(Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

(Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 22:57

Tja, titel zegt het al wel een beetje. Wie weet er goede (outdoor) laars voor een dikke (40 cm) maar korte (39) kuit met voetmaat 38?

Mijn geliefde jodhphurs vonden de drek niet zo leuk, die kunnen nu dus de prullenbak in :') Daarom graag een fijne outdoorlaars van max €100, maar ook een normale rijlaars is zo ontzettend moeilijk te vinden... Ik heb tot nu toe al de Horka Greenwich aangehad, maar die waren net te smal -O- Op maat laten maken vind ik een beetje een te duur grapje worden voor nu :+

Iemand tips/aanraders?


Ir111
Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:03


Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

cissy
Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:04

Ik heb ook dikke korte pootjes en heb de Horka Highlander en de kortere Horka Chesterfield.
Zijn beide af en toe in de aanbieding.
Als rijlaars heb ik de Mountain Horse Highrider.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 23:14

Een paar fijne warme jodhphurs mogen ook trouwens! Zolang ik maar geen koude voeten van de drek meer heb :’)

@Ir111: Leuk! Maar nog wel iets boven budget... Misschien als er een keer een kortingsactie is kan ik geluk hebben ;)
@cissy: Die liggen allemaal nog wel ver boven budget :D Maar wel goeie aanraders!

cissy
Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:21

Ik heb de Highlanders 2e hands gevonden en de Chesterfields met korting gekocht.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-21 13:36

cissy schreef:
Ik heb de Highlanders 2e hands gevonden en de Chesterfields met korting gekocht.


Ah! Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht, goeie! :)

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:06


Lisa_22
Berichten: 337
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:18

Ik had hetzelfde probleem, ik vond de horka Greenwich ook erg mooi maar mijn kuit vond het minder prettig. Ik ben inmiddels al bijna een jaar erg tevreden met deze laarzen!

https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 39_1305000

Waterdicht, schoonmaken met wat water, eens per half jaar even inspuiten met waterdicht spul en dan kan het weer goed vooruit. De laars kan erg goed tegen modder en andere drek. Mest, plas en dergelijke zijn geen probleem. Rijden doe ik er ook mee en dat gaat ook heel goed!

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:23

Ik heb de horka Chesterfield voor 10 euro gekocht bij de Welkoop in de sale

Hele fijne laarzen! Heb ook de ANWB laarzen en ben daar ook blij mee

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:44

Ik heb 2 maanden geleden deze gekocht: https://www.dekroo.nl/products/ariat-te ... 2o-dames-1
Wat een geweldige aankoop. Kost wat, maar ik heb nog geen moment koude of natte voeten gehad. En ik heb al aardig wat door de plassen, modder, sneeuw en mest gewandeld. Ze zien er niet meer uit, maar zitten en lopen heerlijk en zijn vooral lekker warm en waterdicht.

Geen laarzen, maar je kunt er wel mee rijden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:46

Maar wel laag... als je door flinke plassen of zoals nu een fiks pak sneeuw moet... worden je enkels wel nat

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:04

TS geeft dit aan. Dus vandaar dat ik deze aangeef :)
En met sneeuw en diepe plas geen last van natte enkels gehad overigens. Sneeuw wijkt en de plassen zijn nog niet diep genoeg geweest of genoeg uitwijkmogelijkheden.

FernandoO schreef:
Een paar fijne warme jodhphurs mogen ook trouwens! Zolang ik maar geen koude voeten van de drek meer heb :’)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

njiloj
Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:16

Ik heb Hobo Robin rij/outdoorlaarzen. Ik heb geen dikke kuit ( ook niet dun, maar wel gespierd), maar wel kort. Deze zitten heerlijk en zijn met klittenband, dus passen (bijna) altijd. Ze waren wel erg duur toen ik ze kocht. Maar, Ik zag ze hier online staan:
https://westeindruitersport.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-838054/Hobo-Robin.html
voor een hele fijne prijs en in maat 39. :o
Ken de webshop niet hoor, maar ben zelf dus echt te spreken over de laars!

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:20


Niet alle dwalers bennen verdwaald

Sky_As
Berichten: 4696
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:21

Horka davos, 100% waterdicht en warm! En zeker het geld waard. Kosten zo'n 38-40 euro.... En doordat ze niet hoog zijn maakt het niet uit hoe dik je kuiten zijn.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Sky_As
Berichten: 4696
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:23

Kun je niet mee rijden overigens. Om mee te rijden heb je van epplejeck de janouk, maar die zijn absoluut niet waterdicht...

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Ir111
Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:31

Muze schreef:
Ir111 schreef:
Iets boven budget maar ik ben superblij met deze: https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 45_1218278


Hoe waterproof zijn deze??

Ik loop er mee door de modder, plassen en nu door de sneeuw en dat gaat prima. Moet ik er wel bij zeggen dat we hier nooit hele diepe modder hebber. Er zit natuurlijk een rits aan de zijkant, ik denk dat het daar gaat lekken als je echt diep de nattigheid in gaat? Maar tot nu toe heb ik warme en droge voeten.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:03

Dank. Dat durf ik niet zo aan dan.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Lisa_22
Berichten: 337
Geregistreerd: 26-04-16

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:11

In de outdoorlaars die ik hier heb gedeeld zit ook een rits. Ik heb er echt mee in de flinke modder gestaan en gelopen, maar het heeft maar enkele keren gelekt bij de rits. Als je de laars goed onderhoud en af en toe waterdichtheidsspul overheen spuit of invet blijft het goed. Ik denk dat dat voor de laars van Ir111 ook geldt.

Cowgirl
Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:32

Voor in de echte drek heb ik gewoon rubber laarzen. Die werken nog altijd het beste tegen nattigheid, prut en paardenschijt. Ik vind het zonde om met mijn 'dure' outdoor laarzen door de prut te gaan. En ervaring wijst uit dat je er toch wel natte voeten in krijgt.

Ik heb een setje die normaal in koelcellen worden gebruikt en deze zijn gevoerd :) . Nu heb ik mijne voor pakweg 3 euro bij een kringloop gekocht maar je kunt ze ook vast ergens nieuw bestellen.

Als je gaat rijden zul je even moeten wisselen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:47

@Cowgirl: wat jij schrijft dacht ik ook al aan, hoe je het ook went of keert, wil je zekerheid zit je aan rubber-laarzen.
Leer vind ik fijner maar uiteindelijk word het nat, goed verzorgen helpt énorm, maar dat is lastig met heel vies weer, aangezien ze ook weer hun tijd nodig hebben om 'rustig' te drogen, dus dan moet je al meerdere paren gaan wisselen zodat ze goed de tijd hebben om te drogen. (Wat ik met mijn wandelschoenen wel doe)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

marieke_483
Berichten: 44
Geregistreerd: 19-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:33

Ik heb hetzelfde probleem (hoogte 40, kuitmaat 40), en ik ben dit jaar volledig verliefd geworden op de HKM Davos.
Het zijn een soort nep uggs (en ik vind ze eerlijk gezegd vrij lelijk :+ ) maar ze zitten fantastisch, zijn heerlijk warm en het belangrijkste in de drek afgelopen dagen: volledig waterdicht!
Heb ze de hele winter aangehad en als ze me wat te vies werden de tuinslang erop gezet: werkte perfect. Ik heb voor het eerst de hele winter geen koude voeten gehad _/-\o_
Helaas kun je er niet mee rijden, maar ik heb mijn rijlaarzen aangedaan tijdens het rijden en daarna voor het stal- en weidewerk weer gewisseld.

Cato (haflinger x new forest)
Dressuur B+10 (pr 193), L1+10 (205), L2+10 (197,5), M1+11 (187). M2*
Springen BB80+5, BB90+4, 1.00m* / Eventing B+2
Volg ons ook op instagram: @cato_marieke

har166
Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: (Outdoor)laars voor korte, dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:36


I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

FernandoO
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 22:40

marieke_483 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem (hoogte 40, kuitmaat 40), en ik ben dit jaar volledig verliefd geworden op de HKM Davos.
Het zijn een soort nep uggs (en ik vind ze eerlijk gezegd vrij lelijk :+ ) maar ze zitten fantastisch, zijn heerlijk warm en het belangrijkste in de drek afgelopen dagen: volledig waterdicht!
Heb ze de hele winter aangehad en als ze me wat te vies werden de tuinslang erop gezet: werkte perfect. Ik heb voor het eerst de hele winter geen koude voeten gehad _/-\o_
Helaas kun je er niet mee rijden, maar ik heb mijn rijlaarzen aangedaan tijdens het rijden en daarna voor het stal- en weidewerk weer gewisseld.


Hier heb ik ook indd naar gekeken, maar nergens meer te vinden in maatje 38. Of ze waren knalroze, maar dat is me toch een beetje te extreem haha. Ik ga m’n oog open houden tijdens de start van het nieuwe seizoen, maar bedankt voor je tip!

Je zei dat je wel rijlaarzen hebt? Mag ik vragen welke je hebt die passen? :)

marieke_483
Berichten: 44
Geregistreerd: 19-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:14

FernandoO schreef:
marieke_483 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem (hoogte 40, kuitmaat 40), en ik ben dit jaar volledig verliefd geworden op de HKM Davos.
Het zijn een soort nep uggs (en ik vind ze eerlijk gezegd vrij lelijk :+ ) maar ze zitten fantastisch, zijn heerlijk warm en het belangrijkste in de drek afgelopen dagen: volledig waterdicht!
Heb ze de hele winter aangehad en als ze me wat te vies werden de tuinslang erop gezet: werkte perfect. Ik heb voor het eerst de hele winter geen koude voeten gehad _/-\o_
Helaas kun je er niet mee rijden, maar ik heb mijn rijlaarzen aangedaan tijdens het rijden en daarna voor het stal- en weidewerk weer gewisseld.


Hier heb ik ook indd naar gekeken, maar nergens meer te vinden in maatje 38. Of ze waren knalroze, maar dat is me toch een beetje te extreem haha. Ik ga m’n oog open houden tijdens de start van het nieuwe seizoen, maar bedankt voor je tip!

Je zei dat je wel rijlaarzen hebt? Mag ik vragen welke je hebt die passen? :)


Ik heb de super goedkope rijlaarzen van de decathlon! Had nooit verwacht dat die zouden passen, maar toch..! *\o/* Deze zijn het: https://www.decathlon.nl/p/rijlaarzen-v ... 25&c=ZWART
Je hebt ze (zover ik me herinner) in drie verschillende hoogtematen en drie verschillende kuitmaten (smal, medium, breed). Omdat ze een heel groot deel elastiek zijn, rekken ze fijn mee. Ik heb zelf schoenmaat 38, maar maat 39 genomen. Die ging net iets makkelijker dicht om mijn kuit en waren qua voetmaat niet storend groot (mijn teen heeft nu alleen wat meer vrijheid dan normaal :+ ).
Ik heb ook al best wat complimenten gekregen dat ze zo mooi zitten en mooi aansluiten, voor het eerst in mijn leven, haha

edit nu begin ik toch te twijfelen welke het precies waren :+ Zo uit mijn hoofd waren ze ergens tussen de 50 - 70 euro, maar deze (https://www.decathlon.nl/p/leren-rijlaa ... 21&c=ZWART) lijken meer op de laarzen zoals ik ze in mijn hoofd heb.. Ik heb ze hier niet thuis staan, dus zodra ik weer op stal ben en eraan denk zal ik het voor je controleren!

Cato (haflinger x new forest)
Dressuur B+10 (pr 193), L1+10 (205), L2+10 (197,5), M1+11 (187). M2*
Springen BB80+5, BB90+4, 1.00m* / Eventing B+2
Volg ons ook op instagram: @cato_marieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers