Welke outdoor laars loopt wel lekker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 13:50

Ik heb nu een half jaar Horka outdoor laarzen

Afbeelding

Maar om te wandelen zijn ze minder fijn. Beetje alsof je met je sloffen gaat wandelen. Weinig voetbed

Welke outdoorlaarzen (liefst onder 150 euro) lopen beter?

Voorheen had ik inperial riding maar die waren beter maar het model bestaat niet meer

Wel echt geschikt voor modderige Paden rondom mijn huis, dus geen mooie Ariat veter laarzen of zo

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:52

Waarom leg je geen (sport) zooltje in die horka laars ?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 13:57

office schreef:
Waarom leg je geen (sport) zooltje in die horka laars ?



waarom kom ik daar zelf niet op :')

Ga meteen proberen

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:58

Hier ook hopeloos - alles geprobeerd. En zelfs Ariat vond ik niet geweldig. Maar ik heb Muck boots die lopen echt lekker!

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:09

Hier ook muckboots, waar ik ook de wandelingen met de hondjes mee maak. Even inlopen is wel van belang hier (al is dat natuurlijk bij de meeste laarzen/schoenen sowieso het geval), maar dan lopen ze heerlijk!

mirim

Berichten: 4407
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:10

Muckboots.
De mijne zijn nu lek geraakt , maar het waren echt de geweldigste laarzen ooit !

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:13

Ik doe nu al voor het derde jaar met mijn palmira laarzen van de ANWB. Zijn waterdicht. Kan er ook goed mee rijden in de winter.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:14

Ik heb de EJ UPsgo.
Een goede kope en net zo lekkere versie van die Horka laarzen ( dan betaal je voor de naam, voor mij niet nodig !!!)

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-epplej ... sqr=upsigo

Toevallig ............ heel toevallig hahahahahah.... ook nog in de aanbeiding dit weekend

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:19

Muckboots, warm en zitten heerlijk!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:19

Dat ben ik niet met je eens, Pancake93... Ik heb járen op de Epplejecklaarzen gelopen, tot ik een keer een paar Ariats won waar ik de prijs nooit voor betaald zou hebben. Die zijn echter wel zo veel comfortabeler en gaan zo veel langer mee, dat ik nu na 6 jaar toch maar een nieuw paar Ariats heb aangeschaft. Het was even een uitgave maar ik merk het verschil wel! (En ach... één keer in de 6 jaar €200 of één keer per 1, max 2 jaar €85... Ik weet wel wat goedkoper is)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:21

Ik zweer bij m’n Dubarrys. Eenmalig dure aankoop, maar gaan al zeker 5 jaar mee

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 14:49

Pancake93 schreef:
Ik heb de EJ UPsgo.
Een goede kope en net zo lekkere versie van die Horka laarzen ( dan betaal je voor de naam, voor mij niet nodig !!!)

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-epplej ... sqr=upsigo

Toevallig ............ heel toevallig hahahahahah.... ook nog in de aanbeiding dit weekend


Dat zag ik voorbij komen en daarom topic

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:51

Blue_Eyes schreef:
Dat ben ik niet met je eens, Pancake93... Ik heb járen op de Epplejecklaarzen gelopen, tot ik een keer een paar Ariats won waar ik de prijs nooit voor betaald zou hebben. Die zijn echter wel zo veel comfortabeler en gaan zo veel langer mee, dat ik nu na 6 jaar toch maar een nieuw paar Ariats heb aangeschaft. Het was even een uitgave maar ik merk het verschil wel! (En ach... één keer in de 6 jaar €200 of één keer per 1, max 2 jaar €85... Ik weet wel wat goedkoper is)



Heb je deze dan ?
https://www.epplejeck.com/outdoor-boots ... 26508.html

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:51

Pancake93 schreef:
Ik heb de EJ UPsgo.
Een goede kope en net zo lekkere versie van die Horka laarzen ( dan betaal je voor de naam, voor mij niet nodig !!!)

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-epplej ... sqr=upsigo

Toevallig ............ heel toevallig hahahahahah.... ook nog in de aanbeiding dit weekend


Ja deze vind ik ook erg lekker lopen, was ik zelf verbaasd over!

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:55

Barbabientje schreef:
Ik zweer bij m’n Dubarrys. Eenmalig dure aankoop, maar gaan al zeker 5 jaar mee

Mee eens. De eerste 10 jaar met mijn hond heb ik twee paar versleten. Nu loop ik al een paar jaartjes op Ariat. Maar beide zijn inderdaad niet onder de € 150,-... maar op jaarbasis (in mijn geval) uiteindelijk niet zo duur.

Varenka
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:57

Zoo adventure! Niet de allermooiste, maar ze lopen fantastisch en al >3 jaar 100% waterdicht!

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:58

Laatst ook outdoorlaarzen gekocht, lekker gevoerd en ook om mee buiten te rijden als het koud is. De eerste keer had ik er ook best wat mee gelopen, meteen een dikke blaar achter op mijn voet. Heb ze de rest van die week niet meer aan kunnen hebben. Morgen nieuwe poging.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:02

Ariat Wythburn. Maar je kan ook altijd eerst een goede zool in je laars proberen, bijv zooltjes die normaal in wandelschoenen gaan, van Lowa of Hanwag kun je zo los kopen.

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:05

nnicolex schreef:
Pancake93 schreef:
Ik heb de EJ UPsgo.
Een goede kope en net zo lekkere versie van die Horka laarzen ( dan betaal je voor de naam, voor mij niet nodig !!!)

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-epplej ... sqr=upsigo

Toevallig ............ heel toevallig hahahahahah.... ook nog in de aanbeiding dit weekend


Ja deze vind ik ook erg lekker lopen, was ik zelf verbaasd over!

Deze lopen idd bijzonder lekker. Hebben zo’n kussentje in het voetbed.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:08

Panama Jacks :j Zijn iets duurder, ik koop ze altijd in de sale.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:00

Qua loopcomfort ben ik een absolute die hard Ariat fan. Lang geleden heb ik 2 paar Windermere's gekocht, een paar voor naar stal en een paar voor gewoon/naar m'n werk, als het echt winters weer was) en later een waterdichte westernvariant.
Ik heb toendertijd bij de Epplejeck alle outdoorlaarzen die in mijn maat waren gepast, maar was zo stom om met Ariat te beginnen. De rest haalde het er bij lange na niet bij.
Het enige probleem is dat de binnenvoering op een gegeven moment een soort van los komt, waardoor ik de laarzen zonder plastic zakjes niet meer fijn aan en uit krijg. Zelfs niet met schoenlepel en laarzenknecht.

En eigenlijk was ik om die reden geswitched naar (iets heel anders) Dunlop Blizzards, wel met een gelzooltje erin. Bevallen prima op zich, alleen zijn na een kleine 4 maanden vrij intensief gebruik (paar x per dag met de hond lopen en naar stal) de zolen al zo versleten dat het profiel grotendeels weg is. En dat vind ik wel erg kort. Dan is Ariat in verhouding niet duurder. Maar zeker met zooltje lopen de Dunlops wel heel fijn. En je stapt er wat makkelijker in.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:06

Over die EJ laarzen
beegee schreef:
nnicolex schreef:

Ja deze vind ik ook erg lekker lopen, was ik zelf verbaasd over!

Deze lopen idd bijzonder lekker. Hebben zo’n kussentje in het voetbed.


Ik weet niet of ik net een ander model heb of de verouderde versie (ze zien er wel precies zo uit), maar wat een ^&%^& laarzen. Ik heb ze nog omdat ik ze mooi vind en omdat ik te beroerd ben om nieuwe te kopen voordat ik deze af heb gelopen.
Maar ze zijn zwaar, blijven niet mooi om mijn voet zitten en slopen mijn sokken. Dus hier gaan ze aan bij prutweer en wanneer ik geen grote afstanden hoef te lopen.
Wat mij betreft dus alles behalve een aanrader.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:27

Pancake93 schreef:
Ik heb de EJ UPsgo.
Een goede kope en net zo lekkere versie van die Horka laarzen ( dan betaal je voor de naam, voor mij niet nodig !!!)

https://www.ej.nl/outdoorlaarzen-epplej ... sqr=upsigo

Toevallig ............ heel toevallig hahahahahah.... ook nog in de aanbeiding dit weekend

Ik vind ze echt vreselijk!
Geef mij de duurdere van Horka maar.

Wie wil heb nog een paar in maat 39, 1x op gelopen ( iets met gekocht toen we op vakantie waren en mijn eigen laarzen niet mee had haha)

Padoertje
Berichten: 1532
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:34

noviceh schreef:
Panama Jacks :j Zijn iets duurder, ik koop ze altijd in de sale.


Die lopen inderdaad heerlijk!

Anoniem

Re: Welke outdoor laars loopt wel lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:13

Dubarry vind ik het fijnst! Doe er een paar jaar mee; zijn lekker warm en lopen prima!