur is ook smal en zonder ramen. Maar ik denk dat hij dat niet zo spannend vindt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:52

Vandaag was er weer geluid <3 <3 <3
Ik vond het wel grappig, kreeg ineens het 'beeld zonder klank'-gevoel hoe hij gisteren was. Weet niet of jullie die uitdrukking kennen, maar wordt hier gebruikt als er ruzie is in het huishouden.. Wel beeld, maar geen klank (zoals bij een tv zonder geluid) omdat de andere persoon kwaad is en niet meer tegen je wil spreken. Dat idee :')

Maar gelukkig vandaag wel weer klank en weer zijn vrolijke zelf. Hem even lekker laten rollen in de longeerpiste, daarna gepoetst en nog even wat in de binnenbak bezig geweest. Hij deed goed zijn best en ook het drafknopje was terug. Enkel de galopknop lijkt nog kapot :(:) En rechtsom was ook niet zijn favoriet maar we hebben toch wel een beetje drafwerk kunnen doen. Heb niet teveel doorgevraagd, vond het voor nu al leuk dat er weer zin voor bewegen in zat en dat hij weer fijn de connectie had en hield. <3

Speciaal toch ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:20

Even kleine update ivm [***] zijn darmen, moest er interesse in zijn.

Vandaag is de DA geweest voor de entingen en heeft hem ook eens even bekeken ivm de darmen. Hij vond de pony er prima uitzien en kon op het eerste zicht/gehoor niks ontdekken, darmen waren wel goed actief maar niet overdreven of op een rare manier.

Hij is nu een kleine 3 weken van de bietenpulp af en ik denk dat dit wel de 'boosdoener' is geweest. Vooral omdat hij best wel een grote hoeveelheid kreeg en langzaamaan qua werk steeds minder is gaan doen. De DA legde het uit dat het lichaam, het begin van de darmen, uit de voeding alles haalt wat nodig is en wat over is gaat naar de rest van de darmen waar oa de blinde darm het op een andere manier verteerd. Bij die vertering komen gassen vrij. Dus als je paard teveel voer krijgt in verhouding tot wat het lichaam nodig heeft heeft die blinde darm veel werk en zijn er veel gassen. Verder is het dan ook zo dat het lichaam daar moeite mee heeft om die hoeveelheid op die manier te verwerken en dus naast het opblazen en de gassen kan hij zich dan wat ongemakkelijk voelen waardoor het best kan dat de rug vast gaat zitten ed

Dus het plan is nu om het nog even aan te kijken als hij langer van de pulp af is (volgens de DA kan het wel maanden duren voor de darmen weer helemaal 100% op punt zijn) en proberen zijn beweging weer wat meer op te schroeven en dan zou het goed moeten komen. Indien hij toch blijft kwakkelen gaan we eens bloedonderzoek doen maar de DA verwachtte nu niet dat daar veel uit te halen zou zijn.

Voorlopig dus alleen hooi en vitaminen/mineralenkorrel voor meneer 8-)
En een plan bedenken om wat meer te bewegen ...

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:28

Da’s dus goed nieuws.

Toch maar die trektochttraining gaan beginnen dan.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:08

Fijn. De darmen van mijn oude paard zijn steeds gevoeliger aan het worden. Na jouw bericht ben ik gestopt met bietenpulp aan haar te geven.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:26

Interessant om te horen [***]! Fijn dat je de oplossing gevonden hebt :)

Bietenpulp bestaat vrijwel alleen uit vezel en wordt dus niet verteerd in de dunne darm. Vrijwel alles gaat naar de blinde en dikke darm om daar gefermenteerd te worden. Bij fermentatie (door bacteriën) komt gas vrij. Paarden kunnen van vrijwel alleen vezel leven, omdat ze kunnen leven van alleen fermentatie. Het kan natuurlijk prima zijn dat bietenpulp bij jouw paard de "verkeerde" bacterien voedt, die extra veel gas aanmaken.
Bij mensen heb je vaak overgroei van dikke darm bacterien in de dunne darm. Dan wordt er gas aangemaakt in de dunne darm en krijg je enorm last van je buik en een enorme opgeblazen buik (wrs. is dit vaak de onderliggende reden van spastische darm syndroom). Ik heb nog geen enkel artikel gevonden van hetzelfde bij paarden, maar dit zou natuurlijk ook bij paarden zo kunnen zijn. Bij mensen is het ook een vrij nieuw fenomeen.
Bij mensen helpt het soms om tijdelijk zo min mogelijk vezels te eten tijdelijk, maar dat is bij paard natuurlijk geen optie. Ik kan me wel voorstellen dat bietenpulp meer oplosbare vezels bevat en hooi/kuil meer onoplosbare vezels bevat, dus het zou best kunnen dat bietenpulp bij hem verkeerde bacteriën of bacteriën op de verkeerde plaats voeding geeft. Goed om te weten dat bietenpulp ook averechts kan werken! Bij paarden is het vaak een probleem dat ze veel te weinig vezel krijgen, dan is bietenpulp vaak heel fijn als aanvulling.

Hebben jullie allemaal de conferentie en filmpjes die bij het boek horen bekeken? Leuke filmpjes zitten ertussen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:39

Dank je voor de uitbreiding.. Ik denk dat in het geval van mijn pony gewoon allemaal een beetje té is. Niet zozeer de bietenpulp als zijnde bietenpulp maar wel de hoeveelheid, samen met het hooi dat hij binnenspeelt (en stro) en het in verhouding gebrek aan beweging. Hij zit ook gewoon een beetje raar in elkaar, met al zijn allergieën en gevoeligheden etc. We gaan het zien, ik vind hem op een aantal weken toch al verbetert dus we kijken even wat het de komende tijd doet.

Die trektochttrainingen zouden hem wel deugd doen maar ik ben er nog niet zo klaar voor, het is niet zo mijn seizoen :')

Heb zelf niks van het boek en dus de conferentie gevolgd. Heb je er wat aan gehad? Wat vond je interessant?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 20:55

Het waren drie weken lang filmpjes over allerlei uiteenlopende onderwerpen, was erg leuk. Zaterdagavond drie Q&A van zo'n 2 uur, daar ben ik nog niet doorheen :')

Het gaat hier qua training erg goed. Alleen de algehele spanning is soms nog wat hoger, soms ook volledig weg. Paard kan bijvoorbeeld ook niet op stal staan zonder spanning, zelfs niet met alle andere paarden erbij. Dat heb je dan weer met een paard die geen stal kent :D Ben ik nu ook maar aan te oefenen door haar lang genoeg op stal te zetten, is niet erg handig. Was wel interessant om te zien dat ze ook in de stal wel eet en wel zoekt in het hooi, maar dan toch net te veel onrustig rondjes draait en net te veel mesten ook. Dat is iets wat ze in de bak ook doet, maar heeft dus niet heel veel met mij te maken. In de bak gaat het zelfs vrij goed, ik kan haar nu meestal ook alleen achterlaten in de bak, zonder dat onrustig wordt. Daar gaat dan wel iets van werk aan vooraf. Als ik naar de stal loop, moet ik wel echt zeker weten dat ze niet onrustig wordt. Het hek is echt maar een klein huppeltje voor haar namelijk :+

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:11

@[***]: dat verhaal van de dikke en blinde darm geldt voor mijn paard ook. En bij hem was dus het uiteindelijke gevolg meermaals hoefbevangen. En dat ik dus onlangs ook kreeg te horen van Eric Laarakker ver bij de bietenpulp vandaan te blijven.

Welke conferentie en filmpjes? Ik ben nu vooral spooktraining aan het doen en klik de filmpjes in het boek niet aan omdat ik even geen lid meer ben op de site. Of maakt dat niet uit?

Spooktraining ter voorbereiding gaat heel goed. Zondag zo’n balk met slingers opgehangen. En ik kreeg toch lichte irritatie/gevoel van druk toen iemand kwam kijken en zei: doetie het niet?
_-:(
Ik heb helemaal geen zin om me te moeten verantwoorden, want mijn paard doet het r- gelijk, maar ja, dat is niet hoe ik het wil doen. Om iemand helemaal uit te gaan leggen: ik geef mijn paard zelf de keuze om te beslissen of hij er door heen wil en stimuleer het als hij een goed besluit neemt, dan hebben we ontspanning en constant verbinding en doet hij het allemaal zelf :wave:

Baal ook een beetje dat ik een paardentaxi moet huren. Voel ik toch ook wat (tijd)druk en mensen die willen bemoeien, terwijl het op onze manier misschien 20 min duurt ipv 5. Maar wat maakt mij die tijd uit. Sorry hoor, even mn verhuisspanning delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:44

Ja, blijkbaar doet bietenpulp toch wat met de darmen. Ik was mij daar niet bewust van, dacht dat het geen kwaad kon als extra voer. Maar het moet dus wel in verhouding staan tot wat je paard nodig heeft (of door werk, of door lichamelijke conditie, of door het gebrek aan ander ruwvoer bv.) en dat zat hier dan wat scheef.

Als je het boek kocht kon je je aanmelden dacht ik, en dan kreeg je 3 weken lang elke dag een filmpje over allerlei onderwerpen ivm R+ door verschillende mensen. Geen idee hoe het zit als je wel het boek hebt maar geen lid ben. Ik heb het boek zelf (nog) niet.

Vervelend hé, als mensen komen kijken met een andere visie? Ik heb daar ook altijd moeite mee, hoewel het steeds beter begint te gaan. Maar het liefst ben ik toch in mijn uppie bezig, ook voor de connectie (want zowel pony als ik raken nogal eens afgeleid :Y) ).

Kan je niet gewoon als de taxi er is zeggen dat ze even wat kunnen gaan drinken en dat je hen wel komt roepen als het in orde is? Denk dat ik het zo zou doen.. Heb ik toen met dat paard wat ik op de trailer heb geholpen ook gedaan, iedereen weggestuurd en laten weten dat ik hen wel zou komen halen als die erop stond :P

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:44

Ja, dat is een goed idee (wederom!).

Zo stom he, terwijl ik hartstikke zeker ben van mn zaak, dat ik dan zo onzeker wordt van anderen. Terwijl CT echt werkt als een tierelier. Het zal nog wel een beetje faalangst van vroeger zijn :o

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:38

Misschien is het niet zozeer faalangst, maar dat je wilt bewijzen dat het werkt?

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:05

Slmt9 schreef:
Ik heb helemaal geen zin om me te moeten verantwoorden, want mijn paard doet het r- gelijk, maar ja, dat is niet hoe ik het wil doen. Om iemand helemaal uit te gaan leggen: ik geef mijn paard zelf de keuze om te beslissen of hij er door heen wil en stimuleer het als hij een goed besluit neemt, dan hebben we ontspanning en constant verbinding en doet hij het allemaal zelf :wave:

Baal ook een beetje dat ik een paardentaxi moet huren. Voel ik toch ook wat (tijd)druk en mensen die willen bemoeien, terwijl het op onze manier misschien 20 min duurt ipv 5. Maar wat maakt mij die tijd uit. Sorry hoor, even mn verhuisspanning delen.



Dat moeten verantwoorden, pfffffff das echt weer heeeeeel herkenbaar....
Click, voedsel en paard zijn zin geven, joh daar krijg je toch echt zulke vervelende paarden van }>

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:00

https://book.connectiontraining.com/

Als je je bestelnummer van het boek invult, dan kan je de filmpjes bekijken +:)+

Vandaag zo’n topsessie <3 <3 Ben helemaal aan t genieten, zo heerlijk.
Paard was zo relaxed met alles. We hebben nieuwe trailhindernissen en die hebben we geëxploreerd in vrijheid, echt super leuk. Paard vond het soms spannend en draaide af en toe weg, maar kwam dan heel snel weer terug naar mij. Ze wilde zoo graag proberen mee te doen, maar gewoon kalm en niet spastisch *\o/*

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:34

@sanne: thanks, gelukt! Wat fijn zo’n goeie training :D

@peetstap: jaaa, precies dat!! En mijn huidige PH is ietwat zwart-wit, voerbeloning is bij haar bij voorbaat een no go. Dus mezelf de moeite maar bespaart om het uit te leggen en gemompeld dat ik nog iets anders train, gelukkig liep ze toen weg.

@odi: ik denk een combi van beide. Bang dat het niet lukt en dan sta ik daar met mn stomme heuptas en een berg vol wortels.

@[***]: gister appte mn paardentaxi nog, dus gelijk maar gevraagd of ze in de kantine wil wachten tot ik klaar ben met laden. Scheelt dat alvast weer wat verhuisstress.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:07

Top! Ben benieuwd welke filmpjes je leuk vind, heb nog niet alles gekeken.

Ik zou met mensen van de paardentaxi gewoon van tevoren aangeven dat je de tijd wil nemen. Ook gelijk aangeven dat je daarvoor wilt betalen, dat haalt bij mensen ook de tijdsdruk er af.

De training ging super, maar eigenlijk ben ik vooral blij met alles “om de training heen”. Paard begint eindelijk echt te relaxen, geen onrust meer, ik kan haar alleen achterlaten. Fijn dat ze meer zichzelf wordt weer <3

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:28

Wat goed dat je paard zo kan ontspannen, wat een winst heb je dan geboekt!!

Ik ben nog niet aan filmpjes toegekomen.

Vandaag dit. Veel te laag, moest er zelf gebukt onder door, maar wilde eens kijken hoe ver ik zou komen.
[ img ]
Dit is de achterkant vd bak, zodra we de bak in gingen en hij blauw zeil zag was hij in de zgn treshold.
Voor de oplettende boeklezers, ik heb de sandwichmethode klaar gezet. Grote pionnen en zo een met een stok erin vind hij leuk om te targetten. Dus dan hadden we aan beide kanten een leuke cue, enge cue, leuke cue (=sandwich en dat onthoud het brein zeggen ze).
Maar de uitdaging was om eerst in de buurt te komen, zonder in treshold te komen.
Wat ik leuk vond is dat er nog veel meer pionnen stonden door de bak en mijn paard zich daar veilig voelt, want bekende target. En waar ik heb geleerd: slower is faster, neemt mijn paard soms het besluit om zelf het enge te gaan targetten. Hartstikke knap! En naast een beloning, mag hij dan weer naar een leuke pion om even te ontspannen (hij snapt het sandwich-principe, fijn voor de trailer straks!).
Tot slot heb ik nu al vaker geleerd dat mijn paard voor mij door het vuur gaat, mitsen we samen gaan :+ en dan gooit hij mij eerst voor de leeuwen, ziet dat ik het overleef en volgt dan exact in mijn voetsporen <3
Omdat er weinig ruimte was in de zeil-trailer, moest hij nu wel naast me, om te voorkomen dat hij van een klapperend zeil schrikt en over mij heen banjert :evaw:
Maar we zijn er twee keer door heen gegaan, uiteindelijk _O- en we liepen wel heel hard, we draafden bijna _O-

Dus ik krijg ook meer zelfvertrouwen voor het laden. Ik leer wat mijn paard leuk vind, waar hij zelfvertrouwen uit haalt en hoe goed de sandwichmethode werkt. Het enige wat nu nog op mijn lijstje staat is ontspannen op/onder het enge (stilstaan op de trailer).

Maar als we dinsdag mogen laden haal ik een mooi circus aan pionnen en stokken te voorschijn en komt het vast goed!

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:24

In dit topic is al langere tijd niet meer gereageerd. Gebruik eerst de zoekfunctie om te bepalen of er een recenter topic over dit onderwerp is. Als dat niet het geval is dan kan je natuurlijk een reactie plaatsen als deze daadwerkelijk iets toevoegt aan dit topic.


Oeps..... das echt niet de bedoeling van dit fijne topic mensen... ;)

Maar daar heb je best een donker gat gebouwd zeg, en inderdaad vooral laag.
Denk niet dat bij hierin straks kunnen halthouden een trailer nog eng is, daar draaft ze zo op.

Doet me wat denken aan die trainings banen voor honden, agility oid ??
Ook al es gezien met een paard, die overal doorheen en overheen gaat, lijkt me toppie passen bij onze manier van trainen in topic, of vinden jullie van niet?
Een paard wat vol ervoor en met een blije snuit alles springt, overal doorheen en overheen gaat met baasje niet erop maar net zo fanatiek ernaast _/-\o_

Staat ergens een video online hiervan , iemand idee waar ??

Zelf tussendoor het voetballen aan het verbeteren, nu ohz al erachteraan op de vraag "bal?", en dat doet ze soms heel fanatiek.
Bal is wat klein, dus dat geeft weer risico van eropstappen en struikelen.
Ruin van stalgenote dit ook aan het leren, die vloog paar weken terug hele bak door bij alleen al het zien van ballie ballie en nu springt ie er nog niet bovenop.
Hij bokt en slaat van lol als ie erachteraan mag.
Puur geleerd met click trigger met stem en belonen , alles lekker los samen , paarden maken zelf keuze's of ze het leuk vinden of niet.
Nog effe en we hebben mini team hier op stal.

Deze week ook begonnen met laten wennen van de sleepbalk vlak achter en naast eigen paardje , wil haar binnenkort in Mentuig hebben puur voor het sleepwerk, met doel haar es wat zwaarder aan het werk te kunnen zetten, wat spier erop ipv lui vetjes.
Doet ze braaf, hipt effe bij schrik (was touw binnenkant been = altijd oefenen !!) wat zijwaarts en stopt dan om te kijken wat het is.
Kijk das ene fijne eigenschap , die ze of van nature hebben of je hebt je handen vol eraan.

Ben mede door dit soort dingen Zo blij met haar. +:)+

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Peetstap
Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:25

Simt: Oeps. Je hebt laden al gehad inmiddels..... hoe ging dat ?

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Slmt9
Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:17

Dat ging op zich goed. Voor 95% r+ en een keer r-. Als in, dat we er al een paar keer op en eraf waren en toen ik dat voor de laatste keer wilde doen, wilde hij niet verder dan de laadklep :+
Toen heb ik met een zweepje toch even op zn bips geduwd en toen liep hij er zo weer op.
Toen kon ik m opzij parkeren (vrachtwagen), tussenschot dicht en cues geven voor spanning afvloeien. Al met al 20 min geduurd. Belangrijjate is dat hij voor t eerst ontspannen op de wagen stond. Hij heeft een half hooinet leeggegeten, normaliter at hij nooit.
Ook op locatie aangekomen kon ik dmv cues rustig uitladen en was hij gelijk relaxed op nieuwe plekkie. Geweldig om zo makkelijk met je paard verbinding te kunnen maken, het helpt zo goed bij spanning af vloeien en geeft zelfvertrouwen aan hem!

En alles wat we daar doen is natuurlijk nieuw (uit kudde halen, nieuwe bak etc) en dan ben ik zo blij met mn pionnen, target en grondwerkoefeningen die we al samen deden. Zo fijn om te weten hoe je verbinding maakt, wat te doen als die wat minder is etc. Ik kan veel beter om gaan met luisteren naar mn paard. Super waardevol, ik ben er heel blij mee.

Ik ga nu de trainingsmethode van atletische rijkunst combineren met CT. Om toch ook even iets meer met dat lijf te kunnen doen. Merk dat we anders toch wat vastlopen als ik het alleen op CT wijze doe, raakt hij wat verveeld.

@peet: wat een leuke uitdaging, slepen!

Anoniem

Re: Connection Training: Emotie-Clickeren. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:08

Sorry dat ik niet meer actief ben in het topic maar het gaat met mij momenteel niet zo denderend. Ik doe dan ook weinig met de pony's, ben al blij als ik daar geraak en heb totaal geen doelen meer momenteel. Dus ook weinig te vertellen. Blijft wel interessant wat jullie allemaal doen, naartoe werken en hoe jullie dingen ervaren, dus blijf gerust posten ;)


Super dat de verhuis zo goed ging Slmt9! Ik merk ook steeds vaker dat als je een bepaalde basis hebt alles ineens heel anders wordt en je altijd kan terugvallen op die band. Heb altijd wel een band met mijn pony's gehad maar de laatste tijd is het toch zo anders dan ervoor, en voelt het veel dieper & sterker.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers