Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:23

Zojuist 20 pagina’s terug gelezen maar niks kunnen vinden.
Vandaag nieuwe laarzen gekocht en dus DeNiro geworden, standaard model glad leer van €349,- bij Drunens ruiterhuis gekocht en die liet mij een kuit S passen en heeft deze voor mij dicht gemaakt. Ze zei dan ook dat deze goed zaten en een M te groot zou gaan worden en lubberen.

Nu voel je hem al aankomen. Ik ben bang dat ze te strak zijn en denk dan ook, gaan ze echt wijder worden op mijn benen?? Zit natuurlijk wel elastiek in maar ben een beetje bang dat ze toch net te strak zijn.

Zijn die van jullie echt ruimer geworden op de kuit? Had het vertrouwen in de verkoopster maar nu toch deze twijfel. Wie kan mij geruststellen of anders terug sturen naar Drunen Haha.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 01:26

Ik wil je niet bang maken, maar ik heb een paar jaar geleden ook DeNiro’s laten aanmeten. Medewerker die mij toen heeft geholpen heeft me MC S aangemeten. Waren Dressagio’s met harde buitenkant. Vanaf het begin kreeg ik ze al niet dicht, zelfs de rits kapot getrokken en er toen mee terug gegaan. Andere medewerker heeft me toen opgemeten, hij kwam uit op C M. Totaal een andere maat dus. Deze zaten vanaf het begin echt top, nooit pijn gehad maar zijn zeker niet wijder geworden.

Hebben het netjes opgelost toen, de ‘verkeerde’ laarzen teruggenomen en heb toen nieuwe gekregen omdat ze toevallig nog deze maat hadden staan. Het blijft mensenwerk, maar toch het zijn hele dure laarzen dus je gaat er van uit dat ze het goed doen. Laatst weer nieuwe DeNiro’s aan laten meten, deze keer de bellini’s met harde buitenkant, ook deze zitten vanaf het begin top, nergens last van.

Wil niet zeggen dat ze bij jou verkeerd zijn aangemeten, maar zou het toch goed in de gaten houden..

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 01:46

Als je twijfelt zou ik ermee terug gaan. Ik heb precies hetzelfde gehad, dezelfde winkel en laarzen. Achteraf best wel spijt van gehad, maar wist toen niet beter en ging er vanuit dat het zo hoorde. Dit waren toen der tijd m'n eerste leren rijlaarzen en deze kreeg ik met moeite dicht. Tijdens het rijden kreeg ik telkens heel veel kramp in m'n kuiten, maar dacht dat het erbij hoorde. M'n laarzen zijn uiteindelijk misschien wel ietsjes wijder geworden door de voortdurende spanning die erop stond. Echter heb ik waarschijnlijk daardoor ook heel vaak de ritsen moeten laten vervangen. Inmiddels heb ik al een paar jaar andere laarzen en heb hier verder geen problemen mee gehad. Ik realiseerde me toen ook dat die deniros gwn veel te strak waren. Doordat er elastiek in zit mogen de laarzen wel ietsjes strakker zitten, maar het moet niet zo zijn dat je laarzen amper dicht gaan. Als ik jou was zou ik er dus zeker mee terug gaan als je twijfelt en je eigen intuïtie volgen. Ik heb helaas al te vaak vertrouwd op mensen die er zogezegd verstand van zouden moeten hebben.

Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, want kan dat zo natuurlijk niet beoordelen. Alleen als je veel twijfelt zou ik er wel mee terug gaan.

Anoniem

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:52

Lijkt mij niet dat ze zo strak moeten zitten dat je de rits niet meer dicht krijgt. Door de elastiek zullen ze wel iets Uitwijden maar ik denk niet dat dat zoveel gaat zijn dat je ze gemakkelijk dicht krijgt. Mijn Petrie laarzen waren ook te strak. Ik kreeg de rits vaak ook amper dicht en al diverse keren nieuwe riten moeten laten zetten. Meestal als ii de laarzen een half uurtje aan had dan ging het wel. Maar dan is ook niet de bedoeling.

Mijn De Niro’s zijn iets ruimer en krijg ik dicht zonder kracht te moeten zetten. Dit zit een stuk aangenamer.

Ik zou er mee terug gaan.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:57

Terug gaan. Mijn eerste paar was ook een kuitmaat te krap (+ voetmaat. :+ ). Later nog moeten oprekken. Als ik toen beter wist had ik er uuteraard werk van gemaakt. Inmiddels passen ze perfect. Maar wel nieuwe ritsen, op wedstrijd dat ze ineens open knalde.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:31

Ik had met mijn Bellini's in het begin ook moeite om ze dicht te krijgen. Inmiddels gaan ze super en ze passen perfect.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:32

Het opmeten is ook wel een vak apart denk ik. Te strak is zeker niet goed maar de tricolore worden wel echt wijder uit mijn ervaring. Ik moest ze in het begin met een veter door de rits dicht doen, dan ging het prima. Tip van de winkel ook, ik kom altijd bij Levade. Later gingen ze heel makkelijk dicht, dit is wel al een paar jaar geleden. Heb nu alleen nog de duurdere modellen maar wel in dezelfde maat.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:34

Ik denk dat het vooral ligt aan het model. Mijn Ottaviano's zijn wel degelijk enorm uitgelopen. Toen ik deze (10 jaar geleden) kocht kreeg ik ze ook nauwelijks dicht en had ik soms kloppende kuiten. Een maand later zaten ze als gegoten!

Inmiddels zijn ze echt veel te wijd! Maar dat komt omdat ik ben afgevallen. Ik heb geinformeerd of innemen mogelijks is (die vraag heb ik hier ooit gesteld). Het is mogelijk, maar de kosten moeten we bespreken als ik mijn nieuwe laarzen ga afhalen, dan neem ik mijn oude mee en dan kunnen ze dat pas beoordelen. Ik vraag me wel af of het de moeite gaat zijn. Ze zijn nog wel in goede staat, maarja inmiddels wel 10 jaar oud...... :o

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:35

Voor die van mij ben ik ook speciaal naar Levade gegaan inderdaad. Heel tevreden mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:59

ginatje schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb een paar jaar geleden ook DeNiro’s laten aanmeten. Medewerker die mij toen heeft geholpen heeft me MC S aangemeten. Waren Dressagio’s met harde buitenkant. Vanaf het begin kreeg ik ze al niet dicht, zelfs de rits kapot getrokken en er toen mee terug gegaan. Andere medewerker heeft me toen opgemeten, hij kwam uit op C M. Totaal een andere maat dus. Deze zaten vanaf het begin echt top, nooit pijn gehad maar zijn zeker niet wijder geworden.

Hebben het netjes opgelost toen, de ‘verkeerde’ laarzen teruggenomen en heb toen nieuwe gekregen omdat ze toevallig nog deze maat hadden staan. Het blijft mensenwerk, maar toch het zijn hele dure laarzen dus je gaat er van uit dat ze het goed doen. Laatst weer nieuwe DeNiro’s aan laten meten, deze keer de bellini’s met harde buitenkant, ook deze zitten vanaf het begin top, nergens last van.

Wil niet zeggen dat ze bij jou verkeerd zijn aangemeten, maar zou het toch goed in de gaten houden..


Mijn ottoviano's waren ook veel te krap aangemeten. Heb ze een half jaar met pijn en moeite gedragen, toen in de kast verdwenen en laatst maar verkocht... ook bij Drunens helaas.

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:10

Misschien moeten ze bij Drunens ruiterhuis dan wel het verschil leren met "een beetje strak, dat rekt nog uit" of "veel te strak, zo ver rekken ze dus niet uit"
Eigenlijk triest dat er zo veel fouten mee gemaakt worden... je betaald een godsvermogen!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:16

Ik heb (ergens anders) de omgekeerde ervaring. Ook tricolores. M was net krap, L net iets te wijd (halve cm zou dat zijn).
Na drie keer rijden dus veel te groot en aan alle kanten kreuken hierdoor -O-
Denk trouwens dat M ook niet goed geweest was hoor, dan had ik inderdaad de andere variant gehad van net te krap en dus steeds ritsen kapot.
Maar had liever gehad dat ze me gewoon maatwerk hadden geadviseerd. Dan maar doorsparen en 1x meer geld kwijt. Nu moet ik dat alsnog gaan doen én heb ik paar veel te wijde laarzen staan

Munnie

Berichten: 2316
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Uden

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:18

Hey dames, super bedankt voor de snelle reacties dat als eerste! Ik ben vanmorgen mijn bed uit gekomen en de laarzen aangedaan. Ik krijg ze altijd dicht geritst met een beetje moeite en dat houd dan in dat ik bang ben dat er een velletje tussen komt haha.
Dit is de eerste keer dat ik DeNiro aan heb geschaft en de eerste keer laarzen met elastiek. Ben nog steeds in twijfel maar als ik dan hier hoor dat ze wel wat wijder kunnen worden na verloop van tijd zullen ze echt gaan afzakken als ik ze groter koop. In de maattabel zag ik ook dat de M meteen best wel een stuk groter is..
Denk dat ik ze gewoon een keer aan moet gaan trekken tijdens het rijden en zien of ik dan kloppende benen krijg... (alleen jammer dat mijn paard nog niet perse heel zadelmak is na 3 keer erop zitten)

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:44

Munnie schreef:
Hey dames, super bedankt voor de snelle reacties dat als eerste! Ik ben vanmorgen mijn bed uit gekomen en de laarzen aangedaan. Ik krijg ze altijd dicht geritst met een beetje moeite en dat houd dan in dat ik bang ben dat er een velletje tussen komt haha.
Dit is de eerste keer dat ik DeNiro aan heb geschaft en de eerste keer laarzen met elastiek. Ben nog steeds in twijfel maar als ik dan hier hoor dat ze wel wat wijder kunnen worden na verloop van tijd zullen ze echt gaan afzakken als ik ze groter koop. In de maattabel zag ik ook dat de M meteen best wel een stuk groter is..
Denk dat ik ze gewoon een keer aan moet gaan trekken tijdens het rijden en zien of ik dan kloppende benen krijg... (alleen jammer dat mijn paard nog niet perse heel zadelmak is na 3 keer erop zitten)

Ze kunnen ze altijd nog oprekken mochten ze te strak blijven

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:52

Mijn DeNiro's heb ik juist een maat naar beneden laten bestellen met de kuit. Heb de Tricolore en zoals Capriootje zegt lopen die wel wat uit doordat het dunner kalfsleer is. Maaar die zitten gewoon strak (en dat vind ik sowieso gewoon mooi). Niet te strak :+

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:56

Ik heb tricolore en bellini. Tricolore kuit xxs bellini normaal leer XS en lakleer (rekt minder) S. Vooral tricolore loopt behoorlijk uit.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:57

Tricolore kun je denk ik sowieso niet vergelijken met bijv de bellini’s of de dressagio’s met een harde buitenkant, want deze loop je sowieso niet uit. Is een heel ander type en model.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:13

Dat klopt vandaar ook ik die wijder heb. Ze lopen wel iets uit maar niet veel en helemaal lak niet. Tricolore rekt wel uit dus denk dat ze met S prima zit.

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:24

Weet iemand toevallig een actuele prijslijst online te staan?

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:44

_Nicky schreef:
Weet iemand toevallig een actuele prijslijst online te staan?

Via van rijs of drunense kunnen ze hem wel naar je toe mailen.
Ik heb hem verder nog niet online zien staan.


Van mijn kant ook een vraag:
Heeft een van jullie ervaring met laarzen kleiner laten maken?
En waar?
Mijn ottaviano's zijn echt veel te ruim aan het worden waardoor ze echt in gaan zakken. Denk dat het wel 2cm is.
Kleiner houden en het model zo houden, maar eventueel veters aan de voorkant plaatsen vind ik ook best.
Maar hoor een beetje wisselende verhalen over kleiner maken.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:15

Van rijs is daar wel een goede voor denk ik. Sowieso voor het advies. Ze zijn ook leer bewerkers en kunnen best een hoop.

Kon alleen deze prijs lijst vinden van Levade , niet alle modellen maar wel een paar met de nieuwe prijs.

Afbeelding

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:06

Ik heb net mijn Deniro's op boktmarkt gezet moest er iemand nog een paar laarzen zoeken ;)

Vind het jammer maar ze doen me echt pijn...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:27

Vraagje, ik ben beetje in de war.
Verschillen de tricolore onderling in breedte van de enkel?

Ik heb een iets ander model gehad dan ik oorspronkelijk wou en heb gevoel dat die nog zachter is dan de tricolore zobder spoorbeschermer en de enkel iets ruimer is. Kan dat?


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gianti op 09-08-20 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:35

Volgens mij is dat nieuw op de salentino?
Even kijken of ik het nog kan vinden op Facebook.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:37

Ja heb net bij 1 ruitersportzaak model gevonden, de amabile. Vandaar dat ik post beetje aangepast had O:)