Open schuren binnenkant knie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 16:00

Oké rare vraag maar bokt kan heerlijk creatief zijn. Een tijd geleden heb ik met een broek gereden die eigenlijk wat groot was. Merkte het pas toen het pijn begon te doen en toen was het kwaad al geschied. De schuurplek was eigenlijk meer een open wonde dan een schuurplek. Honingzalf dressings gebruikt omdat het ook wat ontstak. :x

Ik neem chronisch cortisonen voor een auto-immuunziekte dus mijn huid is sneller geïrriteerd en kan snel van niks naar echt open gaan.

Ik heb een tijd met verbandjes gereden. Het is genezen maar met een litteken en nu is het probleem dat welke broek ik ook aan doe, als ik vijf minuten in mijn zadel zit voel ik al het ‘branden’ dat schuren vooraf gaat. :\

Met een thermobroek heb ik het niet maar is met 25 graden niet ideaal. Panty’s heb ik vandaag geprobeerd maar dat maakt het eigenlijk erger want mijn broek kan nog meer schuiven op die gladde stof.

Ik heb broeken zonder grip momenteel. (Maximillian) die met neplederen zitvlak waag ik me niet eens aan nu.

Een bokker die ideeën heeft?

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:09

Wat gebeurt er als je er nog een verband of iets omheen doet? Ik moet echt veel langer het beschermen, zelfs als het al een tijd dicht is, omdat mijn huid ook zo kwetsbaar is. Dus ik doe echt weken langer iets van bescherming erover. Soms een grote pleister, soms een verband met gaas eronder. Zodat het niet weer kapot gaat of gaat schuren maar wel langzaam aan went. Dicht betekent hier helaas alsnog nog kwetsbaarder voor minimaal aantal weken. En elke keer dat het opnieuw geïrriteerd raakt duurt het nog langer

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:09


DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:13

Ik las pas van iemand die het in zwachtelde met van die vetwrap.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 16:16

Emj_23 schreef:
Je zou Smoovall kunnen proberen? https://www.smoovall.com/

Dit wil ik thuis nog wel proberen. Dat ik kan stoppen indien het niet werkt.


MyWishMax schreef:
Wat gebeurt er als je er nog een verband of iets omheen doet? Ik moet echt veel langer het beschermen, zelfs als het al een tijd dicht is, omdat mijn huid ook zo kwetsbaar is. Dus ik doe echt weken langer iets van bescherming erover. Soms een grote pleister, soms een verband met gaas eronder. Zodat het niet weer kapot gaat of gaat schuren maar wel langzaam aan went. Dicht betekent hier helaas alsnog nog kwetsbaarder voor minimaal aantal weken. En elke keer dat het opnieuw geïrriteerd raakt duurt het nog langer

Dat werkt wel. Ik ben helaas ook allergisch voor de lijm van pleisters dus ik gebruikte zo’n snelverband met een ‘gaasje’ in het verband gewerkt. Misschien moet ik dat dan voorlopig maar doen idd… het is ook echt nog rood alsof de korst er net af is terwijl het al een maand genezen is inmiddels. :\
Ik heb wel al eerder wat geschaafd gehad maar nog nooit zoals nu. En dat het zolang duurt is ook nieuw maar zou een bijwerking kunnen zijn van de medicaties. Hoe langer je de infuus krijgt hoe meer kans op extra bijwerkingen dus het kan ook met de infuus te maken hebben.

Dan iig voorlopig maar weer met verbandjes werken. :=

Schuurt vetwrap niet ook? := en blijft dat op mensenhuid goed zitten?

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:20

Geen idee, zelf nooit geprobeerd, last het bij een endurance ruiter.
Zal het eens zoeken

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:23

En mocht de smoovall voor jou niet werken, daar is altijd iemand die je kent blij mee. Super handig ook bij andere sporten, of gewoon schurende benen.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:28

Ja ik ben ook allergisch voor die lijm :') Maar zolang het bij mij nog zo rood is is het te kwetsbaar nog om weer bloot te zijn helaas.

Mutti

Berichten: 146
Geregistreerd: 09-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:32

Een maandverband aan de binnenkant van je rijbroek plakken of naaien?

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:56

Een blarenpleister? Die zullen er toch ook zijn voor mensen met een gevoelige huid?

edit: even zitten googlen. Er bestaat een gel die je preventief kunt aan brengen (blarengel). Wellicht is dat genoeg. Er moet ook een soort gel bestaan die je onder verband aan kunt brengen. Ik heb ooit eens flink blaren gelopen en ben toen bij de EHBO post voorzien van een laag gel met daaroverheen sporttape (maar je kunt daar natuurlijk ook tape oid voor gebruiken die voor jou geschikt is). Ik kan de gel niet online vinden maar wellicht dat een pedicure of EHBO-er (bij wandelevenementen) je verder kan helpen.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:02

Laatst bijgewerkt door Ibbel op 14-04-24 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:02

Sudocreme of talkpoeder?

SandraWierda

Berichten: 1396
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:45

Ik heb er ook last van bij broeken met een naad. Dus ik rij met leggings zonder naad.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:48


genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:08


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:09

kniebandage/brace?
die kun je overal wel kopen denk ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 19:14

Heel erg bedankt voor de reacties! Heb ook wat berichtjes via privé kanalen gekregen en heb wat dingen die ik ga proberen. Hopelijk kan ik na een paar maanden beschermen wel weer zonder iets en ach het wordt vanzelf weer koud in dit land. := het is vooral met dagen dat een extra legging echt te warm is dat ik een laagje er op moet.

Nogmaals dank voor de snelle behulpzame reacties! :+:

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:24

Tegen schuurplekken door hardlopen gebruik ik vaseline, dat werkt misschien hier ook wel bij.
Werkt bij mij beter dan smoovall en is goedkoper.

LianB
Berichten: 26
Geregistreerd: 14-04-24

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:33

Heb je al geprobeerd om je beugel riemen onder het zweetblad te doen?

_Natasja_

Berichten: 4207
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:44

Ik heb ook een thermo legging er onder aan ivm brandwonden littekens.

Bij de action en de AliExpress zijn soms ook dunnere varianten van de Thermo leggings te vinden.

En vooral goed laten genezen idd

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:09

Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij kwam het door de stiksels van de beenstukken op de rijbroek. Ik heb de beenstukken eraf gehaald en al het garen goed verwijderd. Blijkbaar is het garen van nylon, waardoor dit schuurt. Na het verwijderen van de beenstukken, geen last meer gehad. Rijbroek slijt er ook niet harder van, of zo. Mogelijk het proberen waard??

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 20:44

LianB schreef:
Heb je al geprobeerd om je beugel riemen onder het zweetblad te doen?

Dat heb ik idd al. :j beugelriemen over het zweetblad duurt geen drie rondjes en het bloed komt door mijn broek uit. := (cortisonen en de infusen zijn echt hel voor de huid. Ik krijg bv ook blaren van twee minuten de stal uit borstelen. :x )


ChristaMoor schreef:
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij kwam het door de stiksels van de beenstukken op de rijbroek. Ik heb de beenstukken eraf gehaald en al het garen goed verwijderd. Blijkbaar is het garen van nylon, waardoor dit schuurt. Na het verwijderen van de beenstukken, geen last meer gehad. Rijbroek slijt er ook niet harder van, of zo. Mogelijk het proberen waard??

Momenteel heb ik de maximillian sculpt geloof ik dat ie noemt. Die heeft geen beenstukken. Het is wel gebeurt met een broek met beenstukken. Die doe ik dus echt alleen nog aan als er een thermo onder kan. :o

Zoals vandaag is het dan niet terug open maa wel dat het bovenste vel er af is zeg maar… dus zo nét niet geschaafd.

Een paar dingen die genoemd zijn heb ik liggen. Die kan ik al proberen. :j

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:54

Ik heb er ook snel last van! laatst nieuwe laarzen aan laten meten maar bij de bovenkant was het toch een beetje gaan schuren bij de rits/sluiting aan de binnenkant van mijn knie. bloed door mijn broek heen. Ik gebruik nu Compeed blarenpleisters en dat doet echt wonderen! huid heelt er heel mooi onder en kan nu gelukkig weer zonder!
bij sommige broeken heb ik het ook snel, mijn Samshields zitten nog altijd het fijnst en schuren niet ;)

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Open schuren binnenkant knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 20:59

Heb je al andere broeken geprobeerd? Die van Maximillian schuren bij mij ook ontzettend, echt met geen enkele andere broek last van.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 21:06

prugelpiet schreef:
Heb je al andere broeken geprobeerd? Die van Maximillian schuren bij mij ook ontzettend, echt met geen enkele andere broek last van.

Het is gebeurt met eentje van horseware maar ik heb die in twee maten. In de winter doe ik onder de grotere normaal een thermobroek aan en de kleinste heb ik nooit problemen mee gehad maar heb ze in drie kleuren in beide maten en me dus vergist (op het zicht zie je het niet echt want het scheelt weinig en de maten zijn niet meer zichtbaar. := ) tot het zo open lag had ik met de maximillian geen probleem maar kan altijd de juiste horseware proberen of die van the bohemian horse. Die laatste hebben wel een beetje ‘schuim’ achtig in de zitting… (ís veganistisch nepleer maar een volledig zitvlak dus. Even soepel als de rest van de broek maar een beetje ‘mushie’ wellicht die ook maar gebruiken icm de tips hier tot het echt genezen is.)

Heb het ook nog nooit zo fel open gereden. Sowieso gebeurt het me niet snel maar als het al gebeurde zag het uit als ‘roadrash’ maar dit was echt een wonde. :o toen ik er mesitran soft op deed pikte het ook alsof ik er alcohol over gegoten had. :x
Ik rijd voor het merendeel eigenlijk met mijn knieën los van mijn zadel dus er is normaal gewoon niet veel kans om het stuk te maken. Alleen voor bepaalde hulpen of om even iets meer door te komen duw ik mijn knie even tegen het zadel. :=