[Help] arabisch volbloed merrie druk in haar hoofd lage neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
siebjee
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-07-14

[Help] arabisch volbloed merrie druk in haar hoofd lage neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-16 17:54

hoi,
Sinds kort rij ik een arabier merrie van 5 jaar oud. Ze is nog maar kort onder het zadel dus moet nog veel leren. Ze is heel onrustig in haar hoofd en ze vind de druk van een hoge neusriem niet zo fijn. Nou is mijn vraag wat raden jullie aan en waar hebben jullie goeie ervaringen mee een hoge of een lage neusriem? Ik heb vaak gehoord dat een lage neusriem wat meer rust in het hoofd geeft!ik hoor het graag.


JPitty
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: [Help] arabisch volbloed merrie druk in haar hoofd lage neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:03

Helaas heb ik geen ervaring met dit soort dingen, hier kan ik je dus niet verder mee helpen.

Wel kan ik je adviseren om je vraag op het juiste forumdeel te stellen. Waar je hem nu hebt gezet, is voor aanpassingen aan en vragen over de Bokt-Wiki. Jouw vraag komt denk ik beter tot zijn recht bij [OPG] Omgang en Paardengedrag. Geeft helemaal niks, voor nieuwe Bokkers is het hier soms erg ingewikkeld. Ik heb al een moderator gevraagd om jou topic te verplaatsen.

Hoop dat je snel een oplossing vindt voor je merrie!

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:05

siebjee schreef:
hoi,
Sinds kort rij ik een arabier merrie van 5 jaar oud. Ze is nog maar kort onder het zadel dus moet nog veel leren. Ze is heel onrustig in haar hoofd en ze vind de druk van een hoge neusriem niet zo fijn. Nou is mijn vraag wat raden jullie aan en waar hebben jullie goeie ervaringen mee een hoge of een lage neusriem? Ik heb vaak gehoord dat een lage neusriem wat meer rust in het hoofd geeft!ik hoor het graag.


Misschien doe je de neusriem dan te strak?

Maar, eerlijk gezegd denk ik niet dat het hoofdschudden voortkomt uit een neusriem. Tenzij die veel te strak zou zitten.
Laatst bijgewerkt door Malyma op 29-01-16 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:07

hoe is haar gebit? Het zou zomaar kunnen zijn dat ze hier last van heeft.
Ook te weinig kracht om goed in balans te blijven kan hoofdschudden veroorzaken.
Hoe rijd je haar,zo jong moet je ook zo min mogelijk in de mond willen zitten, laat haar naar jou hand toe gaan

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Murthul
Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Help] arabisch volbloed merrie druk in haar hoofd lage neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:11

WZ > OPG

De Turtle.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:13

Waar is de eigenaar van het dier in dit verhaal?

siebjee
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-07-14

Re: [Help] arabisch volbloed merrie druk in haar hoofd lage neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-16 18:26

De eigenaar en ik zaten er allebij zelf aan te denken en mijn instructrice ook. De neusriem zit ook zeker niet te strak. Het is niet dat ze veel met haar hoofd schud maar meer om te kijken of ze daar beter op reageert omdat ze de druk op haar neus niet zo fijn vind. Vaak gebruiken ze de lage neusriem ook bij jonge pony's vandaar mijn vraag.

evelien11
Berichten: 716
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Friesland

Re: [Help] arabisch volbloed merrie druk in haar hoofd lage neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:33

Een lage neusriem kan helpen dat het bit wat rustiger in de mond ligt.


Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:28

siebjee schreef:
De eigenaar en ik zaten er allebij zelf aan te denken en mijn instructrice ook. De neusriem zit ook zeker niet te strak. Het is niet dat ze veel met haar hoofd schud maar meer om te kijken of ze daar beter op reageert omdat ze de druk op haar neus niet zo fijn vind. Vaak gebruiken ze de lage neusriem ook bij jonge pony's vandaar mijn vraag.



Probeer het eens eerst zonder neusriem en kijk hoe het gaat.

Ik reed mijn arabier altijd zonder neusriem, ook omdat ik vind dat hij zo'n mooie hoofdje heeft en ik het overbodig vind.

Hij pakte nooit het bit vast en had er nooit last van.
Ik gebruikte KK dubbelgebroken bit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers